Pagina 1 van 1

besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 07.02.2018 - 15:09
door ccharlie
Ik ben nieuw op de site, vorige maand besteld, levering april:

XC60 Inscription D4 Pine Grey metallic
UC00 Nappa leder Blond-Charcoal/Blond
Business Pack Connect
Inscription Plus Line
Luxury Line (panoramisch dak)
Scandinavian Line
Versatility Line
Winter Line & IntelliSafe Pro Line
Volvo alarm, Gelaagde zijruiten, getinte ruiten achter
Grafisch headup display, Audio B&W, Luchtvering, Electr. trekhaak, fietsdrager.

Ik heb alleen proef gereden in een T5.

Enige twijfel nog over D4 of D5.
Het opgegeven gebruik maakt niet veel verschil.
Heeft iemand in beide gereden ?
Rijd de D5 soepeler ?
Is de D5 met dubbele turbo en powerpulse meer hoorbaar of maakt dat niet uit ?

Wat ik online vond is de D5 de meerprijs (in NL € 6000) niet echt waard en past D4 beter bij het rustige en comfortabele karakter van de XC60.

Frank

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 08.02.2018 - 08:39
door V70/2.4D/2003
Gewoon de D4, die kan het allemaal meer dan voldoende doen. En is het uiteindelijk niet voldoende: Polestar er in.

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 08.02.2018 - 09:47
door diesel01
V70/2.4D/2003 schreef: Gewoon de D4, die kan het allemaal meer dan voldoende doen. En is het uiteindelijk niet voldoende: Polestar er in.
+1, ik heb met een D5 vea gereden en dat gaat erg goed vooruit maar ik geloof wanneer ik voor de keus zou staan om toch die 6 in de zak te houden en een D4 te nemen.

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 08.02.2018 - 10:51
door TomXC60
diesel01 schreef:
V70/2.4D/2003 schreef: Gewoon de D4, die kan het allemaal meer dan voldoende doen. En is het uiteindelijk niet voldoende: Polestar er in.
+1, ik heb met een D5 vea gereden en dat gaat erg goed vooruit maar ik geloof wanneer ik voor de keus zou staan om toch die 6 in de zak te houden en een D4 te nemen.
+1, [youtube]V2REHLTut7c[/youtube]

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 08.02.2018 - 15:38
door mga1600
Het is een groot prijsverschil, maar het is wel heel fijn om extra koppel en pk’s achter de hand te hebben. Geeft meer souplesse. Het gaat daarbij niet om de absolute cijfertjes want 1 sec. verschil (of zoiets) tot 100 heeft geen invloed op het wereldgebeuren maar het gevoel he.....? Als ik in de markt zou zijn voor een nieuwe diesel zou ik zeker voor de D5 kiezen als dat financieel past.

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 08.02.2018 - 15:59
door sbv
Ik zou met beide gaan rijden voor aanschaf. Dealer zou zowel een D4 als ook een D5 moeten kunnen regelen

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 08.02.2018 - 16:13
door lint
Financieel gezien is een D4 met Polestar optimalisatie de meest verstandige keuze maar soms wil het gevoel ook wat en dat kost dus € 6000.

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 08.02.2018 - 16:35
door mga1600
lint schreef: Financieel gezien is een D4 met Polestar optimalisatie de meest verstandige keuze maar soms wil het gevoel ook wat en dat kost dus € 6000.
Nou ja .....€ 5000 als je de 995 van Polestar meerekent.

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 08.02.2018 - 17:57
door lint
Polestar is nu in de aanbieding voor € 695, scheelt toch weer.

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 08.02.2018 - 18:52
door RoaldH
Ik zou voor een D4 met Polestar gaan.

200pk en 440nm zijn "bijna" D5 waarden.

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 10.02.2018 - 14:41
door vaudi
+1
Het is uiteraard persoonlijk Maar.
Zelf zou ik gaan voor ca. 2500 extra leuke opties en dan nog een vakantie naar de zon. En we staan weer quite tov de D4.
En alle pk's wennen, maar er komt een moment dat het genoeg is.
Na de 285 van onze PIH mag er best een auto komen van 200pk. Haal zeer zelden alles uit de kast.

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 10.02.2018 - 14:49
door jvov60
Gewoon de D4 doen en geld uitgeven aan fijne opties.
Heb al meerdere keren in V90 en XC60 gereden met de D4 en het rijdt echt top.
Veel beter dan mijn D6 PIH die ik nu nog heb. Dat komt vooral ook door de 8-traps automaat van de D4.

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 10.02.2018 - 18:45
door diesel01
Ik heb op dit moment een D4 met 8 traps automaat, weleenswaar in een andere auto maar kom uit een XC60 D5 met Polestar.
Ik heb in de huidige nog nooit het idee gehad dat ik wat te kort kom, voor NL speelt het zich op de snelweg voor mij af tussen de 110/170 en dan heb je meer dan voldoende kracht.
Gisteravond terug gekomen van een shopmomentje Dld, adaptief cruise aan met als maximum 140 achter familie aan en dan is het heerlijk cruisen tussen de 120/130, hij houdt zelf afstand en wil je even vlot inhalen dan gooit de bak 4 van de 8 versnellingen weg en gaat als een malle naar hoogst illigale snelheden.
Meer dan genoeg voor mij, maar anders ga je zoals eerder al genoemd in beiden rijden en dan heb je het gevoel!

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 15.02.2018 - 00:59
door ccharlie
Bedankt voor alle reacties, ik heb het bij de D4 gehouden.
Inmiddels is de bestelling "bevroren", wordt in maart al geleverd.

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 15.02.2018 - 23:46
door foxken
Charlie Ik heb ook de D4 Besteld.
In men huidige wagen heb ik 240pk en 500nm.
En neem van mij aan dat ik die laatste 40pk maar heel zelden gebruik.
En bijkomende reden dat bij mij heeft mee gespeeld om toch de D4 te bestellen is de het systeem van de D5 'powerpuls'
Deze techniek is een heel fijne uitvinding maar toch weer een extra compressor om die turbo op gang te brengen...

Niet tegenstaande als Polestar voor een Belgische wagen zou kunnen dat ik het direct laat programmeren.
De andere spelers kunnen het voorlopig nog niet voor de D4 in de XC60.

Re: besteld XC60 inscription D4 vs D5

Geplaatst: 16.02.2018 - 12:05
door Fulaks
BSR tuning is ook een optie, daar Polestar in Belgie niet beschikbaar is en Rica misschien ook wat verder weg is. Voor de Belgen dus : www.q-lab.be. Heb er met mijn D4 en ook bij mijn vorige auto nog geen problemen mee gehad. V70 D4 gaat volgende maand binnen voor onderhoud, staat nu op bijna 80.000 probleemloze km's, waarvan ruim de helft met 250 PK en 500 Nm én Grote Grijns.