Dit bericht had ik al bij V70 (MY 2005) geplaatst, maar is niet echt zo speciaal voor de V70 denk ik. Daarom ook hier bij de Audio afdeling; wie weet raad?
Een week of wat geleden viel een paar keer tijdens het rijden plotseling het geluid van de audio weg. Nadat de auto enige tijd had stil gestaan werkte alles weer een tijdje goed, maar vaak viel het geluid binnen 15 minuten weer weg. Gisteren onderweg in België ook weer; de navigatiestem was ook verdwenen. Onhandig met die bewegwijzering daar! Vanmorgen kwam er in het geheel geen geluid uit de installatie. Display van de radio werkt wel; overschakelen naar FM, CD wisselen etc werkt ook maar het blijft verder stil...
Waar zou de oorzaak kunnen liggen? Heeft foutcodes uitlezen enig nut?
Alvast bedankt!
Groet,
Jan
Geen geluid meer radio/CD en RTI HU850
-
- 2nd Gear member
In het andere board kreeg ik onderstaande reactie van Doeke Dobma:
De HU850 heeft als kwaal dat de solderingen op de printplaten slecht worden, met uitval, geen of slecht ontvangst en 'een eigen leven leiden' tot gevolg. Opnieuw laten solderen door een kundig iemand is de oplossing, of natuurlijk een andere radio erin.
Hartelijk dank!
De HU850 heeft als kwaal dat de solderingen op de printplaten slecht worden, met uitval, geen of slecht ontvangst en 'een eigen leven leiden' tot gevolg. Opnieuw laten solderen door een kundig iemand is de oplossing, of natuurlijk een andere radio erin.
Hartelijk dank!
V70N 2.5T AWD
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R AT.
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R AT.