Bijna een week nu eigenaar van de V70, 2000 536K G3 prins
Vandaag de auto schoonmaken.
Ook onder de motorkap geweest met (STOM STOM) natte spons m water.
AAn het eind de auto verzet, motor startte direct op lpg, geen probleem.
Problemen met de schakelaar spiegel in linker deur, deur paneel er af, moest weer auto verzet, maar nu niet startten! wel rond maar geen slag.
Remmenreiniger in luchtfilter, toen startte ie wel even, dus geen startblokkering oid.
Lang gezocht niks gevonden, de motor maakte absoluut geen slag. Dan eerst eten. Goed uur later, de kappen van bobines af en met perslucht alles droog geblazen gemonteerd. Direct startten strak op 5 cil. Na paar minuten rijden viel er een uit! , ik dacht nog vocht. Warme moter uurtje of twee laten drogen. Prima startt, stukje rijden, ook goed, toen snelweg op en daar ging het direct mis. Thuis uitgelezen, misfire cil 3. Die losgehaald, niks te zien, bougie omgewisseld, bobines omgewisseld 3 naar 5 en 2 naar vier, elke keer storing gewist, bougie vervanggen, maar elke keer melding misfire 3. Dus ik verdenk de bedrading, en dan alleen als de motor warm is.
Nu mijn vragen, kan ik de bobine met multimeter doormeten?
Hoort er op de twee dikke draden 12 v te staan?
Zit er ook nokkenas verstelling op?
Graag uw hulp.
Misfire?
-
- Starter
Ben al iets verder. Nu met koude motor ook 4 loop, das helder. De bobines los geschroefd en een voor een op getilt met geisoleerde tang. Bleek 5e niet te werken. in tegenstelling tot de uitlezing. Zit een heel klein scheurtje op zijkant. Ik ga nu op pad voor nieuwe, en nieuwe bougies 

142 1969