Reservewiel - waar op letten

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
JanWillemT4
Starter

Beste forummers,
Sinds twee maanden ben ik de trotse eigenaar van een V40 T4 (bj 2017), geartronic, Intellisafe, R-design, Bursting blue etc. etc. Supergave wagen en ik ontdek nog steeds nieuwe features.

Toch heb ik ook nog een heleboel vragen. Via de dealer krijg ik niet echt een eenduidig antwoord, en volgens mij zit hier heel veel kennis. Dus ik ben van plan jullie te raadplegen over al die zaken.

Mijn eerste vraag gaat over het reservewiel. Dat zit er nu namelijk niet in. Omwille van het vergroten van de bagageruimte is de wagen uitgevoerd zonder dubbele bodem, en met een plaksetje.

Ik zou me zekerder voelen als ik toch een wiel bij me zou hebben. Maar wat komt er allemaal bij kijken en welke onderdelen heb ik daarbij nog meer nodig, en hoe kom ik daaraan? Zijn er speciale artikelnummers die ik moet hebben, of een speciale leverancier waar ik alles compleet in één keer kan krijgen. Of kan ik beter via Marktplaats alles bij elkaar zoeken??

Hoor graag of jullie daar tips over hebben.
Bedankt alvast.
lint
Geartronic member

Welkom. Leuke V40 geworden zo te lezen. De optie reservewiel is achteraf helaas veel duurder dan af fabriek mee bestellen. Dan is via Marktplaats alles bij elkaar zoeken een goede optie.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Mickos
1st Gear member

Maar wat komt er allemaal bij kijken en welke onderdelen heb ik daarbij nog meer nodig, en hoe kom ik daaraan?
Dubbele bodem modificatie aanschaffen is wat je nodig hebt om een reservewiel erin te kunnen passen, thuiskomertje dan.
Laadvloer in twee niveaus

Dan rest je alleen nog het wiel zelf, plus krik en sleutel om het wiel te kunnen wisselen.
Laatst gewijzigd door Mickos op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rinootje
4th Gear member

Ga even langs bij een van de forum sponsoren: [link=https://www.vstore.nl/]VStore[/link]
Ik had de dubbele bodem al af fabriek (ook verkrijgbaar bij deze jongens) en heb bij hun ook de complete set gekocht.
Zij kunnen, aan de hand van je kenteken, precies vertellen, wat en welke je nodig hebt.
Maar, ga er wel vanuit, dat het niet goedkoop is, maar je krijgt wel het exact juiste spul voor je auto.

Ik kocht mijn auto, toen die een paar maanden oud was, dus kon er niets op bijbestellen. De dealer zei tegen me, dat het extra reservewiel los in de kofferbak zou komen, nou, je mag bij me komen kijken, ik heb een officieel reservewiel (thuiskomertje) en die zit heel goed vast, op de officiële manier :)
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
OGA244
8th Gear member

dat vloerluik kost los al 365,--, af fabriek is het allemaal echt veel goedkoper
bemmelenan
2nd Gear member

Ik heb alles, nieuw wiel, thuiskomertje, inclusief origineel krik en wielsleutel en vloerluik vorig jaar via marktplaats aangeschaft voor in totaal €.120,- Alles dus origineel gemonteerd . Dus gewoon ff zoeken. Er zijn genoeg v40's verkocht.
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
Erikho
4th Gear member

Ik heb er een liggen, compleet met krik, sleutel en inlay Jan Wiilem, neem even kontakt op via PB
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Plaats reactie

Terug naar “V40”