advies vanaf vakantie adres gevraagd

Geleverd vanaf 2003
Ontbijtkoek
Starter

Advies gevraagd.

ik zit op dit moment in Arlberg op vakantie en het volgende doet zich voor. v50 d2 drive e 1.6
Koppelingspedaal komt niet terug omhoog.
Daarmee bedoel ik dat het koppelen goed gaat zonder geslip of iets dergelijks.
Het pedaal blijft echter laag liggen en dient met de voet over een dood punt heen geholpen te worden om in normale stand terug te keren. Vanuit het lage punt kan ik wel gewoon koppelen? ik heb een kleine slag maar koppelen gaat gewoon goed

Vreemde is echter dat dit op dit moment niet consequent gebeurd. soms functioneert het pedaal normaal. vanochtend bij de volvo dealer hier in de buurt geweest en de monteur gaf aan dat het pedaal op dat moment normaal werkte.
Echter op de terug rit wederom niet omhoog komen.

Wat kan dit euvel veroorzaken en wat zou ik zelf nog kunnen doen.
Dealer gaf aan dat de versnellingsbak eruit zou moeten a 7 uren eer hij kan zeggen wat er aan de hand is.
Of zsm in Nederland naar laten kijken. ok dat zowiezo

Ik zie binnen geen vloeistof lekkage
Veer direct aan het pedaal zit op zijn plek voor zover ik kan beoordelen.
Remvloeistof reservoir blijft op constante vullingshoogte.

iemand een idee?
Laatst gewijzigd door Ontbijtkoek op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Koude in combinatie met slijtage?
Kruip zelf eens onder dat dashboard en kijk even hoe het allemaal werkt. Mogelijk dat een beetje WD40 op de bewegende delen wonderen doet
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
BuggyRene
2nd Gear member

Oude remvloeistof, waardoor er te veel vocht in zit, en daarom nu aan vriest ?

René
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
diesel01
Geartronic member

Ik heb vorig jaar voordat ik met -20 naar Fiss ging de auto even een klein beurtje gegeven waarbij bleek dat de accu richting einde ging, 2 maanden voordat de auto werd verkocht even een nieuwe accu er in.
Maar starten en lopen bij -16, dit soort dingen check je toch even voordat je weggaat?
Het zal idd vocht zijn oid, Oostenrijkers zijn de moeilijkste niet vraag een lokale garageboer of hij/zij even wil kijken, ik denk dat ze het zo gevonden hebben.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Johan s60
6th Gear member

BuggyRene schreef: Oude remvloeistof, waardoor er te veel vocht in zit, en daarom nu aan vriest ?

René
Denk ik ook aan, vaak worden wel de remmen voorzien van verse remvloeistof, echter de koppeling wordt vaak vergeten.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
VolvoThom
1st Gear member

Is de koppelingscilinder niet kapot? Wanneer deze lek / versleten is blijft het pedaal ook op de bodem liggen maar kun je deze wel weer omhoog trekken / pompen.
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Dat denk ik ook eerder.

Motorruimte verwarmd vanzelf die leidingen wel.
toppertje
6th Gear member

diesel01 schreef: Ik heb vorig jaar voordat ik met -20 naar Fiss ging de auto even een klein beurtje gegeven waarbij bleek dat de accu richting einde ging, 2 maanden voordat de auto werd verkocht even een nieuwe accu er in.
Maar starten en lopen bij -16, dit soort dingen check je toch even voordat je weggaat?
Het zal idd vocht zijn oid, Oostenrijkers zijn de moeilijkste niet vraag een lokale garageboer of hij/zij even wil kijken, ik denk dat ze het zo gevonden hebben.
wat heeft dit met het probleem van TS te maken?
geen glans zonder wrijving
diesel01
Geartronic member

toppertje schreef:
diesel01 schreef: Ik heb vorig jaar voordat ik met -20 naar Fiss ging de auto even een klein beurtje gegeven waarbij bleek dat de accu richting einde ging, 2 maanden voordat de auto werd verkocht even een nieuwe accu er in.
Het probleem van TS heeft te maken dat hij met een auto naar een land gaat waar de invloed van weer iets groter is als bij ons.
Dit soort problemen ondervang je door even na te denken en en te zorgen dat vloeistoffen voldoende tegen kou kunnen.
Datzelfde gaat op voor diesel, een volle tank van de lokale OMV geeft veel meer bescherming dan de diesel die we hier hebben, indien je er niet over nadenkt sta je met vlokken in je diesel en sta je dus stil met min 25.
Verder alles goed met jouw?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Ontbijtkoek
Starter

zie onderstaand..heeft weinig met vloeistofje te maken.
Laatst gewijzigd door Ontbijtkoek op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
diesel01
Geartronic member

Ontbijtkoek schreef: Dank voor de reacties..idd ik zal voortaan eerst ff mijn koppelingscylinder preventief nakijken eer ik op wintersport ga en doe dan gelijk een nieuwe accu..das een goeie
Je staat dan iig niet stil en sta je dat wel dan het liefste op een parking.
En met mij zijn er velen die even kijken wat ze kunnen verwachten aan temperaturen, mooi dat je de uitrusting daar op aan kunt passen.
V90 T6 Recharge Rdesign
Ontbijtkoek
Starter

Dank voor de reacties..idd ik zal voortaan eerst ff mijn koppelingscylinder preventief nakijken eer ik op wintersport ga en doe dan gelijk een nieuwe accu..das een goeie
hoop wel dat u begrijpt dat een koppelings cylinder niet te bereiken is zonder de bak te demonteren?
Laatst gewijzigd door Ontbijtkoek op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ontbijtkoek
Starter

had een mooi verhaal getikt maar post lukt niet. helaas.
korte versie...koppelingscylinder lek. dus geen verkeerde voorbereiding of achterstallig onderhoud wat naar mijn idee enig sinds voorbarig geroepen is maar slijtage die verkeerd uitkomt.
Dealer is druk bezig om alles te herstellen. preventief gaan nu de vliegwieltjes ook vervangen worden want de boel ligt open en ook die waren niet heel goed meer....
Laatst gewijzigd door Ontbijtkoek op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
toppertje
6th Gear member

diesel01 schreef:
toppertje schreef:
Het probleem van TS heeft te maken dat hij met een auto naar een land gaat waar de invloed van weer iets groter is als bij ons.
Dit soort problemen ondervang je door even na te denken en en te zorgen dat vloeistoffen voldoende tegen kou kunnen.
Datzelfde gaat op voor diesel, een volle tank van de lokale OMV geeft veel meer bescherming dan de diesel die we hier hebben, indien je er niet over nadenkt sta je met vlokken in je diesel en sta je dus stil met min 25.
)
ik begrijp uit jou reaktie "verder alles goed met jou(w)dat je korte teentjes hebt, geeft niks, ik kan er tegen <_<
geen enkele Volvo-dealer checkt een koppelingscylinder, deze zit normaal in het koppelingshuis,en zal ongeveer 6 uur werk vergen om dit te kontroleren.
bij geen vloeistofverlies zal hier dus ook niet naar gekeken worden.
maar jij stelt in jou antwoord dat het te voorkomen was geweest om even een akku te checken terwijl van startproblemen geen sprake is.
dat jij je vervolgens op de borst klopt omdat jij wel zo geweldig bent om dat te doen, daar heeft de TS niets aan.
daarom was mijn reaktie van"wat heeft TS hier aan"
niks meer en ook niks minder.
BuggyRene
2nd Gear member

@ Ontbijtkoek: Hoezo voorbarig geroepen???
Jij vraagt of iemand een idee heeft, en aan de hand van jou info, geven wij een idee wat het zou kunnen zijn !!!
NU zijn wij voorbarig in de gestelde oplossingen / oorzaken ???? Zoek het in vervolg ff lekker zelf uit!!!!
Dit slaat nergens op, post dan niets en laat de lokale garage het uitzoeken !!!
Sorry, dit moest ik ff kwijt !!!!!!
Laatst gewijzigd door BuggyRene op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
Johan s60
6th Gear member

BuggyRene schreef: @ Ontbijtkoek: Hoezo voorbarig geroepen???
Jij vraagt of iemand een idee heeft, en aan de hand van jou info, geven wij een idee wat het zou kunnen zijn !!!
NU zijn wij voorbarig in de gestelde oplossingen / oorzaken ???? Zoek het in vervolg ff lekker zelf uit!!!!
Dit slaat nergens op, post dan niets en laat de lokale garage het uitzoeken !!!
Sorry, dit moest ik ff kwijt !!!!!!
+100, Beetje dankbaarheid zou er wel vanaf kunnen, maar nee we waren idd voorbarig, kan gebeuren he met hulp op afstand.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Ontbijtkoek
Starter

Mijn mening is op een deel van dit onderstaande bericht benoemd niets meer en minder. En dan nog op een deel ervan want het deel van de garage had ik al uitgevoerd. Het is never nooit de bedoeling geweest om een dergelijke berichten stroom in werking te zetten waarvoor mijn excuses hier is een forum niet voor bedoeld.
Het heeft werkelijk niets maar dan ook niets met ondankbaarheid te maken..maar als ik een koppelings probleem hulpvraag doe en krijg te horen dat ik dat soort dingen had moeten checken om iets te voorkomen ja dat vind ik voorbarig..helemaal gezien mijn probleemstelling.

wat mij betreft slotje erop.

ik ga weer over op meelezen ipv posten
Laatst gewijzigd door Ontbijtkoek op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
toppertje
6th Gear member

ontbijtkoek,+1
diesel01
Geartronic member

toppertje schreef:
diesel01 schreef:
toppertje schreef: wat heeft dit met het probleem van TS te maken?
)
ik begrijp uit jou reaktie "verder alles goed met jou(w)dat je korte teentjes hebt, geeft niks, ik kan er tegen <_<
geen enkele Volvo-dealer checkt een koppelingscylinder, deze zit normaal in het koppelingshuis,en zal ongeveer 6 uur werk vergen om dit te kontroleren.
bij geen vloeistofverlies zal hier dus ook niet naar gekeken worden.
maar jij stelt in jou antwoord dat het te voorkomen was geweest om even een akku te checken terwijl van startproblemen geen sprake is.
dat jij je vervolgens op de borst klopt omdat jij wel zo geweldig bent om dat te doen, daar heeft de TS niets aan.
daarom was mijn reaktie van"wat heeft TS hier aan"
niks meer en ook niks minder.
Even diagonaal gelezen want bij voorbaat jeukt het mij niet
Maar goed wat is jou bijdrage aan het topic en TS
V90 T6 Recharge Rdesign
toppertje
6th Gear member

@diesel01, mijn bijdrage aan TS is er niet,mijn reaktie was geheel aan jou gericht.
Gesloten

Terug naar “S40 - V50 series”