Ik zag dat bij de presentatie van de nieuwe V60 vermeld wordt dat Pilot assist weer verbeterd is, m.n. in de bochten zou het beter moeten gaan.
Nu merk ik idd dat bij een flauwe bocht naar links op de autoweg met een afrit naar rechts de huidige Pilot assist nog wel eens wil twijfelen.
Het lijkt me dat de upgrade wel uit software zal bestaan, dus zou die toch op de XC60 te laden moeten zijn, zoals eerder de 90-serie al een update kreeg naar 130 km/u.
Vraag is dus: Komt er een update voor de XC60?
Nieuwe Pilot Assist SW ook naar XC60?
- Hansvg
- 3rd Gear member
Hans
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
-
- 2nd Gear member
Zal van de hardware afhangen. Ook met de XC40 is er een verschil, XC60 heeft crosstrafic alert, XC40 heeft crosstrafic alert met autobrake. Zou ook alleen software kunnen zijn, maar de dealer kon mij niet vertellen of er verschil is in hardware. Ben bang dat het wel even zal duren voor er duidelijkheid komt over een eventuele update mogelijkheid van de hulpsystemen. Ook bij de XC90 was er op het forum lang onduidelijkheid of er wel of geen update zou komen voor de eerdere jaargang. Zou wel mooi zijn als het wel komt. Ook ik herken het af en toe toch wat hoekige stuurgedrag van PilotAssist.
Laatst gewijzigd door badjakker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 PHEV 2024/07
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Er wordt veel in software opgelost.
De v90 van mij heeft ook na een half jaar inderdaad een update gehad voor Pilot Assist upgrade en een hoop navigatie upgrades.
Onlangs bij de laatste software upgrades heb ik een nieuwe feature button erbij gekregen "botspreventie". Dat zat er eerder ook niet in.
Ik denk dat ze zelf ook nog aan het uitvinden zijn hoe ze de logica van alle sensoren kunnen ombouwen naar steeds effectievere functies. Kom maar op met al die verbeteringen.
Het hoekige stuurgedrag van de PA kom ik ook wel tegen, maar voornamelijk op brede wegen waarin de belijning zorgt voor een twijfelende auto. Maar in 95% van de gevallen gaat het heel goed.
De v90 van mij heeft ook na een half jaar inderdaad een update gehad voor Pilot Assist upgrade en een hoop navigatie upgrades.
Onlangs bij de laatste software upgrades heb ik een nieuwe feature button erbij gekregen "botspreventie". Dat zat er eerder ook niet in.
Ik denk dat ze zelf ook nog aan het uitvinden zijn hoe ze de logica van alle sensoren kunnen ombouwen naar steeds effectievere functies. Kom maar op met al die verbeteringen.
Het hoekige stuurgedrag van de PA kom ik ook wel tegen, maar voornamelijk op brede wegen waarin de belijning zorgt voor een twijfelende auto. Maar in 95% van de gevallen gaat het heel goed.