Gisteren heb ik doorgereden tot de actieradius alleen streepjes weer gaf. Dat is beneden de 25 kilometer en het laatste streepje wordt dan rood. Toen ik ging tanken kreeg ik er maar 57,5 liter en de tank zou 62 liter moeten zijn. Zit hier nou zo'n grote marge op? Iemand ooit al eens getest hoeveel er echt in de tank gaat?
Ik heb ook nog een Clio met 45 liter tank terwijl ik daar 52 liter in krijg. In de praktijk kom ik met de Clio een stuk verder op 1 tank.
Hoeveel is de tankinhoud?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21.06.2014 - 15:01
Heb het nog niet durven testen, maar laatste keer reed ik ook in het rood en ging er zo'n 55 liter in. Lijkt dus idd een grote marge op te zitten, dat merk je ook aan het seintje om al een tankstation te gaan zoeken met nog 100km te gaan 

Laatst gewijzigd door Dnns op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
Is dat via de software door de dealer niet beter af te stellen?
Ik heb dezelfde ervaring, dus de afwijking is wel door de fabriek netjes constant afgesteld.
Ik heb dezelfde ervaring, dus de afwijking is wel door de fabriek netjes constant afgesteld.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
-
- 4th Gear member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32
Waarom zou je dat willen? Een grote marge is toch prettig?
Tenzij je wil per sé wil stilvallen.
Tenzij je wil per sé wil stilvallen.

Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
Tot het lampje gaat branden en je de melding krijgt om te gaan tankenlwinter schreef: Ik vind het toch prettig om te weten hoever je kan gaan.

volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
In 2001 reed ik een S60 en 2 van mijn collega's een V70.
Alle 3 's ochtends niet meer starten terwijl er 's avonds nog zo'n 40 km actieradius op stond.
Dat soort gezeur wil je dus echt niet hebben.
Softwarematig zijn toen alle 3 de auto's "aangepast" zodat het leek dat de tank eerder leeg was.
Alle 3 's ochtends niet meer starten terwijl er 's avonds nog zo'n 40 km actieradius op stond.
Dat soort gezeur wil je dus echt niet hebben.
Softwarematig zijn toen alle 3 de auto's "aangepast" zodat het leek dat de tank eerder leeg was.
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
En dat is ook mijn ervaring bij de V40. Er hoort dan nog een kleine 12 l in de tank te zitten. Deze waarschuwing moet 7 liter later komen.walterV40 schreef: Gisteren nog 30km gereden nadat hij melding gaf om te tanken, slechts 50,4 liter kunnen tanken.
De standkachel werkt niet meer en je staat vaker bij de pomp, er had net zo goed een 55 l tank in kunnen zitten.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
OK, het kan zijn dat er een technisch argument voor is, dan is het een zaak van accepteren.De rest brandstof dient ook om het brandstofsysteem te koelen, dus het zou ook niet goed zijn om tot de laatste druppel te rijden.
Voor de rest bepaal ik liever mijn marges zelf, dat lukte altijd goed zonder stil te vallen. Mijn vorige auto, een Golf diesel reed ik altijd tot de laatste twee liter leeg. Maar goed, in het dagelijks leven houd ik een nog ruimere reserve aan zodat ik de standverwarming kan blijven gebruiken.
Afgelopen week op vakantie naar Oostenrijk wenste ik dan weer dat ik die laatste liters met een gerust hart had kunnen gebruiken. Deze wens werd dan wel weer driedubbel gecompenseerd door de gehaald topsnelheid van 243 km/u. Wat een geweldige auto die V40!!!

V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Een resterende actieradius is sowieso natte vinger werk, en als je 243 km/u gaat rijden zal die ook heel snel halveren ...
Better safe than sorry, oranje lampje = je zou binnenkort kunnen gaan tanken, rood streepje = je moet nu gaan tanken ...
Better safe than sorry, oranje lampje = je zou binnenkort kunnen gaan tanken, rood streepje = je moet nu gaan tanken ...
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Zow wel 1 kmh harder als ik een niet geoptimaliseerde S60 D4 eens ervaren heb.
Maar als je pak hem beetje je verbruik weet en je elke keer je dagteller reset bij tanken dan weet je toch precies wanneer je volgens je eigen marge tanken moet? Ik zie het probleem niet zo ;-

Maar als je pak hem beetje je verbruik weet en je elke keer je dagteller reset bij tanken dan weet je toch precies wanneer je volgens je eigen marge tanken moet? Ik zie het probleem niet zo ;-
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 06.08.2012 - 15:21
Ja ontzettend irritant dat je de standkachel niet kunt aanzetten terwijl je er nog 100km mee zou moeten kunnen rijden!!!Ernst64 schreef:En dat is ook mijn ervaring bij de V40. Er hoort dan nog een kleine 12 l in de tank te zitten. Deze waarschuwing moet 7 liter later komen.walterV40 schreef: Gisteren nog 30km gereden nadat hij melding gaf om te tanken, slechts 50,4 liter kunnen tanken.
De standkachel werkt niet meer en je staat vaker bij de pomp, er had net zo goed een 55 l tank in kunnen zitten.
Ik maak toch zelf wel uit of ik dat kreng aan wil doen of niet

- seezu84
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18.09.2017 - 09:15
Ik heb een keer 25 kilometers gereden toen de laatste streepje op de tankindicator op rood was, was wel snelweg en 80 km/h achter een vrachtwagen haha.
Volvo V40 D2 R-Design | Winter-Line | Business Pack Pro |
17" Ixion velgen, stoelverwarming, voorruitverwarming, High Performance Audio, Adaptieve Bi-Xenon, achteruitrijcamera
17" Ixion velgen, stoelverwarming, voorruitverwarming, High Performance Audio, Adaptieve Bi-Xenon, achteruitrijcamera