Probleem EGR-klep
Geplaatst: 06.03.2018 - 14:08
Ik doe even beroep op jullie expertise in verband met het volgende:
Mijn Volvo V50 1.6D van 11-2010 (105000 km) wou twee weken geleden niet meer starten.
Vijf minuutjes later deed hij het weer en kon ik probleemloos 20km rijden naar mijn werk.
's Avonds kon ik probleemloos weer vertrekken, tot aan het eerste licht hij het volledig begaf en niet meer wou starten.
Een obscure garagist die toevallig in de buurt was ging ernaar kijken en dacht dat het om de dieselpomp ging.
Hij doet dit na zijn uren en belde voor de zekerheid nog even iemand van VAB voor een second opinion.
Die gaf aan dat hij waarschijnlijk de EGR-klep was.
Deze werd losgekoppeld en ondertussen rijdt hij weer perfect.
Die persoon heeft mij daarvoor 250 euro aangerekend omdat hij eerst de filter had nagekeken en er toch wat werk in gestoken had om dat allemaal uit te zoeken.
Ik heb sinds januari een nieuwe wagen besteld en de garage neemt mijn huidige wagen over, de nieuwe komt echter pas in mei.
Daarom wens ik er ook geen of zo weinig mogelijk kosten nog aan te doen.
Op mijn dashboard verschijnt er nu een melding Skid-service vereist en gaat het lampje van de EGR branden.
Ook geeft hij sindsdien aan dat de BLIS-werking vermind is en het lampje van de DSTC gaat ook branden wanneer dit losgekoppeld is.
Bestaat er hiervoor een goedkope oplossing?
De hobbygaragist kan een tweedehandse EGR-klep plaatsen voor 70 euro + 20 euro werk.
(ik twijfel echter of hiermee alles opgelost is)
Als ik het niet laat maken, is dat iets waar een garage bij de aankoop over kan struikelen?
Ik krijg nu 6500 euro.
Bedankt!
Mijn Volvo V50 1.6D van 11-2010 (105000 km) wou twee weken geleden niet meer starten.
Vijf minuutjes later deed hij het weer en kon ik probleemloos 20km rijden naar mijn werk.
's Avonds kon ik probleemloos weer vertrekken, tot aan het eerste licht hij het volledig begaf en niet meer wou starten.
Een obscure garagist die toevallig in de buurt was ging ernaar kijken en dacht dat het om de dieselpomp ging.
Hij doet dit na zijn uren en belde voor de zekerheid nog even iemand van VAB voor een second opinion.
Die gaf aan dat hij waarschijnlijk de EGR-klep was.
Deze werd losgekoppeld en ondertussen rijdt hij weer perfect.
Die persoon heeft mij daarvoor 250 euro aangerekend omdat hij eerst de filter had nagekeken en er toch wat werk in gestoken had om dat allemaal uit te zoeken.
Ik heb sinds januari een nieuwe wagen besteld en de garage neemt mijn huidige wagen over, de nieuwe komt echter pas in mei.
Daarom wens ik er ook geen of zo weinig mogelijk kosten nog aan te doen.
Op mijn dashboard verschijnt er nu een melding Skid-service vereist en gaat het lampje van de EGR branden.
Ook geeft hij sindsdien aan dat de BLIS-werking vermind is en het lampje van de DSTC gaat ook branden wanneer dit losgekoppeld is.
Bestaat er hiervoor een goedkope oplossing?
De hobbygaragist kan een tweedehandse EGR-klep plaatsen voor 70 euro + 20 euro werk.
(ik twijfel echter of hiermee alles opgelost is)
Als ik het niet laat maken, is dat iets waar een garage bij de aankoop over kan struikelen?
Ik krijg nu 6500 euro.
Bedankt!