lKorte melding: "rijd langzaam of schakel op" .... terugvinden in Vida?

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
t5power
5th Gear member

Beste forummers,

Afgelopen maandag na het starten van mijn XC90 kreeg ik in beeld:

"Rijd langzaam of schakel op"

Had ook het idee dat er iets niet helemaal lekker was mbt de motor, misschien op 1 cylinder minder? In ieder geval na een paar meter rijden gestopt en de melding gegoogled. Kon niet zo 123 iets vinden en de melding bleef na wegklikken ook weg. Verder reed alles prima en heb daarna nog 2 keer gereden zonder problemen.

Gistermiddag heb ik voor de zekerheid de auto nog aan Vida gehangen om te kijken of ik nog iets kon terugvinden. Helaas, ik vond niks terug. Heb toen ook de motor gestart om te kijken of daar nog iets uit zou komen maar wederom niets (behalve de lucht quality sensor ding die bij iedereen kapot schijnt te zijn).

Mijn vraag is, mocht er wel iets aan de hand zijn (bijv een cylinder die niet helemaal lekker loopt dankzij een kapotte injector/bougie) zou je deze info bij de standaard uitlees methoden van Vida naar voren komen? Of moet je hiervoor dieper in Vida menu duiken om daar achter te komen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”