hoe moet de teller staan van de temp bij een warme motor??
ik heb idee dat de mijne best warm is...hij komt namelijk over de helft heen...had hierveer 1.8 en daar kwam die soms ni eens op de helft en nu met de 2.0 wel, zou het misschien aan de verschillende motor kunnen liggen??
water temp.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Bij mij 1.8 is dat ook, net een beetje over de helft. En in de winter er net wat onder. En als ik in de bergen rijd en veel op moet trekken staat die ietsie pietsie meer over de helft.
KOmende grote beurt wordt de mijn goed onderhanden genomen. Nieuwe versnellingsbak olie, kleppen stellen, remleidingen voor + verversing en ontluchting van systeem. En zo ook voor het koelsysteem.
KOmende grote beurt wordt de mijn goed onderhanden genomen. Nieuwe versnellingsbak olie, kleppen stellen, remleidingen voor + verversing en ontluchting van systeem. En zo ook voor het koelsysteem.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Misschien gaat je thermostaat niet helemaal open? Wanneer slaat de koelfan aan? Mijn 1.8i staat bij normaal rijden altijd tussen 25 en 50% en als ie net boven de 55-65% komt slaat de fan aan. Ik weet dus niet of dat de juiste waarden zijn, maar zo werkt t bij mij.
Thermostaat vervangen schijnt trouwens niet zo moeilijk te zijn en het onderdeel kost 15 euro. Misschien een keer de moeite waard als je blijft twijfelen?
Thermostaat vervangen schijnt trouwens niet zo moeilijk te zijn en het onderdeel kost 15 euro. Misschien een keer de moeite waard als je blijft twijfelen?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Als thermostaat kapot is dan overhit je auto binnen no time. Dat kleine circuit kan je auto echt niet koel houden.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Je thermostaat kan ook gewoon niet meer maximaal openen, dan opent ie nog maar voor de helft of zo. Dan kun je gewoon doorrijden, maar zul je merken dat je fan sneller aanslaat.
Je fan kun je horen, laat de motor maar eens stationair lopen nadat je een stuk gereden hebt. Als je dan buiten gaat staan hoor je de fan aanslaan na verloop van tijd (en voel je de warme lucht onder de auto uitkomen).
Die percentages zijn gewoon om aan te geven hoe ver de meter van de temperatuur uitslaat, dus bij 50% staat de wijzer in het midden tussen warm en koud. Mijn fan slaat dus net een stukje boven de helft aan.
Je fan kun je horen, laat de motor maar eens stationair lopen nadat je een stuk gereden hebt. Als je dan buiten gaat staan hoor je de fan aanslaan na verloop van tijd (en voel je de warme lucht onder de auto uitkomen).
Die percentages zijn gewoon om aan te geven hoe ver de meter van de temperatuur uitslaat, dus bij 50% staat de wijzer in het midden tussen warm en koud. Mijn fan slaat dus net een stukje boven de helft aan.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- padde66
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 20.10.2006 - 19:44
- Locatie: Arhnem
Heb ik ook last van!
tempratuurmeter slaat erg hoog erg snel, net belde mn vriendin dat er geen druppelkoelvloestof meer in zat, dus dan wordt de kachel ook niet meer warm. Morgen naar de Garage :s Er moet ergens een lek in zitten!
P.s. Gaat je koppaking daar snel van kapot ?
tempratuurmeter slaat erg hoog erg snel, net belde mn vriendin dat er geen druppelkoelvloestof meer in zat, dus dan wordt de kachel ook niet meer warm. Morgen naar de Garage :s Er moet ergens een lek in zitten!
P.s. Gaat je koppaking daar snel van kapot ?
VENI VIDI VOLVO
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 14:42
ik heb ook een 2 liter en de wijzer gaat bij mij een stukje over de helft.
Er zit een nieuwe thermostaat in en mijn fan doet het ook gewoon.
Volgens mij is er bij jou niets aan de hand en is dit normaal.
Er zit een nieuwe thermostaat in en mijn fan doet het ook gewoon.
Volgens mij is er bij jou niets aan de hand en is dit normaal.
volvo 440 '94 2.0 GLT
- arjen-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24
als ie te warm word kan je kop gaan trekken door temp verschilpadde66 schreef:Heb ik ook last van!
tempratuurmeter slaat erg hoog erg snel, net belde mn vriendin dat er geen druppelkoelvloestof meer in zat, dus dan wordt de kachel ook niet meer warm. Morgen naar de Garage :s Er moet ergens een lek in zitten!
P.s. Gaat je koppaking daar snel van kapot ?
en kan je pakking scheuren, ik zou dr gewoon een bitje bij kv bij mikken
en maandag ofzo naar de garage gaan.