Voorstellen en vragen over update kaarten

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
VincentV40
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.01.2018 - 18:18

Hoi allemaal,
Ben sinds enkele weken, een kerstkadootje :-), de trotse eigenaar van een V40, T2, Geartronic, met de nodige toeters en bellen die ik nog niet allemaal ontdekt heb. Een heerlijke bak! Rijdt heel relaxed.

Auto heeft de fabriek in Gent in februari 2017 verlaten, half maart in Duitsland op naam gezet en in december geimporteerd. Ik wilde graag de navigatie bijwerken. Ik heb een fat32 geformateerde 32Gig USB key van zeer goede kwaliteit.

Maar ..... als ik nieuwe kaarten wil downloaden, moet ik behalve het model ook het modeljaar kiezen. Het zogenaamde ATxxxx nummer. Voor bouwjaar 2017 zijn dat er 2. Volgens de Volvo website zou dat op de achterkant van het instructieboekje staan. Dat is echter niet zo. Het lijkt mij niet voor niets dat ze een onderscheid maken. Ik krijg van Volvo België en Volvo Duitsland verschillende antwoorden en de Nederlandse Volvo dealer kan het op afstand ook niet zo een twee drie zien. Dat weten ze wel in de werkplaats.
- Hoe kan ik er achterkomen welke versie ik moet downloaden?
- Bestaat er ergens een zogenaamde "about" functie in de navigatie software waar ik deze info kan vinden? En zo ja waar kan ik die vinden?
- En of het allemaal niet op kan, nog een derde vraag over dit onderwerp. Maakt het uit vanaf welke site ik de update download? Daarmee bedoel ik heeft elk land zijn eigen taalversie of wordt dat ergens anders geregeld? Ik heb namelijk een Franse vriendin en ik spreek beter Frans dan zij Nederlands (-;

Vast bedankt voor jullie moeite.
Vincent
Karmann
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 02.11.2016 - 13:16

Voor beide V40 uit 2017 staan volgens me dezelfde updates. Te weten 31676528 uit 29-09-2017. Dus zeer recent.
Op mijn instructieboekje staat ook geen AT-nummer.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40791
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mods break

verplaatst naar het juiste board
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

AT(jaar)16(week)46
VincentV40
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.01.2018 - 18:18

Heren, dames ook,
Hartelijk dank. Heb gisteren update (18,6Gig) gedownload (AT4616) en meteen geïnstalleerd (in minder dan 1,5 uur, want USB v3.1 key)
Vandaag snel getest en alles lijkt perfect te zijn gegaan.Update vanaf de Engelse site en toch alle output netjes in het Frans, dus die vraag is meteen ook beantwoord.
Graag tot wederdienst bereid !
Vincent
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”