laadstroomlampje blijft langer aan
Geplaatst: 18.01.2018 - 00:31
dag beste mensen,
allereerst de beste wensen.
Betreft een v-70 classic my 99 10v 2.5 op lpg3 vialle.
Heb anderhalf jaar na een dynamostoring, dynamo moeten vervangen [ruildynamo]
Nu heb ik sinds 3 maanden ofzo, sinds het eigenlijk echt koud werd, dat na het starten het laadstroomlampje
een paar minuten aanblijft en dan vanzelf uitgaat. En dan bij volgende startbeurten wél gewoon meteen na starten uitgaat. [als motor warm is dus]
het maakt niet uit of ik elektrische gebruiksapp. in of uitschakel. ook al zet ik alles aan na het starten, of alles uit, het lampje blijft even lang aan, paar minuten dus.
Verlichting gaat ook niet zwakker branden ofzo, alles
blijft op volle sterkte functioneren.
Nou heb ik vorig jaar een nieuwe[gebruikte] lpe computer laten inbouwen, tot mijn grote blijdschap scheelt dat
veel benzine! maar zo af en toe stotterde de lpg boel. en na een paar keer switchen tussen lpg en benzine, loopt het daarna weer goed.
maar een paar keer merkte ik dat terwijl er weer eens een stotter was, HET LAADSTROOMLAMPJE begon te branden.,,na een paar keer switchen ging het weer uit.
nu heb ik sinds vorig jaar ook zon lpe diagnose programmaatje, met kabeltje en software op de laptop.
ik heb na dat stotterincident de lpe met dat programma uitgelezen, en de fouten bekeken die er dan worden
weergegeven. de fout lpi 2 injector shortcircuit to GND ofzoiets.
ik neem aan dat dat sluiting betekent in de lpi-bekabeling.
de accu heeft in al die tijd , ook tijdens de echte koude starten altijd goed opgeladen .
kan het dan zijn dat laadstroomlampje brand, doordat er ergens sluiting is, een lichte sluiting, of lekstroom, waardoor nét niet ergens een zekering doorslaat.?
of kan het de laadstroomregelaar zijn?
ik ga in ieder geval bij de gasman langs en de dynamo laten checken bij degene die de dynamo toen vervangen heeft.
bedankt in ieder geval.
allereerst de beste wensen.
Betreft een v-70 classic my 99 10v 2.5 op lpg3 vialle.
Heb anderhalf jaar na een dynamostoring, dynamo moeten vervangen [ruildynamo]
Nu heb ik sinds 3 maanden ofzo, sinds het eigenlijk echt koud werd, dat na het starten het laadstroomlampje
een paar minuten aanblijft en dan vanzelf uitgaat. En dan bij volgende startbeurten wél gewoon meteen na starten uitgaat. [als motor warm is dus]
het maakt niet uit of ik elektrische gebruiksapp. in of uitschakel. ook al zet ik alles aan na het starten, of alles uit, het lampje blijft even lang aan, paar minuten dus.
Verlichting gaat ook niet zwakker branden ofzo, alles
blijft op volle sterkte functioneren.
Nou heb ik vorig jaar een nieuwe[gebruikte] lpe computer laten inbouwen, tot mijn grote blijdschap scheelt dat
veel benzine! maar zo af en toe stotterde de lpg boel. en na een paar keer switchen tussen lpg en benzine, loopt het daarna weer goed.
maar een paar keer merkte ik dat terwijl er weer eens een stotter was, HET LAADSTROOMLAMPJE begon te branden.,,na een paar keer switchen ging het weer uit.
nu heb ik sinds vorig jaar ook zon lpe diagnose programmaatje, met kabeltje en software op de laptop.
ik heb na dat stotterincident de lpe met dat programma uitgelezen, en de fouten bekeken die er dan worden
weergegeven. de fout lpi 2 injector shortcircuit to GND ofzoiets.
ik neem aan dat dat sluiting betekent in de lpi-bekabeling.
de accu heeft in al die tijd , ook tijdens de echte koude starten altijd goed opgeladen .
kan het dan zijn dat laadstroomlampje brand, doordat er ergens sluiting is, een lichte sluiting, of lekstroom, waardoor nét niet ergens een zekering doorslaat.?
of kan het de laadstroomregelaar zijn?
ik ga in ieder geval bij de gasman langs en de dynamo laten checken bij degene die de dynamo toen vervangen heeft.
bedankt in ieder geval.