Advies gevraagd.
ik zit op dit moment in Arlberg op vakantie en het volgende doet zich voor. v50 d2 drive e 1.6
Koppelingspedaal komt niet terug omhoog.
Daarmee bedoel ik dat het koppelen goed gaat zonder geslip of iets dergelijks.
Het pedaal blijft echter laag liggen en dient met de voet over een dood punt heen geholpen te worden om in normale stand terug te keren. Vanuit het lage punt kan ik wel gewoon koppelen? ik heb een kleine slag maar koppelen gaat gewoon goed
Vreemde is echter dat dit op dit moment niet consequent gebeurd. soms functioneert het pedaal normaal. vanochtend bij de volvo dealer hier in de buurt geweest en de monteur gaf aan dat het pedaal op dat moment normaal werkte.
Echter op de terug rit wederom niet omhoog komen.
Wat kan dit euvel veroorzaken en wat zou ik zelf nog kunnen doen.
Dealer gaf aan dat de versnellingsbak eruit zou moeten a 7 uren eer hij kan zeggen wat er aan de hand is.
Of zsm in Nederland naar laten kijken. ok dat zowiezo
Ik zie binnen geen vloeistof lekkage
Veer direct aan het pedaal zit op zijn plek voor zover ik kan beoordelen.
Remvloeistof reservoir blijft op constante vullingshoogte.
iemand een idee?
advies vanaf vakantie adres gevraagd
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06.08.2016 - 08:54
Laatst gewijzigd door Ontbijtkoek op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Koude in combinatie met slijtage?
Kruip zelf eens onder dat dashboard en kijk even hoe het allemaal werkt. Mogelijk dat een beetje WD40 op de bewegende delen wonderen doet
Kruip zelf eens onder dat dashboard en kijk even hoe het allemaal werkt. Mogelijk dat een beetje WD40 op de bewegende delen wonderen doet
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 10.01.2006 - 21:17
- Locatie: Almelo
Oude remvloeistof, waardoor er te veel vocht in zit, en daarom nu aan vriest ?
René
René
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb vorig jaar voordat ik met -20 naar Fiss ging de auto even een klein beurtje gegeven waarbij bleek dat de accu richting einde ging, 2 maanden voordat de auto werd verkocht even een nieuwe accu er in.
Maar starten en lopen bij -16, dit soort dingen check je toch even voordat je weggaat?
Het zal idd vocht zijn oid, Oostenrijkers zijn de moeilijkste niet vraag een lokale garageboer of hij/zij even wil kijken, ik denk dat ze het zo gevonden hebben.
Maar starten en lopen bij -16, dit soort dingen check je toch even voordat je weggaat?
Het zal idd vocht zijn oid, Oostenrijkers zijn de moeilijkste niet vraag een lokale garageboer of hij/zij even wil kijken, ik denk dat ze het zo gevonden hebben.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Denk ik ook aan, vaak worden wel de remmen voorzien van verse remvloeistof, echter de koppeling wordt vaak vergeten.BuggyRene schreef: Oude remvloeistof, waardoor er te veel vocht in zit, en daarom nu aan vriest ?
René
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Dat denk ik ook eerder.
Motorruimte verwarmd vanzelf die leidingen wel.
Motorruimte verwarmd vanzelf die leidingen wel.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
wat heeft dit met het probleem van TS te maken?diesel01 schreef: Ik heb vorig jaar voordat ik met -20 naar Fiss ging de auto even een klein beurtje gegeven waarbij bleek dat de accu richting einde ging, 2 maanden voordat de auto werd verkocht even een nieuwe accu er in.
Maar starten en lopen bij -16, dit soort dingen check je toch even voordat je weggaat?
Het zal idd vocht zijn oid, Oostenrijkers zijn de moeilijkste niet vraag een lokale garageboer of hij/zij even wil kijken, ik denk dat ze het zo gevonden hebben.
geen glans zonder wrijving
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Het probleem van TS heeft te maken dat hij met een auto naar een land gaat waar de invloed van weer iets groter is als bij ons.toppertje schreef:wat heeft dit met het probleem van TS te maken?diesel01 schreef: Ik heb vorig jaar voordat ik met -20 naar Fiss ging de auto even een klein beurtje gegeven waarbij bleek dat de accu richting einde ging, 2 maanden voordat de auto werd verkocht even een nieuwe accu er in.
Maar starten en lopen bij -16, dit soort dingen check je toch even voordat je weggaat?
Het zal idd vocht zijn oid, Oostenrijkers zijn de moeilijkste niet vraag een lokale garageboer of hij/zij even wil kijken, ik denk dat ze het zo gevonden hebben.
Dit soort problemen ondervang je door even na te denken en en te zorgen dat vloeistoffen voldoende tegen kou kunnen.
Datzelfde gaat op voor diesel, een volle tank van de lokale OMV geeft veel meer bescherming dan de diesel die we hier hebben, indien je er niet over nadenkt sta je met vlokken in je diesel en sta je dus stil met min 25.
Verder alles goed met jouw?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06.08.2016 - 08:54
zie onderstaand..heeft weinig met vloeistofje te maken.
Laatst gewijzigd door Ontbijtkoek op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Je staat dan iig niet stil en sta je dat wel dan het liefste op een parking.Ontbijtkoek schreef: Dank voor de reacties..idd ik zal voortaan eerst ff mijn koppelingscylinder preventief nakijken eer ik op wintersport ga en doe dan gelijk een nieuwe accu..das een goeie
En met mij zijn er velen die even kijken wat ze kunnen verwachten aan temperaturen, mooi dat je de uitrusting daar op aan kunt passen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06.08.2016 - 08:54
Dank voor de reacties..idd ik zal voortaan eerst ff mijn koppelingscylinder preventief nakijken eer ik op wintersport ga en doe dan gelijk een nieuwe accu..das een goeie
hoop wel dat u begrijpt dat een koppelings cylinder niet te bereiken is zonder de bak te demonteren?
hoop wel dat u begrijpt dat een koppelings cylinder niet te bereiken is zonder de bak te demonteren?
Laatst gewijzigd door Ontbijtkoek op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06.08.2016 - 08:54
had een mooi verhaal getikt maar post lukt niet. helaas.
korte versie...koppelingscylinder lek. dus geen verkeerde voorbereiding of achterstallig onderhoud wat naar mijn idee enig sinds voorbarig geroepen is maar slijtage die verkeerd uitkomt.
Dealer is druk bezig om alles te herstellen. preventief gaan nu de vliegwieltjes ook vervangen worden want de boel ligt open en ook die waren niet heel goed meer....
korte versie...koppelingscylinder lek. dus geen verkeerde voorbereiding of achterstallig onderhoud wat naar mijn idee enig sinds voorbarig geroepen is maar slijtage die verkeerd uitkomt.
Dealer is druk bezig om alles te herstellen. preventief gaan nu de vliegwieltjes ook vervangen worden want de boel ligt open en ook die waren niet heel goed meer....
Laatst gewijzigd door Ontbijtkoek op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
)diesel01 schreef:Het probleem van TS heeft te maken dat hij met een auto naar een land gaat waar de invloed van weer iets groter is als bij ons.toppertje schreef:wat heeft dit met het probleem van TS te maken?diesel01 schreef: Ik heb vorig jaar voordat ik met -20 naar Fiss ging de auto even een klein beurtje gegeven waarbij bleek dat de accu richting einde ging, 2 maanden voordat de auto werd verkocht even een nieuwe accu er in.
Maar starten en lopen bij -16, dit soort dingen check je toch even voordat je weggaat?
Het zal idd vocht zijn oid, Oostenrijkers zijn de moeilijkste niet vraag een lokale garageboer of hij/zij even wil kijken, ik denk dat ze het zo gevonden hebben.
Dit soort problemen ondervang je door even na te denken en en te zorgen dat vloeistoffen voldoende tegen kou kunnen.
Datzelfde gaat op voor diesel, een volle tank van de lokale OMV geeft veel meer bescherming dan de diesel die we hier hebben, indien je er niet over nadenkt sta je met vlokken in je diesel en sta je dus stil met min 25.
Verder alles goed met jouw?
ik begrijp uit jou reaktie "verder alles goed met jou(w)dat je korte teentjes hebt, geeft niks, ik kan er tegen

geen enkele Volvo-dealer checkt een koppelingscylinder, deze zit normaal in het koppelingshuis,en zal ongeveer 6 uur werk vergen om dit te kontroleren.
bij geen vloeistofverlies zal hier dus ook niet naar gekeken worden.
maar jij stelt in jou antwoord dat het te voorkomen was geweest om even een akku te checken terwijl van startproblemen geen sprake is.
dat jij je vervolgens op de borst klopt omdat jij wel zo geweldig bent om dat te doen, daar heeft de TS niets aan.
daarom was mijn reaktie van"wat heeft TS hier aan"
niks meer en ook niks minder.
geen glans zonder wrijving
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 10.01.2006 - 21:17
- Locatie: Almelo
@ Ontbijtkoek: Hoezo voorbarig geroepen???
Jij vraagt of iemand een idee heeft, en aan de hand van jou info, geven wij een idee wat het zou kunnen zijn !!!
NU zijn wij voorbarig in de gestelde oplossingen / oorzaken ???? Zoek het in vervolg ff lekker zelf uit!!!!
Dit slaat nergens op, post dan niets en laat de lokale garage het uitzoeken !!!
Sorry, dit moest ik ff kwijt !!!!!!
Jij vraagt of iemand een idee heeft, en aan de hand van jou info, geven wij een idee wat het zou kunnen zijn !!!
NU zijn wij voorbarig in de gestelde oplossingen / oorzaken ???? Zoek het in vervolg ff lekker zelf uit!!!!
Dit slaat nergens op, post dan niets en laat de lokale garage het uitzoeken !!!
Sorry, dit moest ik ff kwijt !!!!!!
Laatst gewijzigd door BuggyRene op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
+100, Beetje dankbaarheid zou er wel vanaf kunnen, maar nee we waren idd voorbarig, kan gebeuren he met hulp op afstand.BuggyRene schreef: @ Ontbijtkoek: Hoezo voorbarig geroepen???
Jij vraagt of iemand een idee heeft, en aan de hand van jou info, geven wij een idee wat het zou kunnen zijn !!!
NU zijn wij voorbarig in de gestelde oplossingen / oorzaken ???? Zoek het in vervolg ff lekker zelf uit!!!!
Dit slaat nergens op, post dan niets en laat de lokale garage het uitzoeken !!!
Sorry, dit moest ik ff kwijt !!!!!!
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06.08.2016 - 08:54
Mijn mening is op een deel van dit onderstaande bericht benoemd niets meer en minder. En dan nog op een deel ervan want het deel van de garage had ik al uitgevoerd. Het is never nooit de bedoeling geweest om een dergelijke berichten stroom in werking te zetten waarvoor mijn excuses hier is een forum niet voor bedoeld.
Het heeft werkelijk niets maar dan ook niets met ondankbaarheid te maken..maar als ik een koppelings probleem hulpvraag doe en krijg te horen dat ik dat soort dingen had moeten checken om iets te voorkomen ja dat vind ik voorbarig..helemaal gezien mijn probleemstelling.
wat mij betreft slotje erop.
ik ga weer over op meelezen ipv posten
Het heeft werkelijk niets maar dan ook niets met ondankbaarheid te maken..maar als ik een koppelings probleem hulpvraag doe en krijg te horen dat ik dat soort dingen had moeten checken om iets te voorkomen ja dat vind ik voorbarig..helemaal gezien mijn probleemstelling.
wat mij betreft slotje erop.
ik ga weer over op meelezen ipv posten
diesel01 schreef: Ik heb vorig jaar voordat ik met -20 naar Fiss ging de auto even een klein beurtje gegeven waarbij bleek dat de accu richting einde ging, 2 maanden voordat de auto werd verkocht even een nieuwe accu er in.
Maar starten en lopen bij -16, dit soort dingen check je toch even voordat je weggaat?
Het zal idd vocht zijn oid, Oostenrijkers zijn de moeilijkste niet vraag een lokale garageboer of hij/zij even wil kijken, ik denk dat ze het zo gevonden hebben.
Laatst gewijzigd door Ontbijtkoek op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Even diagonaal gelezen want bij voorbaat jeukt het mij niettoppertje schreef:)diesel01 schreef:Het probleem van TS heeft te maken dat hij met een auto naar een land gaat waar de invloed van weer iets groter is als bij ons.toppertje schreef: wat heeft dit met het probleem van TS te maken?
Dit soort problemen ondervang je door even na te denken en en te zorgen dat vloeistoffen voldoende tegen kou kunnen.
Datzelfde gaat op voor diesel, een volle tank van de lokale OMV geeft veel meer bescherming dan de diesel die we hier hebben, indien je er niet over nadenkt sta je met vlokken in je diesel en sta je dus stil met min 25.
Verder alles goed met jouw?
ik begrijp uit jou reaktie "verder alles goed met jou(w)dat je korte teentjes hebt, geeft niks, ik kan er tegen![]()
geen enkele Volvo-dealer checkt een koppelingscylinder, deze zit normaal in het koppelingshuis,en zal ongeveer 6 uur werk vergen om dit te kontroleren.
bij geen vloeistofverlies zal hier dus ook niet naar gekeken worden.
maar jij stelt in jou antwoord dat het te voorkomen was geweest om even een akku te checken terwijl van startproblemen geen sprake is.
dat jij je vervolgens op de borst klopt omdat jij wel zo geweldig bent om dat te doen, daar heeft de TS niets aan.
daarom was mijn reaktie van"wat heeft TS hier aan"
niks meer en ook niks minder.
Maar goed wat is jou bijdrage aan het topic en TS
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]