dag beste mensen,
allereerst de beste wensen.
Betreft een v-70 classic my 99 10v 2.5 op lpg3 vialle.
Heb anderhalf jaar na een dynamostoring, dynamo moeten vervangen [ruildynamo]
Nu heb ik sinds 3 maanden ofzo, sinds het eigenlijk echt koud werd, dat na het starten het laadstroomlampje
een paar minuten aanblijft en dan vanzelf uitgaat. En dan bij volgende startbeurten wél gewoon meteen na starten uitgaat. [als motor warm is dus]
het maakt niet uit of ik elektrische gebruiksapp. in of uitschakel. ook al zet ik alles aan na het starten, of alles uit, het lampje blijft even lang aan, paar minuten dus.
Verlichting gaat ook niet zwakker branden ofzo, alles
blijft op volle sterkte functioneren.
Nou heb ik vorig jaar een nieuwe[gebruikte] lpe computer laten inbouwen, tot mijn grote blijdschap scheelt dat
veel benzine! maar zo af en toe stotterde de lpg boel. en na een paar keer switchen tussen lpg en benzine, loopt het daarna weer goed.
maar een paar keer merkte ik dat terwijl er weer eens een stotter was, HET LAADSTROOMLAMPJE begon te branden.,,na een paar keer switchen ging het weer uit.
nu heb ik sinds vorig jaar ook zon lpe diagnose programmaatje, met kabeltje en software op de laptop.
ik heb na dat stotterincident de lpe met dat programma uitgelezen, en de fouten bekeken die er dan worden
weergegeven. de fout lpi 2 injector shortcircuit to GND ofzoiets.
ik neem aan dat dat sluiting betekent in de lpi-bekabeling.
de accu heeft in al die tijd , ook tijdens de echte koude starten altijd goed opgeladen .
kan het dan zijn dat laadstroomlampje brand, doordat er ergens sluiting is, een lichte sluiting, of lekstroom, waardoor nét niet ergens een zekering doorslaat.?
of kan het de laadstroomregelaar zijn?
ik ga in ieder geval bij de gasman langs en de dynamo laten checken bij degene die de dynamo toen vervangen heeft.
bedankt in ieder geval.
laadstroomlampje blijft langer aan
-
- 2nd Gear member
Beste mensen,
Ik reageer hier weer op mijn eigen onderwerp, over het laadstroomlampje dat maar niet uit ging etc.
ik ben dus naar de garage gegaan die toen mijn dynamo vervangen had.
en tot mijn ontsteltenis kwam ik erachter dat ik een nieuwe leesbril moet kopen.
maar ja ik rij niet met mijn leesbril.
wat was namelijk het geval?
Ik heb het verkeerde rode blokvormige lampje [ dat bleef branden] aangezien als laadstroomlampje,
maar het was :
het KOELVLOEISTOFLAMPJE, er zat iets te weinig ikoelmiddel in, en als de motor warmnwerd ging het uit, ook als ik in de
stad over een drempel ofzo reed ging het ook weer aan en uit., en ik maar denken dat er ergens een draad los lag ofzo.
ik vind dit echt heel stom van mezelf, ik heb niet goed gekeken, waarschijnlijk zat het laadstroomlampje in
mijn vorige Volvo, een 940 op die bewuste plek, daar had ik ooit toen mee te maken gehad.
maar met deze v70 heb ik nog nooit het laadstroomlampje dus zien branden, ook niet toen mijn dynamo stuk was, vreemd genoeg.
tja , nogal onozel dus. maar ik geef het in ieder geval ruiterlijk toe.
bedankt in ieder geval
Ik reageer hier weer op mijn eigen onderwerp, over het laadstroomlampje dat maar niet uit ging etc.
ik ben dus naar de garage gegaan die toen mijn dynamo vervangen had.
en tot mijn ontsteltenis kwam ik erachter dat ik een nieuwe leesbril moet kopen.
maar ja ik rij niet met mijn leesbril.
wat was namelijk het geval?
Ik heb het verkeerde rode blokvormige lampje [ dat bleef branden] aangezien als laadstroomlampje,
maar het was :
het KOELVLOEISTOFLAMPJE, er zat iets te weinig ikoelmiddel in, en als de motor warmnwerd ging het uit, ook als ik in de
stad over een drempel ofzo reed ging het ook weer aan en uit., en ik maar denken dat er ergens een draad los lag ofzo.
ik vind dit echt heel stom van mezelf, ik heb niet goed gekeken, waarschijnlijk zat het laadstroomlampje in
mijn vorige Volvo, een 940 op die bewuste plek, daar had ik ooit toen mee te maken gehad.
maar met deze v70 heb ik nog nooit het laadstroomlampje dus zien branden, ook niet toen mijn dynamo stuk was, vreemd genoeg.
tja , nogal onozel dus. maar ik geef het in ieder geval ruiterlijk toe.
bedankt in ieder geval