Nieuw hier en opzoek naar en V60 d3

Plaats reactie
prins_kevin
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34

hallo allemaal.

Ik zal me even voorstellen, ik ben kevin prins 35 jaar,
En momenteel nog in het bezit van een ford Mondeo MK4 B.J. 2008,

Jullie kennen allemaal het gevoel wel na een paar jaar gaat het jeuken voor iets nieuws op wielen
4 jaar geleden hebben we de mooie Mondeo 2.0 titanium aangeschaft ( Volvo was toen net wat boven ons budget) intussen hebben we de kinderwagen niet meer nodig en is de zeecontainer aan ruimte niet meer noodzakelijk,
Ook hebben we tegenwoordig een caravan en die weegt ruim 1300kilo dus Nm zijn zeer welkom de Mondeo heeft er slechts 185

Maar nu 4 jaar later willen we toch gaag een Volvo V60 d3 aanschaffen,
Maar waar moeten we op letten zijn er mankementen die vaak voorkomen zijn er km standen waar je beter niet aan kan beginnen.
En aangezien dit het Volvo forum is en hier de kennis en kunde zit zou ik graag gebruik willen maken van jullie kennis en kunde :*

We hebben er 1 gezien met ruim 240 000 op de teller dealer onderhouden voor 11000,- hoop geld en hoge km stand
Maar ze zeggen dat hij dan net is ingelopen.
https://link.marktplaats.nl/m1265100861

Graag jullie mening

Allemaal bedankt

Groetjes kevin
Laatst gewijzigd door prins_kevin op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
RcS
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 16.09.2013 - 19:22

Hey Kevin,

Ik heb sinds begin dit jaar een V60 D3 gekocht uit 2011. Ik ben overgestapt van een V50 uit 2004. Ik wilde in eerste instantie een V50 D3 want het model beviel goed maar wilde wel de opstap maken naar de 5 cilinder. Uiteindelijk door het geringe verschil tussen een V50 D3 en V60 D3 overstag gegaan voor een V60. Het is een generatie nieuwer en dat zie je in veel dingen terug.

Waar ik specifiek naar heb gezocht zijn V60's die rond de 180000 gelopen hadden en zodoende hun grootste beurt net gehad hadden of tijdens aflevering zouden krijgen. De 180k beurt bevat namelijk de distributie, hulpriem etc. Zo krijg je een zo "vers" mogelijke auto en zijn de grote preventieve kosten reeds gemaakt. Als je dan vervolgens nog even onder de motorkap kijkt moet je even opletten of je rond de verstuivers wat prut ziet, wat duidt op lichte lekkage. Dit is eenvoudig op te lossen door de leverancier door nieuwe "brandplaatjes" te plaatsen; wat neerkomt op het vervangen van alle pakkingen en ringen bij de verstuivers. Kost hun niet veel, scheelt jou een hoop sores later in het gebruik. Dit kan rond die stand wel eens openbaren en was bij mij inderdaad het geval.

Kijk naar het onderhoud: hoeveel tijd zit daar tussen, hoeveel km, wat is er vervangen etc. Dit kan een indicatie geven van het gebruik en omgang, maar zekerheid heb je nooit natuurlijk. Dealer onderhouden is over het algemeen goed te vertrouwen uiteraard.

Motorisch is de auto sterk, maar controleer of alles vloeiend gaat. Het koppel is hoog tussen 2000 en 3000 toeren, daarna zwakt hij voelbaar af, is niet erg, zo is hij ingeregeld en duidt dus niet op turbo problemen.

Dit is het specifieke wat ik mee wil geven! Succes met de zoektocht!!
V60 D3 R-Design (2011) - Winter Line / Driver Support Line / Kuurtje van Obbe ;)
V50 2.0D (2004) Momentum
prins_kevin
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34

Hey TcS

Leuk dat je zo uitgebreid je verhaal verteld dat van die distributie riem had ik al ergens gelezen maar van de verstuivers is een goeie tip
Thnx hiervoor!

Heb morgen een afspraak ( spannend)
Laatst gewijzigd door prins_kevin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

En een mooie Hybride kun je tegenwoordig ook voor een redelijke prijs aanschaffen
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

s60magic schreef: En een mooie Hybride kun je tegenwoordig ook voor een redelijke prijs aanschaffen
Dan wel ff 5 extra aircopompen bedingen :D
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
prins_kevin
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34

Zo net terug van de proefrit,

Wat een fijne wagen zeg. En echt alles er op en der aan.
We twijfelen alleen of het nog verstandig is aangezien de hoge km stand en de huidige economie wat diesels betreft
Maar veders geen klagen
Ik hoor morgen wat onze eigen auto waard is ben benieuwd..

To be continue
GT86
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 01.02.2018 - 15:32
Locatie: Groningen

s60magic schreef: En een mooie Hybride kun je tegenwoordig ook voor een redelijke prijs aanschaffen
Als je zo eens rondneust op internet zijn er naar verhouding veel problemen met die versie, met bijbehorende hoge kosten. Ik zou m'n handen er niet aan willen branden. Bovendien verdwijnt binnen een jaar of 2 de korting op de wegenbelasting. Als gevolg van het idioot hoge gewicht van 1848 kg betaal je dan ruim € 2.000 per jaar. De V60 hybrids zijn over een paar jaar niets meer waard, vrijwel niemand zal zo'n ding nog willen hebben...
Op zoek naar een Volvo V60 D4...

Nu: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011)
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V Distinctive (2003)
rwbc
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 09.03.2014 - 19:20

Misschien is het ook de moeite waard om eens over de grens in Duitsland te kijken?
Ik heb begrepen dat (oudere) diesels enorm in prijs gedaald zijn (of gaan dalen) vanwege de milieu/overheids restricties.

Daarnaast zijn ze vaak veel completer uitgerust en goed onderhouden.
Wellicht interessant... https://www.mobile.de/nl/auto/volvo-v60 ... ,dmg:false
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Mijn D3 heb ik vorig jaar ook gaan halen in Duitsland. Het is daar dieseldump en het scheelde een 5000€ dat mijn wagen goedkoper was dan hier in België. Als ik u een aanrader mag geven, mijn wagen komt van Hedtke in Weiterstadt bij Frankfurt. Super service gekregen, zéér goede prijzen, Volvo Selekt wagens en onnoemelijk véél keuze..... Volgende keer ga ik daar terug kijken. Zelfs mijn vader was zo onder de indruk dat hij aan het twijfelen is om daar eentje te kopen.

Hier kan je een kijkje nemen naar hun aanbod

https://home.mobile.de/HEDTKE-GMBH#ses
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Ik heb sinds iets meer dan een jaar een V60 D3, MY2013. Deze komt uit België. In mijn zoektocht vond ik niet veel auto's in Duitsland die noemenswaardig goedkoper waren dan in NL, idem voor België. Zelf importeren was eigenlijk mijn plan, maar heb uiteindelijk in de handel eentje gevonden die al geïmporteerd was.
Als auto ben ik zeer content, als caravantrekker (ook 1300kg) ook. Ik heb hem weliswaar laten chippen naar 185pk/450Nm, maar als trekker bevalt ie beter dan mijn benzine V70R. En die milieudinges, tja. Daar maak ik me wel zorgen over. Maar goed, aangezien de auto pas laag in de ton gelopen heeft rij ik er de komende jaren wel gewoon mee door tot ie toch niks meer waard is :-)

Succes met de zoektocht!
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Gebruikersavatar
Nyttland
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 29.10.2015 - 23:21
Locatie: Utrecht

Hoi Kevin,

Ik heb ruim 2jr geleden ook een V60 D3 GT R-design met ongeveer 215.000km op de teller gekocht, afgelopen weekend hem laten tunen op de Volvo-forum Tuning/Techno-dag ge-tuned naar 185pk/480nm (en stuurhuis/automaat laten flushen) en op hem op de terugweg op 300.000km gezet.

Tot nu toe nog nooit problemen gehad (ff afkloppen gelijk), behalve regulier onderhoud: remblokken/schijven, banden, beurten, automaat spoelen/flushen (elke 80k/90k).

Nu op weg naar de 400.000km :D

Succes met de keuze/zoektocht!
Renault Espace 1.8 PH2 225pk Paris Initiale
Renault Clio 0.9 PH2 90pk Intens

Volvo V60 2.0 D3 5c 6GT R-Design MY12 VolvoTune 185pk/480Nm
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
prins_kevin
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34

De handelaar heeft een bod neer gelegd voor me huidige wagen,
Met dit bod gaan we er niet uit komen als ik hem totaal löss rij krijg ik er
Nog meer voor. Hij was zoals hij zelf zei teleurgesteld dat ik geen Volvo inruilde

Dus op naar de volgende.

@ nyttland je hebt de automatenbak laten flushen, heb je hier merkbaar verschil gevoeld?
Want heb nu in 2 automaten gereden van de Volvo V60 D3 en ik merkte wel degelijk verschil
Met de wagens. De laatste was soepeler ook reageerde hij soepeler op het gas.

Vind het erg leuk dat jullie de tijd nemen om jullie bevindeningen met me te delen
Gebruikersavatar
Nyttland
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 29.10.2015 - 23:21
Locatie: Utrecht

prins_kevin schreef: @ nyttland je hebt de automatenbak laten flushen, heb je hier merkbaar verschil gevoeld?
Want heb nu in 2 automaten gereden van de Volvo V60 D3 en ik merkte wel degelijk verschil
Met de wagens. De laatste was soepeler ook reageerde hij soepeler op het gas.
Volgens mij is deze 6GT zelflerend en destijds bij aankoop laten flushen, denk vanwege mij luie rijstijl en de vele file kilometers in de loop van de 2jr en begon de GT al vroeg met opschakelen en niet meer vloeiend. Nu gaat alles weer heel vloeiend, maar vanwege de tuning en flush tegelijk een beetje lastig vergelijken want schakelt nu pas hoger in de toeren. Flushen van automaat word mij overal aangeraden, dus laat ik nu gewoon uit voorbehoud doen.
Renault Espace 1.8 PH2 225pk Paris Initiale
Renault Clio 0.9 PH2 90pk Intens

Volvo V60 2.0 D3 5c 6GT R-Design MY12 VolvoTune 185pk/480Nm
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
prins_kevin
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34

zo we zijn weer even verder wezen kijken naar een auto,
helaas het is geen volvo V60 D3 geworden met 240 000 kilometer op de teller.
maar een Volvo V70 D3 Limited Edion met luxury line en 173 00 km op de teller.
en zo vreselijk goedkoop dat ik deze wel moest nemen de beste mensen gaan binnen kort emigreren.
en me vader sprak hem, en hij had het er over dat ik op zoek was naar een volvo v60 bla bla bla
lang verhaal kort ik heb geluk.
maar 1 nadeel ze emigreren pas eind april en dan kan ik hem pas ophalen.
foto's volgen dus later.

nu alleen er zit geen trekhaak op het monteren van de trekaak lukt me wel alleen wil ik een originele kabelboom gebruiken.
weet iemand toevallig wat deze kost?

gr kevin
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3160
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Maar je zal toch langs de dealer moeten voor de software van de trekhaak...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
prins_kevin
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34

Jelmer de Jong schreef: Die verkopen ze hier:
www.parts4swedes.nl/nl/product/kabelset ... -xc60-s80/
Heb je hier ervaring mee?
En zit er een geschakelde 12 volt bij en een continu 12 volt
Dat lees ik er niet.

Alvast bedankt

Gr kevin
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3160
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Geen ervaring mee, behalve dat de verkoper geen rotzooi durft te verkopen.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”