XC40 T4 AWD R-Design Geartronic 8 speed
- Chrystal White Pearl
- 20" 5 dubbel spaken mat black diamond cut - banden 245/40 R20
- Sensus Navigation Pack (Navi & Harman Kardon)
- Mirror Pack
- Park Assist Pack (sensor voor-achteraan & camera)
- Versality Pro Pack (elek. achterklep, Keyless, opberglade etc koffer)
- Xenium Pack (Panoram. dak, auto airco 2 zone, elek. zetels)
- Elek. trekhaak
mijn allereerste Volvo...

Toen ik begin dit jaar naar het autosalon ging was mijn doel de nieuwe BMW X2 (om deze erna dan te bestellen) en ook de Volvo XC 40 trok mijn aandacht ....
Deze X2 was (en nog steeds) bloedmooi ....;maar de koffer viel dik tegen en de zetelstof.....en het dashbord (= look a like als die van 10 jaar geleden....) maar de buitenkant - lijn - wielen maakte alles goed.....tot....ik naar de stand van Volvo trok...
De Volvo XC 40 op zijn podium trok heel veel aandacht en dus ook de mijne!
Van de buitenkant was ik al eerder overtuigd (in de boekskes) doch in het "echt" was deze super mooi - vernieuwend - ongezien - dynamisch - jong en de look van een echte SUV...!!! alleen had ik (weer) schrik van het interieur....alle dasbords (uitgezonderd de nieuwe XC90) vond ik aartslelijk en was steeds een afknapper tov het uiterlijk !!!
Dus was mijn verwondering - verbazing groot toen het vernieuwende - dynamische uiterlijk werd doorgetrokken naar het interieur, knap !!! en daarbij ook een grotere koffer
dilemma dus...
Thuis gekomen was ik nog steeds overtuigd van de BMW X2....maar het begon te knagen wroeten over de XC 40.... dus de weken daarna deze nog eens gaan bezichtigen bij verschillende dealers .... daartussen ook al snel kunnen testrijden met de testversie (Momentum D4) bij de fabriek in Gent zelf ...via via

Uiteindelijk dan toch overstag gegaan voor XC 40 (iedereen (zoons & vrienden....verwondert van ....gij nen Volvo en geen BMW meer ??????? tja.....alleen de "dwazen" veranderen nooit van mening

ik ging met m'n vrouw op maandagavond nog eens gaan kijken en de levertermijn was toen juli/augustus....de woensdag ging ik terug om te gaan testrijden met een R Design D4 en de leverrmijn was die dag toen al oktober...!!!!

Toen ik de zaterdag dan definitief ging bestellen was de levermijn dan al december....5 maand levertermijn erbij in één week ...;

De exacte levertermijn zal waarschijnlijk rond augustus zijn.....maar nog geen bevestiging gehad...;
Wel zijn er problemen met de afwerking - leveranciersaanvoer van kleine parts er is een achterstand hierdoor van +/- 2000 auto's en waardoor en nu +/- 3000 auto's op de parking staan die niet kunnen uitgeleverd worden doordat er bij deze auto's wel altijd een kleinigheid mist....

Er zijn 775 First Editions geschrapt en vervangen door andere XC 40 en daarna zijn er nog eens 2360 First Editions geschrapt wegens niet verkocht tegen de voorziene datum.
dus er is nog hoop voor kortere levertermijn.....wordt vervolgd....