Goede aankoop??

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Black Nebula
Starter

Hoi,
Gister heeft mijn vader een V70 gekocht. Ik ben benieuwd of dit een slimme aankoop is geweest. Ik weet zelf wel het een en ander van auto's af. Enkele dagen geleden zag ik op internet toevallig een Volvo V70 Black sapphire edition bij Svala Volvo dealers in Haarlem te koop staan. Gister op bezoek geweest, en heeft m'n vader de auto gekocht :D

V70 D5 Black Saphire edition.
bouwjaar: 08 2004
km stand: 78000

Opties:
18 inch Nebula velgen
bi- xenon
RTI navi
beige vol leer
achterspoiler
en nog meer, bomvol opties..

Het is een volvo selected used car, dus garantie, boekjes etc..

Foto's (ongewassen, auto hadden ze net binnengekregen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Auto stond te koop voor 35000 euro.
Uiteindelijke aankoop bedrag: 34.500 euro incl trekhaak, rijklaarmaakkosten en overige kosten.

Goede aankoop of had je voor het geld een betere V70 kunnen kopen?
(Aangezien ik hem doodsbedreigingen na z'n kop heb geslingerd als hij deze niet zou kopen, omdat een beter aanbod bij een officiele merkdealer bijna niet mogelijk was.. :twisted: )

Greetz
Dirk-Jan
Ben
Executive Member
Contacteer:

Zo, da's een binnenkomer zeg :D
Mooie auto zotezien. Weinig kilometers. Lijkt me niet te duur.

veel plezier!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gast

Zo! Mooie auto! Met dezelfde velgen als de mijne. :8:

Piet
buddo
3rd Gear member

Black Nebula schreef: beche vol leer

Mooie auto! Maar wel beetje bijzonder om na aanschaf te vragen of het een slimme koop is geweest... volgens mij kun je dat beter van tevoren doen!

Enne... beche moet denk ik beige zijn?
Black Nebula
Starter

buddo schreef:
Black Nebula schreef: beche vol leer

Mooie auto! Maar wel beetje bijzonder om na aanschaf te vragen of het een slimme koop is geweest... volgens mij kun je dat beter van tevoren doen!

Enne... beche moet denk ik beige zijn?
Ik was zeg maar adviseur van mijn vader, maar ik kijk meer naar uiterlijk etc. Ik weet niet de nieuwwaarde van een V70 is en wat de kosten van extra opties zijn. Jullie als volvo kenners wel, en kunnen dus beter zeggen of het een goede aankoop is..

:oops: het moet idd beige..
drowel
5th Gear member

Prachtige auto, ben helemaal weg van die velgen! :)
NOS
7th Gear member

PRachtig zo!
alleen zou ik er Thor velgjes onder zetten, maar dat is mijn persoonlijke mening
Paul
Geartronic member

Schitterende wielen, erg mooi!! Heel netjes, leuke C70 eroook op, is die van jou? :p
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Black Nebula
Starter

Paul schreef:Schitterende wielen, erg mooi!! Heel netjes, leuke C70 eroook op, is die van jou? :p
8) Was dat maar waar, foto's zijn gemaakt bij de volvo dealer :wink: ...
drive_a_legend
3rd Gear member

lang leve België... heb voor minder geld een nieuwe met alles, echt alles. Enkel de RTI niet.
sportlederen zetels, electrisch verstelbaar, bixenon, elektrsche inklappende buitenspiegels, HU850 radio, open dakje, enzovoort enzovoort. Nederlanders zijn toch brave mensen met hun bpm...
mightyspawn
5th Gear member

Ik zie het als een slechte aankoop, ik denk dat je hem met mij moet ruilen. Krijg je mijn 460.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

drive_a_legend schreef:lang leve België... heb voor minder geld een nieuwe met alles, echt alles. Enkel de RTI niet.
sportlederen zetels, electrisch verstelbaar, bixenon, elektrsche inklappende buitenspiegels, HU850 radio, open dakje, enzovoort enzovoort. Nederlanders zijn toch brave mensen met hun bpm...
En Belgen zanikken altijd zo...............
drive_a_legend
3rd Gear member

bart simpson schreef:En Belgen zanikken altijd zo...............
(met de juiste toonaard te zingen)

lalalalalalaaaaaala lalalalalalaaaaaala lalalalalalaaaaaala lalalalalalaaaaaala lalalalalalaaaaaala lalalalalalaaaaaala
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@drive_a_legend, Nederlands spreken betekend nog niet dat je Nederland ook begrijpt.
Volvo for life
VolvoRob
5th Gear member

Een hele mooie auto, dat moet genieten zijn! Ik heb zelf ook een MY2004 Black Sapphire Edition. De velgen die daar bij "hoorden" waren volgens mij de Thor, zoals NOS ook al aangaf. Maar met deze velgen zie de auto er ook ERG mooi uit hoor! Geniet ervan als je samen met pa mag gaan rijden. Qua prijs: in de handel had je wellicht iets goedkoper uit kunnen komen, maar gezien de km-stand denk ik dat het zeker goede waar voor het geld is.

@drive_a_legend: ik deel bart simpson's commentaar, en bovendien moet je toch altijd maar bedenken dat Nederlanders beschouwd worden als het handelsvolk van de wereld (niet geheel onbelangrijk in een wereld die alleen maar om geld draait) en dat Belgie nog altijd vrij snel geassocieerd wordt met FRIET...... Daarnaast is het zo dat Nederlanders "en public" zeggen wat ze op hun lever hebben, en Belgen alleen in smoezelgesprekjes in de wandelgangen.....
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
drive_a_legend
3rd Gear member

bart simpson schreef:@drive_a_legend, Nederlands spreken betekend nog niet dat je Nederland ook begrijpt.
Op deze quote moet ik mij inderdaad volledig gewonnen geven...

Waar heb ie het over?
drive_a_legend
3rd Gear member

VolvoRob schreef:
@drive_a_legend: ik deel bart simpson's commentaar, en bovendien moet je toch altijd maar bedenken dat Nederlanders beschouwd worden als het handelsvolk van de wereld (niet geheel onbelangrijk in een wereld die alleen maar om geld draait) en dat Belgie nog altijd vrij snel geassocieerd wordt met FRIET...... Daarnaast is het zo dat Nederlanders "en public" zeggen wat ze op hun lever hebben, en Belgen alleen in smoezelgesprekjes in de wandelgangen.....
Als u mij dan even de relevantie van deze "kroket uit de muur met een glas melk erbij" sorry ik bedoel post kunt aanduiden, graag... Want ze slaat als een tang op een varken...

Ik begrijp gewoon niet goed dat Nederlanders over het algemeen een heel 'grote bek' hebben (dat bedoel ik dus NIET denigrerend, maar waarom ik me feitelijk vermoei met dat al op voorhand duidelijk te maken- stomstomstom), maar dat als het over basiszaken gaat zoals vervoer of gezondheidszorg, ze zich toch maar een groot oor laten aannaaien.
Die BPM is toch schandalig (hoef ik jullie allicht niet van te overtuigen) : autorijden moet duur zijn in gebruik om het af te remmen, maar niet duur in de opstartfase. De aankoop van een auto moet je niet remmen, het gebruik juist wel. Dus idd laat die brandstofprijzen nog maar wat stijgen...
De wachtlijsten in de gezondheidszorg : dat begrijp ik niet hoe daar niet meer maatschappelijke opstand tegen is. Net zoals jullie hier met zijn allen gedrumd liggen in het zieknhuis. Respect en privacy enerzijds, en ziekenhuis anderzijds lijkt in NL niet in een zin te kunnen samengaan zonder ontkennend woord of taalspitsvondigheden die uiteindelijk nergens op slaan.
De ziekenhuizen in Belgie kosten minder, en doen veel meer werk, op korter tijd. En toch werken ze er tot 22h 's avonds (om bvb Nederlanders te opereren. Doen we wel graag hoor)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ drive_a_legend, start een aparte topic als je wat te zanikken hebt over Hollanders en wat zij zich zo allemaal laten welgevallen, deze wendig is volstrekt off topic..
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Mooie V70, en niet te duur. Al blijft het een klap geld!

In Belgie boffen ze toch maar. Alles is daar blijkbaar geweldig. Wel een wonder dat er zoveel Belgisch gezondheidspersoneel in NL wil werken is het niet....ach, waar maak ik me ook druk over...
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
VolvoRob
5th Gear member

@drive_a_legend: ondanks het feit dat wij (lees: Nederlanders) ons een oor aan laten naaien door onze eigen politiekers (mooi Belgisch woord), kunnen we tenminste zeggen dat we een begrotingsOVERSCHOT hebben, te weten 0,2% volgens de meest recente gegevens (bron: Nieuws 19 sept 2006). Financieel staat Belgie er op dit moment niet best voor, zeker niet waar het Wallonie betreft (bron: Financieel Dagblad). Technoligische achterstand, taalstrijd etc zijn factoren die de komende jaren de ontwikkelingsachterstand nog in negatieve zin zullen blijven beinvloeden (bron: Trends magazine). Ik neem de vrijheid te suggereren dat het wellicht een oplossing zou zijn om Belgie op te splitsen over de lijn Duinkerken - Luik, en dan het onderste deel bij Frankrijk te voegen, en het bovenste deel bij Nederland. Indien dat doorgevoerd zou worden, en er vanuit gaande dat u in het vlaamstalig gedeelte woont, zou u ook BPM mogen gaan betalen. Welkom!
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”