Beste medeleden . Even jullie reactie graag op volgende
Mijn 850 2.0 20v. Heeft enkele weken stilgestaan en wij hem starten ja tevergeefs . Eens de bougies eruit gedraait en stonden enorm vet. Dat hij enkele litertjes 98 lust wist ik al . Stadsverbruik is 15L/100km...
Bougies opgekuist terug geplaatst maar draait op koude motor maar op 500rpm en bokt enorm . Na een en ander af te lopen zoals tempsensor te testen en vacuimleidingen gecontroleerd te hebben eens de lmm afgekoppeld en met warme motor heb ik toerental van mm . Moet ook zeggen heb foutcode op de obd van signaal lmm daarom ik hem eens afgekoppeld heb. Moet wel zeggen op de stekker heb ik spanning en op de lmm meer ik ohms . Wat kan er nog mis zijn ???? Of lig het puur aan slechte bougies ???
Problemen met mijn 850
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 28.12.2017 - 08:19
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
ff uitlezen zodat je zoekrichting beter bepaald kan worden. kost bijna niets en scheelt veel.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21408
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Bij deze motoren zit toch een stationair-regelklep? Als die vuil is loopt de auto niet zo netjes stationair. Foto heb ik helaas niet om aan te wijzen waar hij zou kunnen zitten ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zoals mark aangeeft wil de stationair regelaar wel eens vast zitten. Deze zit onder het zwarte kapje iets rechts van de motor aan de voorkant (als je ervoor staat). Dat kapje zit met een torx schroef vast en is een cilinder vormig ding met 2 slangen en een stekker. Neem deze los en schud eraan. Er moet wat heen en weer gaan van binnen. Zo niet, spuit er wat remmenreiniger in en schud totdat je wat los hoort zitten van binnen. Dan reiniger eruit en weer monteren.
Vind je verhaal wel wat onsamenhangend. Loopt hij nu wel of niet, kun je ermee rijden?
Vind je verhaal wel wat onsamenhangend. Loopt hij nu wel of niet, kun je ermee rijden?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29.01.2018 - 06:06
Even je rotor en verdeelkap eraf pakken, daar fotootje van uploaden.... zijn de eerste onderdelen die voor dit soort shit kunnen zorgen, als je stationair vastzit, moet je start nog te foppen zijn door met gaspedaal lucht toe te voegen. Als je dan het gas loslaat en je motor valt weer af, dan heb je een luchtstationair motor die niet meedoet.