Besteld: Volvo XC40 T4 AWD R Design Chrystal White Pearl

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Volvoduck
2nd Gear member

Besteld op 17 februari

XC40 T4 AWD R-Design Geartronic 8 speed
- Chrystal White Pearl
- 20" 5 dubbel spaken mat black diamond cut - banden 245/40 R20
- Sensus Navigation Pack (Navi & Harman Kardon)
- Mirror Pack
- Park Assist Pack (sensor voor-achteraan & camera)
- Versality Pro Pack (elek. achterklep, Keyless, opberglade etc koffer)
- Xenium Pack (Panoram. dak, auto airco 2 zone, elek. zetels)
- Elek. trekhaak

mijn allereerste Volvo... =) na jaren BMW- diehard :fgrin: nu nog met 420d GranCoupe verder X3 20d Xdrive - 320d touring) & en jaren Audi VW- diehard :fgrin: (A4 avant TDI - Passat break TDi - Corrado 16V - Golf GTI :love: (4 stuks: Zwarte- Witte - metallic donkergroen & pareleffect paars) Golf 1.1 & als begin auto nen kever 1302 :D

Toen ik begin dit jaar naar het autosalon ging was mijn doel de nieuwe BMW X2 (om deze erna dan te bestellen) en ook de Volvo XC 40 trok mijn aandacht ....
Deze X2 was (en nog steeds) bloedmooi ....;maar de koffer viel dik tegen en de zetelstof.....en het dashbord (= look a like als die van 10 jaar geleden....) maar de buitenkant - lijn - wielen maakte alles goed.....tot....ik naar de stand van Volvo trok...

De Volvo XC 40 op zijn podium trok heel veel aandacht en dus ook de mijne!

Van de buitenkant was ik al eerder overtuigd (in de boekskes) doch in het "echt" was deze super mooi - vernieuwend - ongezien - dynamisch - jong en de look van een echte SUV...!!! alleen had ik (weer) schrik van het interieur....alle dasbords (uitgezonderd de nieuwe XC90) vond ik aartslelijk en was steeds een afknapper tov het uiterlijk !!!

Dus was mijn verwondering - verbazing groot toen het vernieuwende - dynamische uiterlijk werd doorgetrokken naar het interieur, knap !!! en daarbij ook een grotere koffer
dilemma dus...

Thuis gekomen was ik nog steeds overtuigd van de BMW X2....maar het begon te knagen wroeten over de XC 40.... dus de weken daarna deze nog eens gaan bezichtigen bij verschillende dealers .... daartussen ook al snel kunnen testrijden met de testversie (Momentum D4) bij de fabriek in Gent zelf ...via via :)

Uiteindelijk dan toch overstag gegaan voor XC 40 (iedereen (zoons & vrienden....verwondert van ....gij nen Volvo en geen BMW meer ??????? tja.....alleen de "dwazen" veranderen nooit van mening :)

ik ging met m'n vrouw op maandagavond nog eens gaan kijken en de levertermijn was toen juli/augustus....de woensdag ging ik terug om te gaan testrijden met een R Design D4 en de leverrmijn was die dag toen al oktober...!!!! :-/

Toen ik de zaterdag dan definitief ging bestellen was de levermijn dan al december....5 maand levertermijn erbij in één week ...; :(

De exacte levertermijn zal waarschijnlijk rond augustus zijn.....maar nog geen bevestiging gehad...;

Wel zijn er problemen met de afwerking - leveranciersaanvoer van kleine parts er is een achterstand hierdoor van +/- 2000 auto's en waardoor en nu +/- 3000 auto's op de parking staan die niet kunnen uitgeleverd worden doordat er bij deze auto's wel altijd een kleinigheid mist.... :-/

Er zijn 775 First Editions geschrapt en vervangen door andere XC 40 en daarna zijn er nog eens 2360 First Editions geschrapt wegens niet verkocht tegen de voorziene datum.

dus er is nog hoop voor kortere levertermijn.....wordt vervolgd.... :) ;-)
Laatst gewijzigd door Volvoduck op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Luc VG
2nd Gear member

Volvoduck schreef: Besteld op 17 februari

XC40 T4 AWD R-Design Geartronic 8 speed
- Chrystal White Pearl
- 20" 5 dubbel spaken mat black diamond cut - banden 245/40 R20
- Sensus Navigation Pack (Navi & Harman Kardon)
- Mirror Pack
- Park Assist Pack (sensor voor-achteraan & camera)
- Versality Pro Pack (elek. achterklep, Keyless, opberglade etc koffer)
- Xenium Pack (Panoram. dak, auto airco 2 zone, elek. zetels)
- Elek. trekhaak

mijn allereerste Volvo... =) na jaren BMW- diehard :fgrin: nu nog met 420d GranCoupe verder X3 20d Xdrive - 320d touring) & en jaren Audi VW- diehard :fgrin: (A4 avant TDI - Passat break TDi - Corrado 16V - Golf GTI :love: (4 stuks: Zwarte- Witte - metallic donkergroen & pareleffect paars) Golf 1.1 & als begin auto nen kever 1302 :D

Toen ik begin dit jaar naar het autosalon ging was mijn doel de nieuwe BMW X2 (om deze erna dan te bestellen) en ook de Volvo XC 40 trok mijn aandacht ....
Deze X2 was (en nog steeds) bloedmooi ....;maar de koffer viel dik tegen en de zetelstof.....en het dashbord (= look a like als die van 10 jaar geleden....) maar de buitenkant - lijn - wielen maakte alles goed.....tot....ik naar de stand van Volvo trok...

De Volvo XC 40 op zijn podium trok heel veel aandacht en dus ook de mijne!

Van de buitenkant was ik al eerder overtuigd (in de boekskes) doch in het "echt" was deze super mooi - vernieuwend - ongezien - dynamisch - jong en de look van een echte SUV...!!! alleen had ik (weer) schrik van het interieur....alle dasbords (uitgezonderd de nieuwe XC90) vond ik aartslelijk en was steeds een afknapper tov het uiterlijk !!!

Dus was mijn verwondering - verbazing groot toen het vernieuwende - dynamische uiterlijk werd doorgetrokken naar het interieur, knap !!! en daarbij ook een grotere koffer
dilemma dus...

Thuis gekomen was ik nog steeds overtuigd van de BMW X2....maar het begon te knagen wroeten over de XC 40.... dus de weken daarna deze nog eens gaan bezichtigen bij verschillende dealers .... daartussen ook al snel kunnen testrijden met de testversie (Momentum D4) bij de fabriek in Gent zelf ...via via :)

Uiteindelijk dan toch overstag gegaan voor XC 40 (iedereen (zoons & vrienden....verwondert van ....gij nen Volvo en geen BMW meer ??????? tja.....alleen de "dwazen" veranderen nooit van mening :)

ik ging met m'n vrouw op maandagavond nog eens gaan kijken en de levertermijn was toen juli/augustus....de woensdag ging ik terug om te gaan testrijden met een R Design D4 en de leverrmijn was die dag toen al oktober...!!!! :-/

Toen ik de zaterdag dan definitief ging bestellen was de levermijn dan al december....5 maand levertermijn erbij in één week ...; :(

De exacte levertermijn zal waarschijnlijk rond augustus zijn.....maar nog geen bevestiging gehad...;

Wel zijn er problemen met de afwerking - leveranciersaanvoer van kleine parts er is een achterstand hierdoor van +/- 2000 auto's en waardoor en nu +/- 3000 auto's op de parking staan die niet kunnen uitgeleverd worden doordat er bij deze auto's wel altijd een kleinigheid mist.... :-/

Er zijn 775 First Editions geschrapt en vervangen door andere XC 40 en daarna zijn er nog eens 2360 First Editions geschrapt wegens niet verkocht tegen de voorziene datum.

dus er is nog hoop voor kortere levertermijn.....wordt vervolgd.... :) ;-)
Je gaat er geen spijt van hebben,.. Proficiat ! Ik kan mezelf in bovenstaande helemaal vinden, Ik ging niet echt voor een Volvo, maar toen ik deze gezien had op het solon, ben ik er 3 x opnieuw naartoe gelopen !
Ik heb hem besteld op 10/02
Laatst gewijzigd door Luc VG op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
tweckx
Starter

Hey, ik heb net hetzelfde ervaren: jarenlang was ik een gelukkig bmw-rijder, en ik was van plan me een x2 aan te schaffen.
Zeker geen volvo, geen haar op mijn hoofd dat daar aan dacht.
Tot ik de eerste testfilmpjes uit Barcelona zag opduiken...mijn interesse was gewekt.
Dan een offerte laten maken bij bmw voor die prachtige x2: 55.000 euro met enkele fijne opties.
Duur.
Toch maar eens langsgegaan bij volvo en een offerte laten maken voor de xc40 d4, first edition: ruim 10.000 euro minder dan de x2 en met een pak meer opties waar je bij bmw alleen maar van kan dromen.
Komt daarbij dat men bij bmw de indruk gaven niet erg happig te zijn om er één te verkopen en het feit dat de volvo de ene positieve recensie na de andere binnenhaalde...ik ging overstag en bestelde mijn xc40 eind dec.’17 met een leveringsdatum ‘ergens in maart’...
Tik-tak-tik-tak...
:o
Volvoduck
2nd Gear member

@ Luc VG & @ tweckx: moah =) ook toevallig met dezelfde mening en keuze...bewijs dat Volvo met deze XC 40 ook scoort bij BMW rijders :) :fgrin:
Volvoduck
2nd Gear member

vanochtend bericht gekregen , levering 2de week van juli :-) :fgrin:
Luc VG
2nd Gear member

Volvoduck schreef: vanochtend bericht gekregen , levering 2de week van juli :-) :fgrin:
Ik hoop dat het voor mij ook zoiets gaat zijn ..............
Volvoduck
2nd Gear member

Luc VG schreef:
Volvoduck schreef: vanochtend bericht gekregen , levering 2de week van juli :-) :fgrin:
Ik hoop dat het voor mij ook zoiets gaat zijn ..............
ik duim voor u =)
varavital
2nd Gear member

Fijn! Ik hoop dat wij ook eens eindelijk iets gaan horen. Besteld op 23 januari, maar nog altijd geen bericht gehad.
De weg is belangrijker dan het doel.
Volvoduck
2nd Gear member

héhé, productie gepland op maandag 9 juli..... :fgrin: detailuur volgt op +/- 10 dagen voor de montage ....alsook het bezoek terwijl ze hem maken....hopelijk geen nacht....me happy :D
varavital
2nd Gear member

Volvoduck schreef: héhé, productie gepland op maandag 9 juli..... :fgrin: detailuur volgt op +/- 10 dagen voor de montage ....alsook het bezoek terwijl ze hem maken....hopelijk geen nacht....me happy :D
Bericht van de dealer gekregen of van ergens anders? Heb daarstraks nog eens naar de dealer gebeld voor de onze nadat ik op mijn mails maar geen reactie kreeg, en die kon nog altijd niks zeggen. Allicht gingen ze het dinsdag weten zei hij. Ben benieuwd...
Laatst gewijzigd door varavital op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De weg is belangrijker dan het doel.
Volvoduck
2nd Gear member

varavital schreef:
Volvoduck schreef: héhé, productie gepland op maandag 9 juli..... :fgrin: detailuur volgt op +/- 10 dagen voor de montage ....alsook het bezoek terwijl ze hem maken....hopelijk geen nacht....me happy :D
Bericht van de dealer gekregen of van ergens anders? Heb daarstraks nog eens naar de dealer gebeld voor de onze nadat ik op mijn mails maar geen reactie kreeg, en die kon nog altijd niks zeggen. Allicht gingen ze het dinsdag weten zij hij. Ben benieuwd...

Euh, wel een intern bericht van de fabriek zelf...ik heb een vriend die daar nogal een hoge rang heeft .... ;-)
Volvoduck
2nd Gear member

Volvoduck schreef:
héhé, productie gepland op maandag 9 juli..... :fgrin: detailuur volgt op +/- 10 dagen voor de montage ....alsook het bezoek terwijl ze hem maken....hopelijk geen nacht....me happy :D
yiehaaa, de goed nieuws show blijft duren....net een bericht gekregen dat de mijne nog eens naar voor is genomen (door een plots gaatje in de productie... :whistle: :fgrin: héhé)

hij:zij staat op de eerste productieweek MY19 gepland zijnde week 17 op dinsdag 24 april..... wat een interne vriend kan doen hé ;-)
Volvoduck
2nd Gear member

Volvoduck schreef:
yiehaaa, de goed nieuws show blijft duren....net een bericht gekregen dat de mijne nog eens naar voor is genomen (door een plots gaatje in de productie... :whistle: :fgrin: héhé)

hij:zij staat op de eerste productieweek MY19 gepland zijnde week 17 op dinsdag 24 april..... (pas besteld op 17 februari =) ) wat een interne vriend kan doen hé ;-)
Marcel XC40T3
2nd Gear member

--- slik--- proficiat met uwe vriend volvoduck.
Volvoduck
2nd Gear member

Volvoduck schreef:
Volvoduck schreef:

hij:zij staat op de eerste productieweek MY19 gepland zijnde week 17 op dinsdag 24 april..... (pas besteld op 17 februari =) ) wat een interne vriend kan doen hé ;-)
vandaag detail van productie gekregen, hij/zij staat dus definitief gepland op dag 2 week 17 (dinsdag 24/4) en heeft het productie nr 16 :fgrin: van MY19 en dit op het huidig besteld aantal orders van 26.213 XC'40 ;-) , hij komt op de lijn om 04.00h 's morgens en kan de productielijn gaan bezoeken ergens 6 uur later dus rond 10.00h héhé :P
Volvoduck
2nd Gear member

Production of my XC 40 AWD R Design, deze is deze ochtend om 03.35.55 voor OK van de band gekomen....straks afgewerkte pics :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Volvoduck op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MichelR
6th Gear member

Mooie unieke foto’s van je toekomstige XC40. Leuk.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
rwbc
2nd Gear member

Haha hoe vet is dit! Congrats, mooie wagen en niet al te lang meer wachten nu!
Erikho
4th Gear member

[jaloerse modus aan]
Wat gaaf dat jullie dat kunnen meemaken!
Jammer dat wij NL’ers die gelegenheid niet hebben.
[/jaloerse modus uit]
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
gdc
1st Gear member

Mooi.
Gisteren zelf ook op fabrieksbezoek geweest in Gent (via het forum): wij mochten echter absoluut geen foto's maken .... :'(
Toch een beetje jaloers dat blijkbaar de regels niet voor iedereen gelden! :devil:
;-) ;-) ;-)
Honda Accord
Volvo 340-5deurs
Volvo 340-4deurs
Volvo 440
Volvo V70

Volvo S40
Volvo V70 MY2013
XC40 D3 Momentum GT
Plaats reactie

Terug naar “XC40”