Ik ben Pieter, 51 jaar.
Een aantal jaren geleden een v40 gereden. Deze is naar mijn zoon gegaan na het halen van zijn rijbewijs.
Mijn zoon is nog steeds in het bezit van 2 Volvo's.
Zelf ben ik op het moment in het bezit van een Opel Corsa, maar wil terug naar Volvo.
Ik ben op zoek naar een V70 of XC 70 en dan in het segment youngtimer.
Waar moet ik op letten bij beide modellen en tot welke km stand is het nog slim om te kopen.
Graag benzine, want ik maak tussen 10 en 15.000 km per jaar.
Ook hoor ik graag welke aandachtspunten ik op moet letten bij aankoop.
Gr Pieter
Even Voorstellen
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Dag Pieter en welkom alhier in deze tempel der Volvo liefhebbers.....
Je hebt het over een youngtimer, vraag is dan: Hoe young moet die timer dan zijn?
Wil een een Classic met de heerlijke roffel in het vooronder dan heb je een V70 van voor 2000
Wil je een V70N, dan zoek je een V70 van 2000 - 2007
De roffels zijn zeer bekend met een zwakke airco. De motoren zijn beesten en gaan, zeker puur op benzine, niet af. Zoek je iets en wil je iets goeds? Stuur OGA244 eens een PM. Die wil nog wel eens iets moois uit Zweden halen, loont echt de moeite om hem te contacten.
Moet het toch een N zijn, de 2.4 blokken in de 140 pk versie blijven draaien, niks mis mee.
In zijn algemeenheid geldt: de staat van de auto zegt alles over het leven wat hij heeft gehad. Kilometerstanden zijn niet belangrijk, de staat van onderhoud gaat hem om. Is die goed, kopen. Voor een 2003-2004 van het type V70N tik je 4 tot 5 mille af en heb je een auto met 180-230 km op de klok. En die gaat nog jaren mee!
Je hebt het over een youngtimer, vraag is dan: Hoe young moet die timer dan zijn?
Wil een een Classic met de heerlijke roffel in het vooronder dan heb je een V70 van voor 2000
Wil je een V70N, dan zoek je een V70 van 2000 - 2007
De roffels zijn zeer bekend met een zwakke airco. De motoren zijn beesten en gaan, zeker puur op benzine, niet af. Zoek je iets en wil je iets goeds? Stuur OGA244 eens een PM. Die wil nog wel eens iets moois uit Zweden halen, loont echt de moeite om hem te contacten.
Moet het toch een N zijn, de 2.4 blokken in de 140 pk versie blijven draaien, niks mis mee.
In zijn algemeenheid geldt: de staat van de auto zegt alles over het leven wat hij heeft gehad. Kilometerstanden zijn niet belangrijk, de staat van onderhoud gaat hem om. Is die goed, kopen. Voor een 2003-2004 van het type V70N tik je 4 tot 5 mille af en heb je een auto met 180-230 km op de klok. En die gaat nog jaren mee!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant