Phase1 2.0i 16V vervangen door T4 blok???

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
General
3rd Gear member
Berichten: 432
Lid geworden op: 13.03.2005 - 17:37
Contacteer:

Mijn huidige blok heeft er pas 150.000 opzitten, maar ik zit me af te vragen of ik in de loop der jaren dit blok kan vervangen door een T4 model...?

Als het mogelijk is opent dat namelijk hele nieuwe perspectieven.

Heeft iemand dit al gedaan/geprobeerd?
En wat zijn dan de bevindingen?
Afbeelding
_________";Some people and performances are beyond words";________
Gebruikersavatar
JTB
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 20.08.2006 - 09:50
Locatie: Nuth

dit vind ik ook wel nteressant, en als een T4 past, past een T5 dan ook?
Volvo S40 1.8 16V 1997
Guestuser

Heb het er pas met marc van european tuning overgehad en het kan wel de 20 liter turbo heeft alleen andere spruitstuk dan en de computer is anders en kabelboom
bij de t4 is de compresie wat lager maar zit er een grotere turbo op bij deze zijn dus ook de zuigers iets anders
Gebruikersavatar
JTB
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 20.08.2006 - 09:50
Locatie: Nuth

Als ik het goed begrijp als kun je op een 2,0 16v een turbo schroeven van een 2,0T en anders moet je een kompleet T4 blok overhangen.
Volvo S40 1.8 16V 1997
Guestuser

ja de computer moet je ook vervangen he en de kabelboom
Gebruikersavatar
JTB
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 20.08.2006 - 09:50
Locatie: Nuth

ja idd, maar dat is een eenvoudigere klus dan het hele blok omhangen. Helaas heb ik een 1.8 dus dan zal toch het hele blok om moeten.
Volvo S40 1.8 16V 1997
Guestuser

ja ligt eraan he als je ergens een goedkoop t4 blok kan aankomen ben je waarschijnlijk net zoveel kwijt
Gebruikersavatar
General
3rd Gear member
Berichten: 432
Lid geworden op: 13.03.2005 - 17:37
Contacteer:

roop86 schreef:Heb het er pas met marc van european tuning overgehad en het kan wel
Dat klinkt al gunstig!
roop86 schreef:de 20 liter turbo heeft alleen andere spruitstuk dan en de computer is anders en kabelboom
Zijn deze (relatief) makkelijk over te plaatsen? Of is dit voor een gemiddelde leek onbegonnen werk?
roop86 schreef:bij de t4 is de compresie wat lager maar zit er een grotere turbo op bij deze zijn dus ook de zuigers iets anders
Dus als ik een turbo op een standaard 2 liter "schroef" heb ik dus meer compressie dan een T4?
Want ik heb dan dus én meer compressie én een turbo!



Dan rest me de vraag:
Wat kost het ongeveer om een motor om te bouwen?
of..
Wat kost een T4 blok én het overzetten?

'k ben benieuwd :twisted:
Afbeelding
_________";Some people and performances are beyond words";________
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de versnellingsbak is ook nogal anders
Gebruikersavatar
JTB
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 20.08.2006 - 09:50
Locatie: Nuth

ik denk dat je voor het laten omzetten van een motorblok uit moet gaan van ongeveer 800 euro, mits je alle onderdelen erbij hebt (kabelboom e.d.)
Volvo S40 1.8 16V 1997
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”