Volvo V40 '99

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
H3nk
Starter

Goedenmiddag!

Sinds korte tijd ben ik de eigenaar van een Volvo V40 uit '99 de Volvo heb ik voor een redelijk koopje kunnen krijgen maar natuurlijk zit er wat werk aan vast. :D

Als allereerst heb ik er natuurlijk een beetje leuk geluid in gezet voor tijdens het rijden. O-)

Nu ik er een poosje in gereden heb komen er wat meer dingen naar voren :
Als ik smorgens bijvoorbeeld naar de winkel rijd is het starten en lopen.. kom ik terug van boodschappen doen en wil terug rijden van de winkel naar huis is het mis en sta ik bijna 10 minuten te starten voor de winkel ( de start motor draait wel maar grijpt niet aan ). :'(
Gister ben ik naar de auto sloop in Emmeloord gereden om een andere start motor te halen en ga ik deze er in zetten.

Nou is mijn vraag: wat is nou de makkelijkste manier om de start motor te vervangen?

Van boven en alles wat in de weg zit los halen, of van onder de auto op krikken en er onder gaan liggen? =)

iemand hier ervaring mee ? bedankt alvast!
snorremans
5th Gear member

H3nk schreef: Goedenmiddag!

Sinds korte tijd ben ik de eigenaar van een Volvo V40 uit '99 de Volvo heb ik voor een redelijk koopje kunnen krijgen maar natuurlijk zit er wat werk aan vast. :D

Als allereerst heb ik er natuurlijk een beetje leuk geluid in gezet voor tijdens het rijden. O-)

Nu ik er een poosje in gereden heb komen er wat meer dingen naar voren :
Als ik smorgens bijvoorbeeld naar de winkel rijd is het starten en lopen.. kom ik terug van boodschappen doen en wil terug rijden van de winkel naar huis is het mis en sta ik bijna 10 minuten te starten voor de winkel ( de start motor draait wel maar grijpt niet aan ). :'(
Gister ben ik naar de auto sloop in Emmeloord gereden om een andere start motor te halen en ga ik deze er in zetten.

Nou is mijn vraag: wat is nou de makkelijkste manier om de start motor te vervangen?

Van boven en alles wat in de weg zit los halen, of van onder de auto op krikken en er onder gaan liggen? =)

iemand hier ervaring mee ? bedankt alvast!
Weet je wel zeker dat je startmotor stuk is, als ik je verhaal zo lees doet de startmotor het wel maar slaat de motor niet aan.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
H3nk
Starter

Lijkt mij wel ik hoor de start motor wel rond draaien maar hij pakt het vliegwiel niet aan volgens mij, het is net alsof de pendix er niet uit komt maar wel draait.

En na een paar minuten laten rusten pakt hij het vliegwiel wel aan.
Af en toe pakt hij ook heel even het vliegwiel een paar rotaties maar schiet weer terug.
Laatst gewijzigd door H3nk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
snorremans
5th Gear member

H3nk schreef: Lijkt mij wel ik hoor de start motor wel rond draaien maar hij pakt het vliegwiel niet aan volgens mij, het is net alsof de pendix er niet uit komt maar wel draait.

En na een paar minuten laten rusten pakt hij het vliegwiel wel aan.
Af en toe pakt hij ook heel even het vliegwiel een paar rotaties maar schiet weer terug.
Nu je het zo verteld wel, in je start topic leek het net of de motor wel goed werd rond gestart maar niet aansloeg.

Als je de startmotor er af hebt kijk ook goed naar de starterkrans aan het vliegwiel of hier geen tanden beschadigd zijn.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
H3nk
Starter

Heb zaterdag een startmotor gehaald op de sloop, die zag er vrijwel identiek uit maar nou blijkt bij montage dat er een 5 bouts montage op zit en ik een 2 bouts montage heb gekocht zaterdag
H3nk
Starter

Nu je het zo verteld wel, in je start topic leek het net of de motor wel goed werd rond gestart maar niet aansloeg.

Als je de startmotor er af hebt kijk ook goed naar de starterkrans aan het vliegwiel of hier geen tanden beschadigd zijn.

Zal ik doen nu eerst kijken hoelaat die sloop open gaat

En mocht de starterkrans beschadigt zijn moet ik dan een compleet nieuw vliegwiel monteren ?

Heb een paar foto's en een filmpje van het niet starten gemaakt alleen nog geen idee hoe ik dit upload in dit topic
Laatst gewijzigd door H3nk op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
volvo-s40
4th Gear member

gewoon andere startmotor op zetten, is je probleem over.
Vliegwiel hoeft je daarvoor niet te vervangen.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”