Ik ben nieuw op dit forum en ben van plan in de (zeer) nabije toekomst een tweedehands Volvo XC90 te kopen.
Nu heb ik de volgende vragen aan de XC90 experts op dit forum.
Ik heb een model op het oog bij een officiële Volvo dealer in de buurt (dus er is minstens 1 jaar garantie op hoop ik)
Het is een D5 Inscription 7 plaatsen (eerste inschrijving 08/2015, dus ik vermoed model 2016 ?) met nog enkele interessante opties waaronder :
- Intellisafe Pack (nog geen standaard op model 2016 dacht ik ?)
- BLIS en Lane departure warning (onderdeel van Intellisafe pack ?)
- Luchtvering met Four-C technologie
- Premium Bowers en Wilkins stereo (is dit echt zo een groot verschil met de standaard muziekinstallatie en de moeite om rekening mee te houden bij mijn zoektocht ?)
- Standverwarming
- Verwarmde zetels vooraan en achteraan.
Ik heb ondertussen mijn huiswerk al wel een deel gemaakt (oa via dit zeer informatieve forum) en weet dat er heel wat kinderziektes zaten/zitten in de eerste modellen en waar ik zeker zal naar informeren bij de dealer of deze opgelost zijn.
Ik denk dan aan :
- “klapperende” Four-C luchtvering
- Alle software up-to-date gebracht ?
- problemen met de Bower & Wilkins versterker (brandgeur/stuk)
- mogelijk om de Pilot assist (zit toch mee in dat Intellisafe Pack ?) te upgraden naar versie 2 ?
- problemen met het de lederen bekleding van de zetel (vooral bestuurderskant)
Maar kunnen jullie bezitters van een XC90 (D5) mij nog advies geven waar zeker nog naar te informeren/op te letten wanneer ik deze wagen ga bezichtigen ?
Ik weet het een heleboel vraagtekens, maar ik denk hier wel op de juiste plaats te zitten
Een hoop vragen van een toekomstige XC90 bezitter
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
De auto waar je naar gaat kijken zal een van de eerste XC90 geweest zijn in NL volgens mijn had de D5 toen nog geen powerpulse maar ik een 500 km in zo'n D5 gereden en het is echt een fijne combi. Ik zou een polestar upgrade overwegen heb je net een tikje meer koppel
Volgens mij kan je met Intellisafe naar PA2 is een fijne feature.
Het leer aan de wang van de bestuurdersstoel is wat zwakker maar daar is een modificatie voor
Luchtvering en B&W zijn top opties
Volgens mij kan je met Intellisafe naar PA2 is een fijne feature.
Het leer aan de wang van de bestuurdersstoel is wat zwakker maar daar is een modificatie voor
Luchtvering en B&W zijn top opties
- V60_PHEV
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05
Ja, je krijgt niet veel reacties meer als je vraagt naar problemen met de XC90, het is gewoon een heel fijne auto.
Klapperende luchtvering was een probleem in het begin, maar daar is een fix voor gekomen en sindsdien is het wat mij betreft niet meer aan de orde.
De standaard muziekinstallatie ken ik niet zo goed, maar B&W is echt geweldig
ik zet nu al mijn muziek om naar Lossless formaat omdat ik MP3 niet goed genoeg meer vind.
(Zou dan ook wel zorgen dat je een DAB tuner hebt, maar dat lijkt mij logisch)
Pilot Assist is ook wel fijn, maar echt een hulpmiddel en zeker niet blind te vertrouwen.
Ik weet niets van een versie 1 of 2, maar het werkt op de snelweg maar tot zo'n 138 km/h en eerlijk gezegd ben ik zelf wel een beetje van het doorrijden.
@Niels: ben eigenlijk wel benieuwd wat voor een modificatie er is voor de bestuurdersstoel.
Niet dat ik er al problemen mee heb, mijn XC90 is van oktober 2015.
Denk eerlijk gezegd ook wel dat iedere grote SUV wat last heeft van slijtende stoelen, omdat je echt op en van de stoel schuift i.p.v. er in valt zoals bij een lagere auto.
Klapperende luchtvering was een probleem in het begin, maar daar is een fix voor gekomen en sindsdien is het wat mij betreft niet meer aan de orde.
De standaard muziekinstallatie ken ik niet zo goed, maar B&W is echt geweldig
ik zet nu al mijn muziek om naar Lossless formaat omdat ik MP3 niet goed genoeg meer vind.
(Zou dan ook wel zorgen dat je een DAB tuner hebt, maar dat lijkt mij logisch)
Pilot Assist is ook wel fijn, maar echt een hulpmiddel en zeker niet blind te vertrouwen.
Ik weet niets van een versie 1 of 2, maar het werkt op de snelweg maar tot zo'n 138 km/h en eerlijk gezegd ben ik zelf wel een beetje van het doorrijden.
@Niels: ben eigenlijk wel benieuwd wat voor een modificatie er is voor de bestuurdersstoel.
Niet dat ik er al problemen mee heb, mijn XC90 is van oktober 2015.
Denk eerlijk gezegd ook wel dat iedere grote SUV wat last heeft van slijtende stoelen, omdat je echt op en van de stoel schuift i.p.v. er in valt zoals bij een lagere auto.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.01.2018 - 19:23
@Niels
Ik kom uit Belgie en had begrepen dat de Pole Star upgrade hier niet werd uitgevoerd bij de Belgische Volvo dealers ?
Maar het gaat hier idd over de 224pk en niet de 235pk (met powerpulse ?) die dacht ik vanaf MY2017 is geimplementeerd.
@V60
Had het ook gemerkt dat de problemen lijken opgelost (meeste was software gerelateerd vermoed ik ?).
Maar hebben ze de luchtvering bij jouw wagen van 2015 moeten vervangen, of was dit niet nodig ?
Of heb je deze optie niet op de jouwe ?
Nu weet ik van de dealer dat hij de meeste van de xc90 dat hij te koop heeft rechtstreeks van Volvo Zweden of Duitsland heeft (ik vermoed directiewagens), dus er is natuurlijk een kans dat deze wagen reeds de nodige upgrades en vervangingen heeft gehad.
In elk geval al bedankt voor jullie reacties.
Ik kom uit Belgie en had begrepen dat de Pole Star upgrade hier niet werd uitgevoerd bij de Belgische Volvo dealers ?
Maar het gaat hier idd over de 224pk en niet de 235pk (met powerpulse ?) die dacht ik vanaf MY2017 is geimplementeerd.
@V60
Had het ook gemerkt dat de problemen lijken opgelost (meeste was software gerelateerd vermoed ik ?).
Maar hebben ze de luchtvering bij jouw wagen van 2015 moeten vervangen, of was dit niet nodig ?
Of heb je deze optie niet op de jouwe ?
Nu weet ik van de dealer dat hij de meeste van de xc90 dat hij te koop heeft rechtstreeks van Volvo Zweden of Duitsland heeft (ik vermoed directiewagens), dus er is natuurlijk een kans dat deze wagen reeds de nodige upgrades en vervangingen heeft gehad.
In elk geval al bedankt voor jullie reacties.
Laatst gewijzigd door dafran op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Blijft de Polestar upgrade bewaard als je nadien in België naar een dealer gaat voor onderhoud?NielsPHEV schreef: Als het een zweedse of duitse import is naar Belgie zou het me niet verbazen als je er in NL polestar op kunt laten zetten
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Het upgraden met Polestar zal mogelijk geen probleem zijn, maar indien de auto in België wordt ingeschreven
ben ik er helemaal niet zeker van dat een officiële dealer die, in België illegale toestand, zal kunnen of willen laten bestaan.
Om niet voor verrassingen komen te staan lijkt het me best om dat op voorhand met de dealer te bespreken.
Maar, al naar gelang de wensen van de eigenaar, zal Polestar niet hét (of een) verschil uitmaken.
ben ik er helemaal niet zeker van dat een officiële dealer die, in België illegale toestand, zal kunnen of willen laten bestaan.
Om niet voor verrassingen komen te staan lijkt het me best om dat op voorhand met de dealer te bespreken.
Maar, al naar gelang de wensen van de eigenaar, zal Polestar niet hét (of een) verschil uitmaken.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- V60_PHEV
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05
Ik heb zeker wel de luchtvering, die na 10.000 km begon te klapperen.dafran schreef:Maar hebben ze de luchtvering bij jouw wagen van 2015 moeten vervangen, of was dit niet nodig ?
Of heb je deze optie niet op de jouwe ?
Is vervangen door de nieuwe luchtvering die hier geen last meer van heeft.
Fijne optie hoor, geeft zeker meer comfort, maar ook meer onderhoudskosten in de toekomst
@Niels, wat voor upgrade had jij nou voor je bestuurdersstoel?
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.01.2018 - 19:23
Ik zal dat van de Polestar upgrade eens navragen aan de dealer.
Maar het is niet echt een vereiste en als het zoals Willy zegt een "probleem" wordt voor de Belgische dealers, ga ik dit waarschijnlijk toch niet laten uitvoeren tenzij het echt een gigantisch verschil zou uitmaken qua rij-ervaring.
Als ik het goed begrijp is dit enkel een software upgrade die je wat meer vermogen en koppel geeft, zonder hardware aanpassingen ?
Vraag mij af wat de reden is waarom het hier in België niet officieel toegelaten wordt door Volvo, daar er toch Polestar edities van oa de S60 verkocht worden via het Belgisch Volvo netwerk ?
@V60
ga ik zeker eens navragen of die luchtvering reeds vervangen is, want ik veronderstel dat elke luchtvering van die periode er last van da "klapperen" had en het een erkend probleem is bij Volvo ?
Ik heb ondertussen ook nog een andere XC90 D5 Inscription te koop gezien bij de dealer. Is wel een jonger model (12/2016) en de Powerpulse upgrade (235pk ipv 224pk) .
Hij is een paar 1000 euro duurder en heeft eveneens met de Four-C luchtvering (waarschijnlijk de nieuwste versie al) en als extra opties tov het MY2016 die ik op het oog heb : een head-up-display, 360 camera en extra lederen afwerking (dashboard).
Is zwart exterieur/interieur ipv voor die MY2015/2016 een Electric Silver met Amber Nappa bekleding (wat ik ook wel iets vind hebben)
En ik hoor jullie al denken waarom gaat hij dan niet voor die nieuwere ? Wel deze heeft de B&W installatie niet, want anders was het een uitgemaakte zaak.
Wat een luxe problemen een mens allemaal kan hebben hé
Maar het is niet echt een vereiste en als het zoals Willy zegt een "probleem" wordt voor de Belgische dealers, ga ik dit waarschijnlijk toch niet laten uitvoeren tenzij het echt een gigantisch verschil zou uitmaken qua rij-ervaring.
Als ik het goed begrijp is dit enkel een software upgrade die je wat meer vermogen en koppel geeft, zonder hardware aanpassingen ?
Vraag mij af wat de reden is waarom het hier in België niet officieel toegelaten wordt door Volvo, daar er toch Polestar edities van oa de S60 verkocht worden via het Belgisch Volvo netwerk ?
@V60
ga ik zeker eens navragen of die luchtvering reeds vervangen is, want ik veronderstel dat elke luchtvering van die periode er last van da "klapperen" had en het een erkend probleem is bij Volvo ?
Ik heb ondertussen ook nog een andere XC90 D5 Inscription te koop gezien bij de dealer. Is wel een jonger model (12/2016) en de Powerpulse upgrade (235pk ipv 224pk) .
Hij is een paar 1000 euro duurder en heeft eveneens met de Four-C luchtvering (waarschijnlijk de nieuwste versie al) en als extra opties tov het MY2016 die ik op het oog heb : een head-up-display, 360 camera en extra lederen afwerking (dashboard).
Is zwart exterieur/interieur ipv voor die MY2015/2016 een Electric Silver met Amber Nappa bekleding (wat ik ook wel iets vind hebben)
En ik hoor jullie al denken waarom gaat hij dan niet voor die nieuwere ? Wel deze heeft de B&W installatie niet, want anders was het een uitgemaakte zaak.
Wat een luxe problemen een mens allemaal kan hebben hé

Laatst gewijzigd door dafran op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Er mogen en worden inderdaad Polestar Volvo's te kop aangeboden, het is het upgraden dat blijkbaar niet mag.
Dat verklaart weliswaar niet waarom Volvo geen Polestar XC90 aanbiedt.
Welke opties belangrijk zijn moet ieder voor zich uitmaken, als ik zou moeten kiezen tussen jonger zonder of wat ouder
met B&W dan wordt het in dit geval de jongere. 't Is en blijft ook een auto, wat mij betreft ongeschikt om van enige
vorm van high-end audio te kunnen genieten. De kans dat je andermans problemen koopt is niet denkbeeldig.
Ik heb er trouwens ook niet voldoende tijd voor, het verkeer eist mijn aandacht in dusdanig hoge mate op dat het
luisteren naar muziek sterk naar de achtergrond moet waardoor het verschil tussen een aanvaarbare en een
uitstekende audio installatie niet voldoende is om de meerkost te verantwoorden.
Dat verklaart weliswaar niet waarom Volvo geen Polestar XC90 aanbiedt.
Welke opties belangrijk zijn moet ieder voor zich uitmaken, als ik zou moeten kiezen tussen jonger zonder of wat ouder
met B&W dan wordt het in dit geval de jongere. 't Is en blijft ook een auto, wat mij betreft ongeschikt om van enige
vorm van high-end audio te kunnen genieten. De kans dat je andermans problemen koopt is niet denkbeeldig.
Ik heb er trouwens ook niet voldoende tijd voor, het verkeer eist mijn aandacht in dusdanig hoge mate op dat het
luisteren naar muziek sterk naar de achtergrond moet waardoor het verschil tussen een aanvaarbare en een
uitstekende audio installatie niet voldoende is om de meerkost te verantwoorden.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- ARTIM98
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 08.06.2016 - 17:37
M'n versterker is een keer in de fik gevlogen tijdens het rijden maar dat werd in een dag opgelost door m'n dealer, en een keer een kapotte turbo sensor en turbo slang gehad.
De laatste tijd heb ik geen problemen meer gehad of opmerkingen. Ik vind het nog steeds bijzonder leuk om in de auto te rijden en B&W is een must.
De laatste tijd heb ik geen problemen meer gehad of opmerkingen. Ik vind het nog steeds bijzonder leuk om in de auto te rijden en B&W is een must.
You make me go Volvo
2021 Volvo V60 CC B5 Ultimate2015 Volvo V40 D4 Volvo Ocean Race
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Rookontwikkeling in lectronische apparatuur wordt niet zelden veroorzaakt door smeulende,
mogelijk uit elkaar klappende condensators.
Dat gebeurt bij alle soorten apparaten.
De dampen zijn niet gezond, 't is dan kwestie om zo snel en zo goed mogelijk te verluchten.
mogelijk uit elkaar klappende condensators.
Dat gebeurt bij alle soorten apparaten.
De dampen zijn niet gezond, 't is dan kwestie om zo snel en zo goed mogelijk te verluchten.
Laatst gewijzigd door Willy.VdW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Voor de ene wel, voor de andere dan weer niet. Het lijkt me een goed idee om beiden te proberenARTIM98 schreef: ...en B&W is een must.
onder omstandigheden die zo dicht mogelijk bij het beoogde gebruik van de auto aanleunen.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.01.2018 - 19:23
Zal ik zeker eens doen zodat ik het verschil kan horen.Willy.VdW schreef:Voor de ene wel, voor de andere dan weer niet. Het lijkt me een goed idee om beiden te proberenARTIM98 schreef: ...en B&W is een must.
onder omstandigheden die zo dicht mogelijk bij het beoogde gebruik van de auto aanleunen.
Al bedankt voor het advies dat jullie mij gaven.
@V60
Geeft een luchtvering zoveel meer in kosten bij een jaarlijks onderhoud ?
Heb er eerlijk geen gedacht van hoeveel ik mij erbij moet voorstellen ?
Laatst gewijzigd door dafran op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60_PHEV
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05
Ik heb zelf geen langdurige ervaring met luchtvering, dit is mijn eerste auto die dat heeft.
En wat dat betreft is er eigenlijk nog helemaal niemand met langdurige ervaring met de luchtvering van de nieuwe XC90.
Maar toen ik op internet de verhalen las van bezitters van andere auto's met luchtvering, moest ik er wel even over denken.
Blijkbaar gaan ze allemaal stuk en is het een behoorlijk prijzige reparatie.
Ik weet dus niet of dat van toepassing is hier, ik heb bewust wel gekozen voor de luchtvering en vind het tot nu een fijne optie,
het rijdt zeker beter en hoe de auto zakt als ik uitstap blijft ook wel lollig.
Als je prijzige reparaties wilt voorkomen in de toekomst is dit wel iets waar ik over zou nadenken
Als je gaat luisteren naar de B&W installatie, moet je zeker goede muziek meenemen, dus FLAC formaat of Lossless.
De installatie klinkt vind ik nog beter als je de muziek afspeelt via CarPlay, dat is beter dan de standaard media speler van Volvo zelf
(is ook echt het enige waar CarPlay goed voor is, voor de rest is dat voor mij een complete miskoop)
Van de opties die je noemt vind ik zelf de 360 graden camera ook echt wel iets wat veel toevoegt.
Het is toch een forse auto in parkeergarages enzo, die 360 camera helpt mij enorm met manoeuvreren in krappe ruimtes.
En wat dat betreft is er eigenlijk nog helemaal niemand met langdurige ervaring met de luchtvering van de nieuwe XC90.
Maar toen ik op internet de verhalen las van bezitters van andere auto's met luchtvering, moest ik er wel even over denken.
Blijkbaar gaan ze allemaal stuk en is het een behoorlijk prijzige reparatie.
Ik weet dus niet of dat van toepassing is hier, ik heb bewust wel gekozen voor de luchtvering en vind het tot nu een fijne optie,
het rijdt zeker beter en hoe de auto zakt als ik uitstap blijft ook wel lollig.
Als je prijzige reparaties wilt voorkomen in de toekomst is dit wel iets waar ik over zou nadenken
Als je gaat luisteren naar de B&W installatie, moet je zeker goede muziek meenemen, dus FLAC formaat of Lossless.
De installatie klinkt vind ik nog beter als je de muziek afspeelt via CarPlay, dat is beter dan de standaard media speler van Volvo zelf
(is ook echt het enige waar CarPlay goed voor is, voor de rest is dat voor mij een complete miskoop)
Van de opties die je noemt vind ik zelf de 360 graden camera ook echt wel iets wat veel toevoegt.
Het is toch een forse auto in parkeergarages enzo, die 360 camera helpt mij enorm met manoeuvreren in krappe ruimtes.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.01.2018 - 19:23
Ik ga jullie adviezen zeker allemaal in het achterhoofd houden.
Dus de opties luchtvering en 360 camera zijn zeker een must en ik ga eerlijk zijn dat voor mij persoonlijk de B&W optie ook wel een beetje een must is als ik de ervaringen nalees van de eigenaars en reviewsites.
Nu het ik tot mijn spijt ontdekt dat het MY2015 (dus die met de B&W en luchtvering) blijkbaar geen front parkeer assist heeft (zie het niet bij de opties staan en merk ook geen sensoren vooraan in vergelijk met het MY2016 (die zonder B&W maar wel met luchtvering en 360 camera).
Snap echt niet dat een toch niet zo goedkope auto met al deze opties (en Inscription uitvoering) kon geleverd/besteld worden zonder front park assist ?
Gegarandeerd dat de eerste keren dat ik er de oprit mee zou komen opgereden zonder die sensoren, ik gewoon los tegen de voorgevel knal daar ik nu met een Ford S-Max rijd waarvan de motorkap een stuk korter is en ik de gewoonte heb hem zeer kort tegen de muur te zetten
En die andere heeft dan weer die B&W niet ...zucht
Misschien gewoon beter naar het autosalon in Brussel rijden en mij een nieuwe bestellen
Nu ivm de brandstof denk ik beter af te zijn met de D5 (de D4 lijkt me iets te weinig qua vermogen ?) dan met de T5/T6 daar deze toch een stuk meer verbruiken dacht ik ?
Realistisch iets van een 8.5 liter voor de diesel tegen een 11,5 liter voor de benzine T6 ?
De T8 is als particulier niet direct interessant daar deze een stuk duurder uitvalt en ik als particulier geen belasting voordeel kan doen.
Of hebben jullie qua verbruik toch andere ervaringen ?
@ARTIM98
Ben me al een tijdje aan het afvragen waar die foto met je XC90 op is gemaakt
Dus de opties luchtvering en 360 camera zijn zeker een must en ik ga eerlijk zijn dat voor mij persoonlijk de B&W optie ook wel een beetje een must is als ik de ervaringen nalees van de eigenaars en reviewsites.
Nu het ik tot mijn spijt ontdekt dat het MY2015 (dus die met de B&W en luchtvering) blijkbaar geen front parkeer assist heeft (zie het niet bij de opties staan en merk ook geen sensoren vooraan in vergelijk met het MY2016 (die zonder B&W maar wel met luchtvering en 360 camera).
Snap echt niet dat een toch niet zo goedkope auto met al deze opties (en Inscription uitvoering) kon geleverd/besteld worden zonder front park assist ?
Gegarandeerd dat de eerste keren dat ik er de oprit mee zou komen opgereden zonder die sensoren, ik gewoon los tegen de voorgevel knal daar ik nu met een Ford S-Max rijd waarvan de motorkap een stuk korter is en ik de gewoonte heb hem zeer kort tegen de muur te zetten

En die andere heeft dan weer die B&W niet ...zucht

Misschien gewoon beter naar het autosalon in Brussel rijden en mij een nieuwe bestellen

Nu ivm de brandstof denk ik beter af te zijn met de D5 (de D4 lijkt me iets te weinig qua vermogen ?) dan met de T5/T6 daar deze toch een stuk meer verbruiken dacht ik ?
Realistisch iets van een 8.5 liter voor de diesel tegen een 11,5 liter voor de benzine T6 ?
De T8 is als particulier niet direct interessant daar deze een stuk duurder uitvalt en ik als particulier geen belasting voordeel kan doen.
Of hebben jullie qua verbruik toch andere ervaringen ?
@ARTIM98
Ben me al een tijdje aan het afvragen waar die foto met je XC90 op is gemaakt

Laatst gewijzigd door dafran op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 19.06.2011 - 23:37
Beste,
in sept 2015 hadden wij een eerste blauwe ( toen nog magic )D5 inscription en reden wij er 15 000 km mee tot medio feb 2016.
Geen BW audio omdat het voor mij niet hoeft , ik meestal aan het bellen ben , en ik er geen boodschap aan heb . Persoonlijke keuze dus, ik heb dan liever paar andere opties waaronder leder op dash , opendak, trekhaak , velgen , 360° camera etc etc
Luchtvering is aanrader : hoewel indien in combi met 21 of 22' velgen heb je er niets aan ... in mijn geval rijd ik altijd in dynamic , gaat de auto wat lager en voel ik de auto gewoon beter op de baan : once again : is persoonlijk en het geeft een vertekend beeld bij mij met de 21' velgen . en yes op de 2015 versie die ik had , klapperde er alles links vooraan .
Kussen zetel geen probleem gehad .
360° camera : absoluut aanrader voor in kleinere parkings
belachelijke optie : de aparte bediening van verwarming en verluchting achteraan met de tip toetsen op het schermpje : als je achteraan op volle verluchting zet , blaast het vooraan even hard : € 900 gewoon in de prullenbak, maar goed .
! laten we zeggen dat ik effectief iedere maandag met de auto in de garage stond .... na verloop van tijd belde ik naar de dealer dat ze hem maar moesten komen halen , ik was het moe !
( Over mijn Volvo Dealer geen klachten overigens )
om maar te zeggen dat je toch beter uitkijkt naar een modeljaar 2017 vanaf medio juni :
--> de 2de D5 ( identiek maar zwart ) werd ons geleverd ( 235pk ) in mei 2016 en was dus MY2017 : is een totaal andere auto : je voelt dat de motor anders is en -bak schakelt anders , geen miserie meer , geen geklapper, geen elektronische issues : nisk nada .
na 60 000km : banden , regulier onderhoud , ruitenwissers , problemen met sloten op deur ( garantie ) en voor de rest alles ok.
Dus ofwel uitkijken naar latere jaargang , ofwel opteren voor nieuwe D4 in FWD of zelfs t6 !
Ook niet vergeten dat er in Duitsland in 2015 en 2016 een pak D5 in de verhuur stonden bij Europcar , Hertz én Sixt ! En die wil ik toch niet overnemen ...
Bedenking voor als je een T8 zou kopen: ik rij 7 à 800 km met een volle tank diesel in mijn D5, is een pak minder met een T8 en ik heb echt geen zin om iedere 350 km aan de pomp te staan .
in sept 2015 hadden wij een eerste blauwe ( toen nog magic )D5 inscription en reden wij er 15 000 km mee tot medio feb 2016.
Geen BW audio omdat het voor mij niet hoeft , ik meestal aan het bellen ben , en ik er geen boodschap aan heb . Persoonlijke keuze dus, ik heb dan liever paar andere opties waaronder leder op dash , opendak, trekhaak , velgen , 360° camera etc etc
Luchtvering is aanrader : hoewel indien in combi met 21 of 22' velgen heb je er niets aan ... in mijn geval rijd ik altijd in dynamic , gaat de auto wat lager en voel ik de auto gewoon beter op de baan : once again : is persoonlijk en het geeft een vertekend beeld bij mij met de 21' velgen . en yes op de 2015 versie die ik had , klapperde er alles links vooraan .
Kussen zetel geen probleem gehad .
360° camera : absoluut aanrader voor in kleinere parkings
belachelijke optie : de aparte bediening van verwarming en verluchting achteraan met de tip toetsen op het schermpje : als je achteraan op volle verluchting zet , blaast het vooraan even hard : € 900 gewoon in de prullenbak, maar goed .
! laten we zeggen dat ik effectief iedere maandag met de auto in de garage stond .... na verloop van tijd belde ik naar de dealer dat ze hem maar moesten komen halen , ik was het moe !
( Over mijn Volvo Dealer geen klachten overigens )
om maar te zeggen dat je toch beter uitkijkt naar een modeljaar 2017 vanaf medio juni :
--> de 2de D5 ( identiek maar zwart ) werd ons geleverd ( 235pk ) in mei 2016 en was dus MY2017 : is een totaal andere auto : je voelt dat de motor anders is en -bak schakelt anders , geen miserie meer , geen geklapper, geen elektronische issues : nisk nada .
na 60 000km : banden , regulier onderhoud , ruitenwissers , problemen met sloten op deur ( garantie ) en voor de rest alles ok.
Dus ofwel uitkijken naar latere jaargang , ofwel opteren voor nieuwe D4 in FWD of zelfs t6 !
Ook niet vergeten dat er in Duitsland in 2015 en 2016 een pak D5 in de verhuur stonden bij Europcar , Hertz én Sixt ! En die wil ik toch niet overnemen ...
Bedenking voor als je een T8 zou kopen: ik rij 7 à 800 km met een volle tank diesel in mijn D5, is een pak minder met een T8 en ik heb echt geen zin om iedere 350 km aan de pomp te staan .
XC90 2015 D5 Inscription Mag Blue , Blond interieur , Xenium Line, Four C ... gestolen
XC70 D3 MY2012 (Be Editon)Summum-Xenium+Family Line , Black Saphire- Beige leather en nog beetje van alles gestolen en weg
XC60 D3 DrivE My2012, , Summum, Xenium Line, RSE, V50 2010 1,6D Start Stop Summum ( Belgian Edition) 149PK KIT , 2009 Mini Clubman D
V70 2007 D5, Momentum GT , Black , in 2009 met 0 km ( Be Edition) BMW 320d 2006Touring 2004 Bmw 320d Touring ,
- snrbcb
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18.03.2011 - 19:10
- Locatie: Ronald Spijkenisse
Controleer of er alarm ingebouwd is. ( Dit is echt niet standaard, onbegrijpelijk!) Dit ivm verzekering. Ik kreeg mn XC90T8 bijna niet verzekerd omdat deze zelfs aan klasse 4 moet voldoen. Alleen via volvo kunnen verzekeren met klasse 3 (geen VOC).
B&W top, four-C top, ......ben nog aan het stoeien met USB stick omdat sensus een zootje maakt van muziek omdat er geen map structuur is.
B&W top, four-C top, ......ben nog aan het stoeien met USB stick omdat sensus een zootje maakt van muziek omdat er geen map structuur is.
XC90 T8 Recharge, crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en massage.
XC90 2.0T8 R-design , crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en ventilatie in de stoelen.
XC60 2.0T R-design , Icewhite, premium, sub, Cratus20".(RICA stage 2 265pk/399Nm.)
V70 2.4 II Sapph.zwart ( RICA 180HP)
XC90 2.0T8 R-design , crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en ventilatie in de stoelen.
XC60 2.0T R-design , Icewhite, premium, sub, Cratus20".(RICA stage 2 265pk/399Nm.)
V70 2.4 II Sapph.zwart ( RICA 180HP)