Hallo,
vandaag krijgt mijn volvo v40 D2 van 2017 de 60000km beurt. Garage belde dat de schijven voor en achter versleten zijn. Ik vind dat erg snel of is dat bij iedereen zo. Dat de remblokjes aan vervanging toe zijn daar kan ik nog inkomen. Het gaat om een lesauto. Bij mijn vorige auto's reed ik dik 200000 voordat er nieuwe schijven op moesten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Gr.
Nieuwe remschijven
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Lesauto, dat zegt al genoeg. Die wagen heeft meer rem-actie gezien dan rijden 
Ik zou ze gewoon (laten) vervangen en dan lekker verder kijken.

Ik zou ze gewoon (laten) vervangen en dan lekker verder kijken.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 19.06.2016 - 13:51
Ik zit nu op 98.000 met alles nog fabrieksmontage.
Vervang maar is makkelijk te roepen, maar zou zelf eerst even willen kijken. Komt een beste factuur van van zulke grapjes
Vervang maar is makkelijk te roepen, maar zou zelf eerst even willen kijken. Komt een beste factuur van van zulke grapjes
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ben ik niet helemaal met je eens, er wordt veel mee geremd. Verreweg de meeste tijd zit je in de bebouwde kom, veel bochtenwerk, dus aardige remacties.Nou lesauto wil niets zeggen. Daar wordt meestal rustiger mee gereden en geremd.
Tevens veel bijzondere verrichtingen (omkeer- , parkeer- en stopopdrachten, waarbij misschien niet heftig, maar wel veel geremd wordt.
Vergeet ook niet de ingreepjes, en bij beginnende leerlingen de wat ongecontroleerde remacties.
Een lesauto heeft nu eenmaal wat meer te lijden als bij een ervaren bestuurder, die ook wel eens voor langere tijd over de snelweg rijdt, waarbij hele tijden gewoon niet geremd wordt.
Vergeleken met mijn prive auto, moet mijn lesauto ( V60 - D2) nu eenmaal vaker de remblokjes vervangen worden dan de prive (was een V70 - 2,5T).
Ik heb net de blokken vervangen van de V60 voor en achter bij 94000, maar vond de schijven al aardig op weg.
Bij mijn vorige leswagen (V50 - D2) ging elke 65000 km nieuwe blokken, en elke twee keer blokken ook nieuwe schijven.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21179
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mijn XC60 is weggegaan met 180k waar de affabriek schijven nog op zaten.
Maar goed dat was geen lesauto en er werd veel snelweg mee gereden.
Maar goed dat was geen lesauto en er werd veel snelweg mee gereden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]