Iemand bekend met de JJ-XR-17 (zwarte 850 T-5 sedan)?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
K5blazer
Starter

Goedendag,

Ik ben Pieter, 37, behoorlijk Volvo minded en nieuw hier.

Een aantal weken geleden heb ik als basis voor een nieuwe trackday-tool een 850 T-5 aangeschaft. Degene van wie ik de auto kocht had m nog maar een paar weken en had de auto overgenomen van iemand uit Ilpendam. Nu zag ik een (wat verweerde) Volvo-forum op de achterruit zitten, iemand bekend met deze auto?

Betreft een zwarte Volvo 850 T-5 sedan met kenteken JJ-XR-17. Modificaties; veerpoot brug v + a, 302mm remschijven, een andere ECU en 17 inch aftermarket.
S.Brouwer
2nd Gear member

Afbeelding
Uit den ouden doosch

De 850 was van mijn broertje en hij heeft een volgens mij 7 of 8 jaar gehad.
Ooit gekocht in Alkmaar.
Zo'n 6 jaar geleden is er een andere motor ingekomen Inc nieuwe 15g en koppeling.
Ook de diverse pakkingen etc mee vervangen.

Het was zijn 2e auto en heeft ongeveer 30k gereden in de afgelopen jaren.
Dat was ook de reden om hem nu te verkopen. Laatste 2 jaar was ongeveer 1000km pj.

De remmen komen onder een V70R vandaan en zijn ook groter dan de 302set.
Voordeel wel dat de schijven net een jaar oud zijn. Geldt ook voor de banden en de Oliekoelerslangen.

De uitlaat was grotendeels ferrita en de laatste meter eem stukje huisvlijt.

Ecu ook ooit eens via het forum gekocht. Trekt lekker, zuipt goed.
Persoonlijk zou ik de standaard ecu er weer in doen vond de 850 daar beter stationair op lopen.

Verkocht voor niet te gek veel aangezien er ook nog wel wat werk aanzit.
Wat rammels achterin,( even het restant vd trekhaak uit de kokerbalk halen) en poetswerk.
K5blazer
Starter

Kijk, altijd handig, zo'n forum, leuk!

Weet jij ook wanneer de distri vervangen is? Wil deze preventief vervangen ivm geen info maar als het niet hoeft...

Plan met de auto is om deze 1 kwartaal in de wegenbelasting te houden en dan te beslissen of ie omgebouwd gaat worden tot circuitauto.
Het rammeltje achter is het toplager van de veerpoot, daar zit 3 cm spelling op
S.Brouwer
2nd Gear member

Zit de sticker niet op de kap vd distributie? Misschien aan de zijkant. Hij is in ieder geval vervangen bij het plaatsen vh motorblok.
Preventief zou je hem kunnen wisselen ivm leeftijd. Qua km's in ieder geval nog niet.

Het rechter toplager heb ik nog gewisseld. Links dan toch over het hoofd gezien. Maar dat zijn de kosten dan ook niet!
De kachelradiateur is 2jr geleden ook nog vevangen. Verder wat regulier onderhoud laten uitvoeren.
OGA244
8th Gear member

wat ik kan vinden is dat hij in 2010 op276000km stond en Rutten in onderhoud stond
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”