Xc90 2003 versus Xc90 2009 .. wereld van verschil?

Plaats reactie
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Beste Xc90 rijders,

Op dit moment nog vrolijk aan het rijden in mijn 2.5T Xc90 maar het kriebelt om toch eens een andere Xc90 te proberen.

Mijn dilemma:

Oude Xc90 inruilen voor een uit 2009( V8 lijkt mij erg mooi) maar kan iemand mij vertellen of het rijden in het latere model veel beter is? ( en bedoel ik meer qua onderstel en geluid)
Of

Nog 2 jaar doorrijden en het 2015 model aanschaffen... is natuurlijk echt andere koek.

Natuurlijk luxe probleem
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21381
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Tja, als je meteen V8 gaat rijden is alles beter! Maar in het algemeen zal een jongere auto toch wel beter zijn dan het oudere model.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Misschien andere gedachte maar ik neem aan dat je 2.5T XC90 al aardig afgeschreven is. Misschien heb je het al gedaan maar ik zou even een lekkere chiptuning aanschaffen bij volvotune. Niet al te duur en je auto gaat er gegarandeerd lekkerder van rijden.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Mijn Xc90 is al gechiptuned
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Sorry te kort bericht
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Hmmm gaat iets niet goed. Maar qua platform dus geen verbetering te verwachten? Bij my2009
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Ik zit een beetje te stoeien met de weergave! Er verschijnt telkens maar 1 regel. Maar goed, als ik mijn oude beestje inruil voor een 2009 model dan moet ik best wat bijleggen.... ik heb nu een standkachel. Wat een genot is dat! Helaas kan ik deze optie nauwelijks vinden tussen de occasions.Voor het geld wat ik bij moet leggen moet er wel wat tegenover staan en ik hoopte eigenlijk dat het platform wel beter is geworden maar dat is wss niet opzienbarend te noemen. Voor een paar leuke koplampen en wat zilveren ringen rond de tellers is 15000 bijleggen wel erg veel geld...
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21381
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Misschien scheelt het ook wel 100.000 km met de nieuwere XC90 ... Want 15 ct afschrijving per km is heel niet veel. Om eens wat te noemen.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

trim schreef: Ik zit een beetje te stoeien met de weergave! Er verschijnt telkens maar 1 regel. Maar goed, als ik mijn oude beestje inruil voor een 2009 model dan moet ik best wat bijleggen.... ik heb nu een standkachel. Wat een genot is dat! Helaas kan ik deze optie nauwelijks vinden tussen de occasions.Voor het geld wat ik bij moet leggen moet er wel wat tegenover staan en ik hoopte eigenlijk dat het platform wel beter is geworden maar dat is wss niet opzienbarend te noemen. Voor een paar leuke koplampen en wat zilveren ringen rond de tellers is 15000 bijleggen wel erg veel geld...
Standkachel lijkt me een zeer fijne optie idd, is vaker op de diesels te vinden. Tja, rijdt je auto nog goed? Automaat nog goed? Misschien even spoelen voor betere schakelmomentjes. Denk dat een evt "upgrade" voor dat geld tegen gaat vallen. Je zou een V8 kunnen nemen, is wat sneller en klinkt wat mooier maar ja, zuipt ook meer. Als de auto verder technisch goed is zou ik hem gewoon oprijden en doorsparen voor een nieuw model XC90, dan ga je wel e.e.a. merken aan platform verbeteringen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

De auto rijdt op zich prima maar heeft wel met sportief optrekken wat onregelmatigheden. Volgende maand ga ik deze verder onderzoeken....miss B4 servo of iets anders.
Al met al heb ik het beestje goed bijgehouden en is er het nodige aan uitgegeven. Ook 2 keer laten flushen dus als tweede eigenaar weet ik inmiddels wel wat ik heb....inmiddels al 10 jaar in bezit.

2015 modellen zijn nog behoorlijk prijzig, 60000 ben je zo kwijt en dat zijn nog de scherpe aabnbiedingen.
Ik was vooral benieuwd of de Xc90 bij zijn update , buiten “ cosmetische aanpassingen”, nog wat serieuzere aanpassingen heeft gehad?

Ik denk dat ik toch nog 2 jaar maar doorrijd. Wss is het 2015 model dan voor een net wat acceptabelere prijs te koop.

De Xc90 waar ik nu in rijd is nog steeds een genot. Geen hippe schermen met kleur maar eigenlijk is het comfort niveau nog zo goed. Je hebt feitelijk alles en de ruimte blijft fantastisch.
En idd standkachel ! ....begin er niet aan want je wil nooit meer zonder :D
Gebruikersavatar
passenger
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ik heb het idee dat er technisch niet zo heel veel schokkends is toegevoegd in de loop der jaren, benzinemotoren uitgezonderd. Ik heb wat kilometers gemaakt met een D5 2006-versie van vrienden en ik merk eigenlijk niet zo veel verschil met mijn MY11. Zelfde comfort, zelfde vertraging wegens ietwat stevig gewicht, beide hebben de 6-bak geartronic.

De nieuwere variant heb ik nog niet geprobeerd, ik ga binnenkort eens een T8 proberen.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Oh ja ik bedenk me dat de haldex is volgens mij vernieuwd, dus nieuwere modellen haldex 3 (de v8 heeft al bij intro volgens mij haldex 3 en tevens nivomat). Maar ja, of je daar nou voor een upgrade wilt doen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Autorijden is ook emotie. Dus als je wat anders wil en je kunt en wil het betalen dan zou ik lekker een V8 doen. Als je een wereld van een andere auto verwacht denk ik dat dat niet zo is en dan moet je rationeel afwegen of je dat wel wil :-).
Wat ik me kan voorstellen is dat de nieuwere bouwjaren (>2007) wat meer gerijpt zijn en misschien allemaal wat strakker (veren/aandrijving, stabilisatie/rubbers) zijn. Je kunt ook gewoon je huidige auto weer strak maken of een mooie set velgen eronder om je auto weer even up to date te maken? Succes met je keuze.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Bedankt voor het meedenken en aangeven van de verschillen! :happy:

Tsja, dat is toch wel het “ nadeel” van het tijdloze ontwerp van 13 jaar Xc90. Een 6 bak is zeker fijner dan de 5 bak die ik nu heb maarja om daar nu zoveel geld voor bij te leggen....
Het uiterlijk is wat dat betreft nauwelijks veranderd en het oog wil ook wat.
Helaas bij de benzine versies dus nauwelijks de standkachel optie kunnen vinden en dan wordt het toch beetje geven en nemen.
Dan is 15000 toch een beetje zonde.

Ik rijd mijn loebas maar lekker door. Heeft toch ook voordelen. Zelf goed bijgehouden en geen pijn in de buik met 4 kinderen die met regelmaat nogal “ lomp” in de auto stappen of langs lopen met fiets.....ahum.
chris2
3rd Gear member
Berichten: 477
Lid geworden op: 17.09.2010 - 17:35

Ik rij nu een xc90 D5 ocean race (blauw) uit 2009 met nog maar 170.000km op de teller. Rijdt fenomenaal en ondanks de 6 bak automaat toch wel anders dan een 5 bak is mijn ervaring. Vooral op de snelweg. Onlangs in een gloednieuwe xc90 gereden. Wereld van verschil maar helaas geen 5 cilinder.
Volvo XC90 D5 2017 inscription
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”