de kosten lopen uiteen.

Plaats reactie
prins_kevin
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34

hallo allemaal,

ik heb onlangs een V70 D3 aangeschaft nu heeft de vorige eigenaar de distributie riem vervangen voor mij bewaard...
de wagen heeft bijna 180K gelopen maar er is zover ik kan zien alleen olie gewisseld bij de vorige beurt 174K

nu wil ik natuurlijk de distributieriem vervangen hebben en de verwante zaken,
maar wat me opvalt is dat er enorme prijs verschillen zitten in het alleen al vervangen van bijvoorbeeld
de distributie riem en alle rollers en spanners. bij de ene Volvo dealer is dat 419,- en bij de ander bijna 560,-

dus het loont wel om een beetje rond te kijken waar ik het laat vervangen.

en aangezien ik in utrecht woon kan iemand mij een goeie Volvo dealer aanraden, in deze regio.

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21012
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Tja. Rondkijken loont blijkbaar ook al lijkt mij deze reparatie bij elke Volvodealer voor de zelfde prijs te kunnen: ze doen allemaal de zelfde handelingen.

Maar zelf doen kan natuurlijk ook: dat geeft voldoening.
Laatst gewijzigd door Msuidgeest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
prins_kevin
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34

Msuidgeest schreef: Tja. Rondkijken loont blijkbaar ook al lijkt mij deze reparatie bij elke Volvodealer voor de zelfde prijs te kunnen: ze doen allemaal de zelfde handelingen.

Maar zelf doen kan natuurlijk ook: dat geeft voldoening.
ja dat zelf doen heb ik ook aan gedacht, vroeger vaak zat gedaan van vele soorten auto's (zelfs jaren monteur geweest)
maar op 1 of andere manier durf ik het niet meer aan, er gaat toch een hoop stuk mocht het fout gaan he..


en wat je zegt wat een verschil voor dezelfde handelingen..
en dan ook nog online adverteren met koste voor een 180K beurt voor 1145,-
Service Price Indicator
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Het nadeel van zelf doen is ook de tijd die het kost als er iets mis gaat. Afgebroken boutje en je bent uren aan het klootviolen terwijl die monteur een handig stukje gereedschap pakt, ondertussen het onderdeel bestelt en nog diezelfde dag het vervangende in de auto schroeft. Als je niet afhankelijk bent van de auto is het niet erg om een paar dagen op een (internet)bestelling te wachten, maar in andere gevallen kan het soms vervelend uitpakken.
hansijssel
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
Locatie: Leiden

Ik heb het eerder gedaan op de V70II. dacht dat het moeilijk was, er zijn filmpjes op you tube waarmee je je kunt voorbereiden .
is wel even sleutelen, maar geeft wel voldoening en scheelt hoop euries. Je hebt wat speciaal torx nodig en momentsleutel.

Nu is mijn V70 III aan de beurt, heb spullen besteld en ga het zeker weer zelf doen.
Gebruikersavatar
trondheim
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
Locatie: NH

Ik zou het niet bij een (st)dealer laten doen. Daar betaal je de hoofdprijs en zelf heb ik daar slechte ervaringen mee, grote naam, grote bekendheid in Noord-Holland en vervolgens staat een stagiaire mijn auto te verkl*tn waarbij ook nog de helft niet correct is uitgevoerd...daar kom ik dus niet meer...schoften. Ga gewoon naar een goeie Volvo specialst.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21047
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Jelmer de Jong schreef: Het nadeel van zelf doen is ook de tijd die het kost als er iets mis gaat. Afgebroken boutje en je bent uren aan het klootviolen terwijl die monteur een handig stukje gereedschap pakt, ondertussen het onderdeel bestelt en nog diezelfde dag het vervangende in de auto schroeft. Als je niet afhankelijk bent van de auto is het niet erg om een paar dagen op een (internet)bestelling te wachten, maar in andere gevallen kan het soms vervelend uitpakken.
Daarom ga ik gewoon naar de Volvodealer. 8-)
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48

Ik zou het niet bij een (st)dealer laten doen. Daar betaal je de hoofdprijs en zelf heb ik daar slechte ervaringen mee, grote naam, grote bekendheid in Noord-Holland en vervolgens staat een stagiaire mijn auto te verkl*tn waarbij ook nog de helft niet correct is uitgevoerd...daar kom ik dus niet meer...schoften. Ga gewoon naar een goeie Volvo specialst.
Soortgelijke ervaringen (mss wel bij zelfde dealer...) en ook ik ga dus sinds die tijd naar een Volvo specialist. Geen spijt van!
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
Gebruikersavatar
ArjanU
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 26.08.2012 - 11:05

Hoi Kevin,
Ik zie dat je in Utrecht woont. Neem eens contact op met Auto en Emotie in Overvecht. Echt prima mensen.
Groeten, Arjan
XC70 D5 Polestar BVM5 AWD Summum (Inscription), flamenco red
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
Citroen XM Break turbo ct BVM5 1998 beige leer
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Linear
prins_kevin
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34

Intussen een afspraak gemaakt bij een garage voor 470,- wisselen ze de riem incl rollers en spanners en de waterpomp,
Dus dat moet goed komen de garage is van een maat van me special price
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

diesel01 schreef:
Jelmer de Jong schreef: Het nadeel van zelf doen is ook de tijd die het kost als er iets mis gaat. Afgebroken boutje en je bent uren aan het klootviolen terwijl die monteur een handig stukje gereedschap pakt, ondertussen het onderdeel bestelt en nog diezelfde dag het vervangende in de auto schroeft. Als je niet afhankelijk bent van de auto is het niet erg om een paar dagen op een (internet)bestelling te wachten, maar in andere gevallen kan het soms vervelend uitpakken.
Daarom ga ik gewoon naar de Volvodealer. 8-)
+1 distributieriem moet pas om de 10jaar of 180.000km, daar ga ik niet op besparen door bij een “Volvospecialist” te gaan, want die titel kan iedereen op zijn deur hangen, met alle respect maar het is moeilijk het kaf van het koren te scheiden bij dergelijke bedrijfjes.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Er gaat voor een eurotje of 400 aan onderdelen in, beetje goede monteur heeft drie uur nodig (lees halve dag inclusief pauze), geheel mag bij een dealer een keer 600 euro kosten. Een nieuwe kop, gemonteerd, kost je om en bij de 5 mille
Nieuwe motor nog meer
2e hands blok alleen ook om en bij de 2 mille

Ergo: gij zult tijdig, met de juiste materialen en door gekwalificeerde monteurs uw distibutieriem laten vervangen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1941
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Er zijn genoeg niet Volvo dealers met goed personeel, kundig En met precies hetzelfde materiaal....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
prins_kevin
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34

Intussen zijn we weer wat veder,
Distributie riem, waterpomp, koelvloeistof, 2 multiriemen en alle filters en de wagen gaat weer netjes rechtdoor uitlijnen was heel erg nodig
Dus voorlopig kan hij er weer een jaar op vooruit

Owja en en heb een originele trekhaak geplaatst, dat durfde ik wel aan
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”