All,
Helaas heeft recentelijk ook een van mijn portiersloten de moed opgegeven en zit bijbehorende achterdeur dus permanent dicht. Om dit te fixen heb ik inmiddels het deurpaneel verwijderd, maar om bij het slot te komen moet ik ook het tweede, interne paneel verwijderen (zie bijlage),
Ik heb het paneel vrijwel los (raammotor en alle schroeven verwijderd), alleen lijkt het paneels links bovenin nog te klemmen. Ik vermoed dat het te maken heeft met het raam mechanisme.
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van dit paneel en kan aangeven hoe dit helemaal los komt?
Binnenste deurpaneel verwijderen i.v.m. vastzittend slot
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 20.07.2017 - 12:05
Volvo V40 D3 2013
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als alle schroeven er uit zijn zou je het paneel een beetje los moeten kunnen wiebelen of draaien. Het is niet zoals het moet maar in dit geval heb je weinig andere opties.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 15.01.2018 - 16:56
Wat is de gebruikelijke manier om deze los te krijgen? Aangezien je aangeeft dat wiebelen en draaien niet de manier is zoals het zou moetenJelmer de Jong schreef: Als alle schroeven er uit zijn zou je het paneel een beetje los moeten kunnen wiebelen of draaien. Het is niet zoals het moet maar in dit geval heb je weinig andere opties.

-
- 6th Gear member
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Slot loshalen vanaf de zijkant en de staalkabel van het slotmechanisme losklikken. Dat gaat hem bij jou niet worden. 

-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 15.01.2018 - 16:56
Nee dat vrees ik ookJelmer de Jong schreef: Slot loshalen vanaf de zijkant en de staalkabel van het slotmechanisme losklikken. Dat gaat hem bij jou niet worden.![]()

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
je moet het raam nog loskoppelen van het mechanisme. zie bijlages, de tweede is om de buitenste handle los te kunnen halen, dat is nodig om het slot te kunnen verwijderen. Neem de handleiding letterlijk, dus om het slot te kunnen loskrijgen moet je de handle naarbuiten trekken en het boutje 5 slagen los draaien.
je moet een klepje los halen, en het raam moet exact op de aangegeven hoogte staan. dan kun je via dat luikje het raam losklikken en omhoog trekken. dan vast tapen zodat je verder kunt. is overigens van een 2013 auto, maar is bij latere bouwjaren niet anders.
je moet een klepje los halen, en het raam moet exact op de aangegeven hoogte staan. dan kun je via dat luikje het raam losklikken en omhoog trekken. dan vast tapen zodat je verder kunt. is overigens van een 2013 auto, maar is bij latere bouwjaren niet anders.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Succes! Laat even horen of het gelukt is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Het blauwe gedeelte bij de linker pijl blijft aan de deur hangen omdat je die twee stappen eerder niet los hebt kunnen maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Ik heb het laatst ook gedaan bij een V40. Het binnenpaneel hoefde er niet uit. Je kan met een zelf gemaakt haakje door het gat achter het slot open maken.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Binnenpaneel moet er sowieso uit als je het slot wilt verwisselen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Klopt, maar kreeg deze weer aan de praat met flink wat WD40.edraket schreef: Binnenpaneel moet er sowieso uit als je het slot wilt verwisselen.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Precies, je moet de eur eerst openen om het slot te kunnen verwijderen. Met het buitenste paneel verwijderd moet je het slot van binnenuit kunnen openen met een haak oid. De deur moet sowieso open om de buitenste deurgreep te kunnen verwijderen, en die moet er weer af om het slot te kunnen losnemen.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik zou de nog werkende deur even demonteren, dan kan je precies zien waar je nu op blijft hangen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is ook niet echt weer om dit nu te doen als je geen verwarmde garage tot je beschikking hebt (weet niet of dat het geval is).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95