Ik heb een S80 Diesel 4-traps automaat uit 1999 en daarvan heeft de dealer me verteld dat de bak rot is en het binnen een maand of een jaar kan begeven.
Probleem dus, is er iemand die weet waar ik voor zo min mogelijk geld dit goed kan laten fixen. Ik denk dat een revisie van de bak de beste oplossing is? Ik had een bedrijf gevonden die kan een andere automaat leveren maar dat ding is tweedehands en voor zo'n optie wil ik niet gaan, het moet niet zo zijn dat in theorie die bak binnen 5 maanden weer stuk is. Alle opties zijn welkom.
Gezocht: bedrijf die automaat S80 reviseert
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
- liquid_force
- 6th Gear member
in veenendaal zitten er 2 ... ff de goudengids erbij nemen
'
http://www.transmissieservice.nl/ is de goeie van de 2

http://www.transmissieservice.nl/ is de goeie van de 2

- liquid_force
- 6th Gear member
mod-edit: ff verplaatst zodat iedereen kan reageren ipv alleen de mods
:D

-
- 3rd Gear member
Hoi nutcaze, kijk eens even hier op het forum.
Volgens een aantal forum leden zijn er goede resultaten als je je bak laat spoelen.
Mogelijk dat jou probleem daar ook mee verholpen kan worden ipv een dure revisiebak.
Gr Peter
Volgens een aantal forum leden zijn er goede resultaten als je je bak laat spoelen.
Mogelijk dat jou probleem daar ook mee verholpen kan worden ipv een dure revisiebak.
Gr Peter
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ik ben naar de dealer gegaan met de vraag of ze de olie inderdaad konden verversen van die bak, had iemand mij aangeraden omdat deze sowieso te laag stond en die olie zag bruin. Tevens heb ik er bij vermeld dat ik de bak vreemd vind reageren. Motor loopt hoge toeren als je gas geeft zonder dat ie echt hard vooruit gaat. Blijft dat toerental lopen en op een gegeven moment zakt het in. Tevens gaat ie met een klap van 3 naar 4, daarom houd ik altijd gas in op het moment dat ik weet dat ie wil gaan overschakelen. Het lijkt me niet dat spoeling dus de problemen verhelpt? Bij de dealer vertelden ze dat de bak rot is en niet lang meer meegaat (maar goed kunnen zij dat zeker weten?). In ieder geval bedankt voor het antwoord.
- Hang-oor
- 3rd Gear member
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Transco in Rotterdam
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Iedereen komt met revisiebedrijven. Dit is inderdaad gewoon de beste oplossing? Een nieuwe bak is geen optie, dat ging me 4000 euro kosten. Maar ik dacht misschien dat er ook iets mogelijk is met een al gereviseerde bak of zo. Bedrijven die dat wellicht verkopen en dat misschien goedkoper is? Of is reviseren van je eigen bak echt de beste/goedkoopste oplossing?
- liquid_force
- 6th Gear member
een handbak reviseren kost circa 1500-1600euri, een automaat iets meer ... tenminste dat waren de prijzen toen ik het een keer navroeg ...
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Bij dat bedrijf wat jij me adviseerde ging het rond de 2300 euro kosten incl. BTW.
- liquid_force
- 6th Gear member
ja, ik rekende ex btw plus dat de prijzen dus iets gestegen zijn ...
- Frumpy
- 5th Gear member
Nutcaze, ondanks de adviezen van jouw dealer zou ik toch eerst een oliewissel adviseren. Te laag peil en bruine olie (duidt meestal op verbranding) kunnen tot schade hebben geleid, maar dat hoeft niet perse.
Voor zo'n vier tientjes kun je de olie laten verversen. Mocht het daarna niet beter zijn, kun je altijd nog een andere bak overwegen.
Bij Auto Rima hebben ze voor zo'n 850 euro een ruilbak, met garantie. Plus uit- en inbouwkosten, zo'n 350 euro bij een garagebedrijf.
Voor zo'n vier tientjes kun je de olie laten verversen. Mocht het daarna niet beter zijn, kun je altijd nog een andere bak overwegen.
Bij Auto Rima hebben ze voor zo'n 850 euro een ruilbak, met garantie. Plus uit- en inbouwkosten, zo'n 350 euro bij een garagebedrijf.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Maar: pas op bij het "verversen": slechts 3 van de 10 liter kan in één keer ververst worden. De rest blijft altijd plakken in de koppelomvormer. Om echt alles te verversen moet je het proces vaak herhalen, zodat je wel 25 (volgens de dealermonteurs) liter dure ATF moet betalen...
Volvo Rules the Road
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Precies, ik heb het bij dealer en niet-dealer nagevraagd maar het verversen van die olie ging 200+ euro kosten.
En die ruilbak...is dat een gereviseerde of een gebruikte? Want ik ken zo'n bedrijf in Veldhoven maar die leveren dus een gebruikte met 3 maanden garantie. Maar goed in theorie zou ik dan met 4 maanden weer met de shit kunnen zitten.
En die ruilbak...is dat een gereviseerde of een gebruikte? Want ik ken zo'n bedrijf in Veldhoven maar die leveren dus een gebruikte met 3 maanden garantie. Maar goed in theorie zou ik dan met 4 maanden weer met de shit kunnen zitten.
- Frumpy
- 5th Gear member
@Nutcaze
Als de ruilbak het in de garantieperiode goed doet, en de olie er nog top uitziet, loop je zeker niet het risico dat die binnenkort in de soep draait. De bakken gaan meestal stuk door te lang met veel te hoge snelheid te rijden (verbranding) en/of door vervuilde olie.
Waar woon je?
Ik heb een goed adres waar je voor 40 euro de olie van je huidige bak kunt laten verversen. Meteen na de verversing zou je al een beter resultaat moeten merken, mits de bak nog in orde is.
Als er geen verbetering optreedt kun je altijd nog de ruilbak overwegen, of eigenlijk nog beter, bij het eerder aangekaarte bedrijf dat de olie voor 40 euro ververst, de bak laten reviseren voor ca. 1.200 euro.
Als de ruilbak het in de garantieperiode goed doet, en de olie er nog top uitziet, loop je zeker niet het risico dat die binnenkort in de soep draait. De bakken gaan meestal stuk door te lang met veel te hoge snelheid te rijden (verbranding) en/of door vervuilde olie.
Waar woon je?
Ik heb een goed adres waar je voor 40 euro de olie van je huidige bak kunt laten verversen. Meteen na de verversing zou je al een beter resultaat moeten merken, mits de bak nog in orde is.
Als er geen verbetering optreedt kun je altijd nog de ruilbak overwegen, of eigenlijk nog beter, bij het eerder aangekaarte bedrijf dat de olie voor 40 euro ververst, de bak laten reviseren voor ca. 1.200 euro.
-
- 1st Gear member
Dag Frumpy,
Kun je mij ook het adres geven van deze "bakken spoeler"? Heb ook dat ie iets schokt bij overgang van 2 naar 3.
Ik heb een s60 d5 geartronic. Maar hoe kan dit zo goedkoop als de ATF olie 20 euro per liter kost??
Kun je mij ook het adres geven van deze "bakken spoeler"? Heb ook dat ie iets schokt bij overgang van 2 naar 3.
Ik heb een s60 d5 geartronic. Maar hoe kan dit zo goedkoop als de ATF olie 20 euro per liter kost??