V40 onderstel upgrade

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
RZA
5th Gear member

Ben me alvast een beetje aan het oriënteren voor een upgrade van het onderstel (je moet wat he om het wachten op de aflevering te overbruggen.. ;-) )

Ben benieuwd naar de ervaringen hier. Weet dat een aantal het Polestar sport chassis heeft wat zo te lezen uitstekend bevalt. Nadeel is wat mij betreft de prijs en de beperkte verlaging (1 cm bij de Business Sport), zou het liefst voor en achter 3cm verlagen.

Dit lijken me goede alternatieven:

- Heico chassis set (met door Bilstein voor Heico gemaakte dempers): ook erg prijzig maar 3 cm verlaging en eerder zijn de Bilstein's me uitstekend bevallen. Weet alleen niet wie de fabrikant van de veren is, zal niet Heico zelf zijn.
http://www.heicosportiv.nl/webshop/volv ... v40-type-1

- Enkel Heico of H&R verlagingsveren i.c.m. de OEM dempers. Duidelijk de goedkoopste optie. Heb op meerdere auto's H&R veren gehad en zijn wat mij betreft de perfecte combi van verbeterd weggedrag (zelfs met standaard dempers), comfort en looks.

Als jullie verdere ideeën hierover hebben dan hoor ik het graag!
Laatst gewijzigd door RZA op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Longone
5th Gear member

Natuurlijk ziet een verlaging er "cooler" uit maar mijn ervaring is dat de V40 standaard al vrij laag is, dus een drempel, een varkensrug of een stoeprand bij een parkeervak raak je al heel makkelijk met je motorbeschermingsplaat, dus bezint eer ge begint.
Joh@n
3rd Gear member
Contacteer:

Het ligt denk ik ook wel aan de uitvoering of het wel of geen zin heeft om te verlagen. Ik vond bijvoorbeeld de achterkant van mijn V40 vrij hoog staan maar ook erg hard gedempt. Andere dempers of veren zouden daar een wereld van verschil maken, zonder dat het direct harder is. De Leon die ik ook ooit heb gereden was ook vrij stug en niet superlaag. Ik heb met destijds mede forumleden meegereden die een eibach set hadden die lager was, maar ook comfortabeler.
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
RZA
5th Gear member

Wat comfort inleveren is geen probleem (voor ritten met de family gebruik ik toch de 3008) en heb ik graag over voor een nog strakker sturende wagen, maar wat Longone zegt doet me wel beetje twijfelen. Heb bij vorige wagens nooit problemen gehad met H&R 3cm verlaging maar als de bodemruimte inderdaad al niet overhoudt bij de V40, dan is de beperkte 1cm verlaging van de Polestar chassis kit misschien wel de beste optie.

Zit er sterk aan te denken om die Polestar kit voor GBP 474,- vanuit de UK te laten verschepen en dan hier te laten monteren. Dealer zal daar niet echt op zitten te wachten verwacht ik aangezien ze EUR 1.795,- voor die optie vragen. Volgens mij zou montage + uitlijnen iets van EUR 500,- moeten kosten en dan blijft er wel een heel groot prijsverschil over...
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
bawa
1st Gear member

Heb je de mogelijkheid om via de dealer een proefrit te maken in een V40 met het Polestar onderstel? Anders laat mij (evt via pb) weten waar je woont/werkt, ik zit door heel NL dus best kans dat ik op korte termijn in de buurt ben.
V40 D3 Geartronic Business R 2018 - Polestar - Heico
XC30
4th Gear member
Contacteer:

Zag in de prijslijst van de V40 Editions dat de Polestar Chassisset nog maar 995 is.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

RZA schreef: Wat comfort inleveren is geen probleem (voor ritten met de family gebruik ik toch de 3008) en heb ik graag over voor een nog strakker sturende wagen, maar wat Longone zegt doet me wel beetje twijfelen. Heb bij vorige wagens nooit problemen gehad met H&R 3cm verlaging maar als de bodemruimte inderdaad al niet overhoudt bij de V40, dan is de beperkte 1cm verlaging van de Polestar chassis kit misschien wel de beste optie.

Zit er sterk aan te denken om die Polestar kit voor GBP 474,- vanuit de UK te laten verschepen en dan hier te laten monteren. Dealer zal daar niet echt op zitten te wachten verwacht ik aangezien ze EUR 1.795,- voor die optie vragen. Volgens mij zou montage + uitlijnen iets van EUR 500,- moeten kosten en dan blijft er wel een heel groot prijsverschil over...
500 euro voor dermate veel sleutel werk en uitlijnen? Grofweg 100 euro per uur zou betekenen 1 uur sleutelen per veerpoot, en dan nog uitlijnen twv 100 yallies.

1.795 euro is misschien wat veel maar 500 euro is wel erg optimistisch denk ik.

Beetje een open deur maar af fabriek kosten dit soort dingen stukken minder.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
RZA
5th Gear member

Polstar chassis is helaas geen af fabriek optie maar alleen als accessoire leverbaar. Ik ging uit van een wat lager uurtarief dan Eur 100,- bij een goede garage en niet bij de dealer.

Erg interessant verder dat in Editions folder Polestar chassis idd voor Eur 995,- staat en in Business Sport folder voor Eur 1.795,-. Wie weet biedt dit mogelijkheden.
Sonnie
1st Gear member

De Heico-Sets bestaan er trouwens uit Bilstein-dempers en Eibach-veren.
Plaats reactie

Terug naar “V40”