dag beste mensen,
gaat over een Volvo v70 99, 2.5 144 pk, 10v.
en dan met name het hele koppelingsgebeuren.
teller staat nu op 480k, en ik kan in het boekje niet zien of de koppeling
ooit vervangen is.
ik heb echter het gevoel dat ik een begin van een licht slippende koppeling
voel.
ik ben me dus aan het informeren wat me te wachten staat aan kosten, en hoe lang ik nu
nog door kan rijden.
ik lees/zie veel voorbijkomen over dat dual mass vliegwiel etc.
maar in mijn zeer uitgebreide auto info, die ik van de volvodealer uitgeprint kreeg,
waar vin, fyon en chassisno op staat, staat bij de post DJ01: flywheel: single mass flywheel.
er zit dus een single mass flywheel in deze auto, en geen dual mass.
heeft dit gevolgen voor de reparatiekosten, ik hoor ook wel eens over vliegwielen die niet vervangen of afgevlakt moeten worden,
ik heb geen enkele trillig, en of vibratie/nare geluiden.
wie kan me een advies geven wat te doen.
even de koppeling openmaken om te checken etc. lijkt me een heidens karwij, en ook kostbaar.
dank je wel
massa vliegwiel koppeling
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je hebt inderdaad deen dual-mass vliegwiel. Die hoeft ook niet vervangen te worden. Gaat dus alleen om de koppelingsplaat, drukplaat en koppelingscilinder.
Vervanging kost ongeveer 800 euro.
Vervanging kost ongeveer 800 euro.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52
hoi, bedankt voor je reactie.
nou dat scheelt toch weer in de kosten, denk dat het vooral in arbeidsloon zit hë, kost veel tijd
om er bij te komen etc. zag ik ergens.
ik denk dat ik dan maar door blijf rijden tot het echt serieus gaat slippen.
echt lange ritten naar buitenland zal ik maar niet meer doen dan voorlopig.
ik wist dat het er ooit zat aan te komen, het is niet anders, maar dan kan ik er hoop ik weer een
tijd verder mee.
groet, gvz
nou dat scheelt toch weer in de kosten, denk dat het vooral in arbeidsloon zit hë, kost veel tijd
om er bij te komen etc. zag ik ergens.
ik denk dat ik dan maar door blijf rijden tot het echt serieus gaat slippen.
echt lange ritten naar buitenland zal ik maar niet meer doen dan voorlopig.
ik wist dat het er ooit zat aan te komen, het is niet anders, maar dan kan ik er hoop ik weer een
tijd verder mee.
groet, gvz
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
800 euro voor vervanging van een koppeling? Das bij de dealer zeker? Vind het een fors bedragedraket schreef: Je hebt inderdaad deen dual-mass vliegwiel. Die hoeft ook niet vervangen te worden. Gaat dus alleen om de koppelingsplaat, drukplaat en koppelingscilinder.
Vervanging kost ongeveer 800 euro.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Want? Verklaar je nader.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
Er gaat bijna een dag aan arbeid inzitten.MartijnAbel schreef:800 euro voor vervanging van een koppeling? Das bij de dealer zeker? Vind het een fors bedragedraket schreef: Je hebt inderdaad deen dual-mass vliegwiel. Die hoeft ook niet vervangen te worden. Gaat dus alleen om de koppelingsplaat, drukplaat en koppelingscilinder.
Vervanging kost ongeveer 800 euro.