ik wil graag hid xenon inbouwen in mijn V40 '13. hier zitten de reguliere halogeen lampen in een setje h7r moet volstaan, omdat je met de r=serie geen verblindend lichtbeeld krijgt. Dit werkte in mijn vorige renaul/skoda volledig naar behoren.
Echter zie ik dat er 35 en 55 watt kits zijn, welke wattage is er voor een Volvo noodzakelijk om geen foutmeldingen te krijgen?
alvast bedankt!
HID xenon inbouwen 35 of 55 watt?
- Longone
- 5th Gear member
Ik heb het gehad, inclusief die H7r lampen en de conclusie was dat het lichtbeeld gaat leiden tot keiharde APK afkeur volgens Volvo dealer Bluekens Breda, dus ik heb de hele boel er weer uitgehaald.
Het probleem is de reflector van de V40 die veel te veel strooilicht geeft. Bij een C30/S40/V50 kan het wel omdat je daar lenzen/projectors hebt.
Qua ballasten had ik 35W Maxxpro's die speciaal geprogrammeerd waren voor Volvo, zodat ze het "canbus" systeem voor de gek hielden en je dus geen "dimlicht defect" meldingen gaat krijgen op je dashboard.
Qua LED lampen ga je volgens mij ook strooilichtproblemen krijgen en waarschijnlijk moet je een behoorlijke dummy-weerstand gaan gebruiken (hitte!) om het "canbus" systeem voor de gek te houden.
Het hele onderwerp is op dit forum al vaker besproken en de enige fatsoenlijke mogelijkheid is om iets wittere H7 halogeenlampen te gebruiken zoals Philips BlueVision.
Officiele V40 xenon koplampunits ga je overigens ook niet kunnen inbouwen, want de bekabeling ligt er niet en je hebt ook niet de benodigde sensoren.
E-ven-tu-eel kun je via Retrofitlab je halogeen koplampunits laten ombouwen naar Xenon met lenzen maar daar zijn ze 3 dagen mee bezig (permaseal openbreken) en gaat het je al snel tegen de 1000 Euro kosten.
Moraal van het verhaal: Forget it ...
Het probleem is de reflector van de V40 die veel te veel strooilicht geeft. Bij een C30/S40/V50 kan het wel omdat je daar lenzen/projectors hebt.
Qua ballasten had ik 35W Maxxpro's die speciaal geprogrammeerd waren voor Volvo, zodat ze het "canbus" systeem voor de gek hielden en je dus geen "dimlicht defect" meldingen gaat krijgen op je dashboard.
Qua LED lampen ga je volgens mij ook strooilichtproblemen krijgen en waarschijnlijk moet je een behoorlijke dummy-weerstand gaan gebruiken (hitte!) om het "canbus" systeem voor de gek te houden.
Het hele onderwerp is op dit forum al vaker besproken en de enige fatsoenlijke mogelijkheid is om iets wittere H7 halogeenlampen te gebruiken zoals Philips BlueVision.
Officiele V40 xenon koplampunits ga je overigens ook niet kunnen inbouwen, want de bekabeling ligt er niet en je hebt ook niet de benodigde sensoren.
E-ven-tu-eel kun je via Retrofitlab je halogeen koplampunits laten ombouwen naar Xenon met lenzen maar daar zijn ze 3 dagen mee bezig (permaseal openbreken) en gaat het je al snel tegen de 1000 Euro kosten.
Moraal van het verhaal: Forget it ...
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- RoaldH
- 6th Gear member
@Longone: ben bang dat je gelijk hebt. Bij onze 107 is om dezelfde reden de LED ombouw ook niet gelukt.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir