Motorsteun rechts vervangen 245, verslagje

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

274111 -S

In eerste instantie had ik alleen de bouten aan weerszijden van de rubbers er af gedraaid, maar kreeg het oude rubber er dan niet uit:
Afbeelding

Wel het oliefilter verwijderd om wat meer wat werkruimte te creëren. Hier zie je oude rubber vanaf de andere kant:
Afbeelding

Om nog wat ruimte te maken heb ik het blok een paar centimeter omhoog gekrikt aan de dynamosteun. Gelukkig geen arbo controle gehad :) (Volgende keer schaf ik eerst een potkrikje aan)
Afbeelding

Vervolgens toch de 3 bouten en de 3 moeren van de aluminium beugels die de motorsteun vasthouden verwijderd. Het geheel kwam redelijk makkelijk los en het oude rubber kwam er direct uit... In twee delen. Blijkbaar was het rubber al helemaal los van de stalen plaatjes. Dat verklaard het bokken bij vlot optrekken.
Afbeelding

Hier de nieuw geplaatste motorsteun en op de achtergrond het nieuwe filter:
Afbeelding

En dan is het tijd voor zwart sap voor de auto en voor de baas ;)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gustaf Larson op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”