Ik rijd nu een maand een fantastische S 60 op G3 LPG. Al 4.000 km gereden tot volle tevredenheid, behalve op 4 momenten.
Wat gebeurt er:
- bij het remmen een dip in het toerental
- op de snleweg bij het accelereren
heb ik ineens 2 cylinders minder!!!
De motor begint te ratelen, het stuur schudt en hij is niet vooruit te branden. Melding in het linkerscherm: langzaam rijden of opschakelen. Het lijkt dus dat ik 2 cyclinders mis, die gewoon niet netjes in het ritme lopen, waardoor het vermogen van de motor weg is.
Melding in het linkerscherm: langzaam rijden of opschakelen. Dat doe je...... en vervolgens is na 750 meter er niets meer aan de hand. De boardcomputer weet van niks als de dealer hem uitleest!
Vandaag bij de dealer geweest, maar na het schoonmaken van het gashuis is het euvel nog niet verholpen. Op snelweg deed hij het weer.
Is er iemand die dit eerder heeft meegemaakt? Is er iemand die weet wat het is en of dit specifiek voor gas is?
Bij voorbaat dank voor een reactie!
Storing: langzaam rijden of opschakelen
- rhs60
- 2nd Gear member
Bij het remmen een licht dipje in het stationair toerental is niet abnormaal.
Het uitvallen van 2 cylinders wel. Ik heb ook zoiets gehad (een aantal keren). Het motormanagement lampje gaat branden en het vermogen valt weg.
Ik heb vastgesteld dat dit alleen gebeurde na een lange doordraaiende bocht naar rechts met bijna lege LPG tank.
Het uitvallen van 2 cylinders wel. Ik heb ook zoiets gehad (een aantal keren). Het motormanagement lampje gaat branden en het vermogen valt weg.
Ik heb vastgesteld dat dit alleen gebeurde na een lange doordraaiende bocht naar rechts met bijna lege LPG tank.
Brandweer rode S60, 140 pk, op LPG
Werkt je cruisecontrol nog als dit gebeurd?
Ik heb het ook gehad, toen werd eerst de rempedaal sensor vervangen.
Deze storing werd wel aangegeven bij het uitlezen.
Later bleek ook de ETM (gasklephuis) kapot te zijn.
Als je nog een hebt met een witte sticker heb je nog een originele ETM.
Een gele is al een nieuwe, maar ook die kan weer kapot zijn.
Schoon maken is maar een tijdelijke oplossing, is mijn ervaring.
En 181.000 km is een zeer respectabele km-stand voor een ETM, een heleboel halen dat niet.
Maak gebruik van je garantie!!
Ik heb het ook gehad, toen werd eerst de rempedaal sensor vervangen.
Deze storing werd wel aangegeven bij het uitlezen.
Later bleek ook de ETM (gasklephuis) kapot te zijn.
Als je nog een hebt met een witte sticker heb je nog een originele ETM.
Een gele is al een nieuwe, maar ook die kan weer kapot zijn.
Schoon maken is maar een tijdelijke oplossing, is mijn ervaring.
En 181.000 km is een zeer respectabele km-stand voor een ETM, een heleboel halen dat niet.
Maak gebruik van je garantie!!
-
- 1st Gear member
Dank voor de link en de reactie.
Nou ben ik niet zo technisch, maar waar vind ik de sticker van de ETM?
Het probleem is dat de storing niet is uit te lezen bij de dealer. 'Ze vinden niks'.
De bougies en luchtfilter zijn vervangen, maar gisteren bleek dat het probleem niet is opgelost. De dealer laat er een monteur eeen week mee rijden, en hoopt zo het euvel tegen te komen.
Als er nog ervaringen zijn, hoor ik het graag!
Nou ben ik niet zo technisch, maar waar vind ik de sticker van de ETM?
Het probleem is dat de storing niet is uit te lezen bij de dealer. 'Ze vinden niks'.
De bougies en luchtfilter zijn vervangen, maar gisteren bleek dat het probleem niet is opgelost. De dealer laat er een monteur eeen week mee rijden, en hoopt zo het euvel tegen te komen.
Als er nog ervaringen zijn, hoor ik het graag!
Met een spiegeltjes kan je de onderzijde van de ETM zien en dus de sticker.
Zijn je kleppen al eens gesteld cq gecontroleerd?
Mede gezien dat je auto op LPG rijdt zou dit ook een verstandige optie zijn.
Zijn je kleppen al eens gesteld cq gecontroleerd?
Mede gezien dat je auto op LPG rijdt zou dit ook een verstandige optie zijn.