intercooler slang van XC60 D5 zweet/lekt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06.07.2014 - 11:08
Heb een Volvo XC60 D5 AWD 2010. Op de grond onder de motor ter hoogte van het schutbord zag ik wat olieresten liggen. Volgens de dealer zweet/lekt de slang (van de intercooler?) die daar op bodemhoogte hangt omdat de turbo wat olie aanzuigt. Schijnt normaal te zijn bij een km stand van bijna 200.000. Mogelijk is dit het onderdeel http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... ts_id=9222 . Ik zoek naar een afbeelding of schema waar de betreffende onderdelen op deze plaats van de motor te zien zijn. En heeft iemand nog andere ideeën over genoemde olielekkage.
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Ik ken het probleem,het zou een afbreuk van de vevestigingspunten kunnen zijn van de aluminium buis richting de turbo.
Bij complete breuk krijg je ook een motorstoring.
Ik zoek vanavond nog een foto
Bij complete breuk krijg je ook een motorstoring.
Ik zoek vanavond nog een foto
Laatst gewijzigd door TomXC60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 28.01.2009 - 20:16
- Locatie: Juliandorp
Mijn XC60 2.4D uit 2009 had dit ook, bij aanschaf bij 180.000 km, was volgens chef werkplaats normaal. Deze XC60 nu enkele dagen geleden ingeruild met 295.000 km. Al die tijd heeft dit geen problemen gegeven.
De XC60 die ik nu heb uit 2012 D5 met 137.000 km heeft ook al een zwetende waarschijnlijk intercooler slang.
Het is een dikke zwarte slang bij mij die als ik voor de geopende motorkap sta zich linksachter bevind en naar beneden loopt.
De XC60 die ik nu heb uit 2012 D5 met 137.000 km heeft ook al een zwetende waarschijnlijk intercooler slang.
Het is een dikke zwarte slang bij mij die als ik voor de geopende motorkap sta zich linksachter bevind en naar beneden loopt.
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Tijdens de powerflush van mijn automaat bij Gerry Slot werd het mij ook verteld om er naar te laten kijken, XC70 D3 AWD heeft nu 171.000km gelopen.
Een foto zou kunnen helpen want mijn dealer weet zo direct niet welke slang in bedoel.
Een foto zou kunnen helpen want mijn dealer weet zo direct niet welke slang in bedoel.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06.07.2014 - 11:08
Idd die slang is het. Ik zie boven bij de aanzuigslang al zweetplekken. Daarna achter de motor zitten de 2 turbo's. Daaronder zit de slang die naar de intercooler gaat en welke mij door de de dealer aangewezen werd als zwetend/lekkend (in het plaatje bij aansluiting 4). Vraag mij af of het zin heeft deze te vervangen.DouweS40 schreef: Mijn XC60 2.4D uit 2009 had dit ook, bij aanschaf bij 180.000 km, was volgens chef werkplaats normaal. Deze XC60 nu enkele dagen geleden ingeruild met 295.000 km. Al die tijd heeft dit geen problemen gegeven.
De XC60 die ik nu heb uit 2012 D5 met 137.000 km heeft ook al een zwetende waarschijnlijk intercooler slang.
Het is een dikke zwarte slang bij mij die als ik voor de geopende motorkap sta zich linksachter bevind en naar beneden loopt.
Foto met attachment manager erin gezet. Als ik uitlog zie ik GEEN foto meer ???? Kan toch moeilijk ingelogd blijven. WERKT NIET
Dan maar met tinypic. Foto moet daar helaas wel blijven staan. Vind ik een nadeel.


Laatst gewijzigd door jannus op 01.01.1970 - 01:00, 19 keer totaal gewijzigd.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Mijn dealer heeft wat opzoekwerk voor me verricht en er zou een modificatie voor bestaan waarbij de alu buis onder de motor en de rubberen buis die achter de motor onhoog loopt vervangen worden door een nieuw type.
2u werk om te vervangen, geraamde kosten +/-500euro.
2u werk om te vervangen, geraamde kosten +/-500euro.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Klopt, Ik dacht 1 rubber slang onder de auto te vervangen(was compleet doorgescheurd) en kreeg opeens 3 slangen en een buis bij bestelling. Heb zelf eea gewisseld. Het gebeurt wel eens dat een alu ook van de buis afbreekBlackcurrantV70 schreef: Mijn dealer heeft wat opzoekwerk voor me verricht en er zou een modificatie voor bestaan waarbij de alu buis onder de motor en de rubberen buis die achter de motor onhoog loopt vervangen worden door een nieuw type.
2u werk om te vervangen, geraamde kosten +/-500euro.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06.07.2014 - 11:08
Zie na diverse lange ritten nu niks lekken. Krijg het vermoeden dat het een oude plek was (van sept/okt dus eind zomer 2017) die ik op de garagevloer zag en geen olie maar airco condens (of koelvloeistof). De plek was nl. 40cm diam, al een beetje opgedroogd en ietsje plakkerig. Dus GEEN olie.