Mijn dochter wil kijken naar een 2de hands V40 diesel en haar Seat Ibiza diesel Sport in te ruilen.
Papa rijdt in een XC 60 D3. Ik adviseer haar bij voorkeur ook de 2.0 5 cilinder diesel te nemen. Goede ervaringen mee en ook omdat deze waarschijnlijk als ex lease niet zoveel voorkomt en ze dan mogelijk een kan vinden met een mooie lage km stand .
Ze rijdt n.l. ca. 40.000 km per jaar, dus benzine komt sowieso niet in aanmerking.
Ik heb zelf geen ervaringen met de V40. Waar op te letten?
Hoor graag.
Groet,
Frits
Welke occasion V40: D2, D3 of D4?
- lancer
- 6th Gear member
Ik denk dat veel 2.0l 5 cilinders gewoon ex-lease zijn hoor.
Overigens doet de 2.0l 4 ciliner het ook prima (de 5 cilinder is wel een lekkerder blok). Het eerste jaar dat deze geleverd zijn (MY2014/15 volgens mij) zou ik ze vermijden gezien alle EGR ellende die voorbij is gekomen. Ik heb zelf een D2 MY16 zonder enige problemen.
Het enige dat ik tot op heden heb meegemaakt zijn rammeltjes en piepjes.
De D2 tot MY15 is een 1,6l blok. Voldoende voor een V40 en de zuinigste optie.
Overigens vind ik een V40 CC het lekkerst rijden en sturen, maar succes om daar een 2e hands van te vinden.
Overigens doet de 2.0l 4 ciliner het ook prima (de 5 cilinder is wel een lekkerder blok). Het eerste jaar dat deze geleverd zijn (MY2014/15 volgens mij) zou ik ze vermijden gezien alle EGR ellende die voorbij is gekomen. Ik heb zelf een D2 MY16 zonder enige problemen.
Het enige dat ik tot op heden heb meegemaakt zijn rammeltjes en piepjes.
De D2 tot MY15 is een 1,6l blok. Voldoende voor een V40 en de zuinigste optie.
Overigens vind ik een V40 CC het lekkerst rijden en sturen, maar succes om daar een 2e hands van te vinden.
- Longone
- 5th Gear member
Een D2 (zowel 1.6D2 als 2.0D2) is voordeliger in aanschaf en voordeliger in brandstofverbruik, en is prima als je hem voor de 180.000 km weer inruilt.