Ik heb onlangs een V60 D2 aangeschaft uit 2013 met 80.000 op de klok. Probleem is dat de auto licht trilt/vibreert vanaf zo'n 110 km/u. Het is geen constante trilling: soms zijn er korte stukken dat de trilling weg is waarna het weer begint. Het wordt ook niet erger op hoge snelheid, het patroon van trillingen blijft hetzelfde. Het is voornamelijk voelbaar in de hele auto (stoel), soms ook in het stuur. De auto voelt dan ook niet heel erg stabiel aan.
Het volgende is al gedaan:
-Auto laten beoordelen door verkoper, de dealer en een onafhankelijke garage. Volledige ophanging en aandrijflijn gecontroleerd, zij konden zo op het eerste oog niets vinden.
-Auto getest op 2 andere velgensets, trilling blijft.
-Velgen gericht, nieuwe banden gemonteerd, gebalanceerd op Hunter Roadforce, geen resultaat.
-Trillingsdiagnose laten uitvoeren door een bedrijfje in Zeeland: zij geven aan dat iig de motorsteunen de oorzaak zijn: deze worden 11 april vervangen, maar verkoper geeft aan zeker te weten dat dit de oorzaak niet is. Ik heb ook mijn twijfels, aangezien de trilling blijft, ook wanneer de aandrijving wordt onderbroken.
Kunnen het de motorsteunen zijn, of moet ik meer gaan denken aan de aandrijflijn?
Ik hoor het graag van jullie.
Trilling/vibratie V60 op hogere snelheden
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Volgens mij zou de trilling bij de motorsteunen dan toerentalgerelateerd moeten zijn. Dan vertelt mijn logica me dat de auto ook zou moeten trillen in Neutraal met hetzelfde toerental.Neftah schreef: Ik heb onlangs een V60 D2 aangeschaft uit 2013 met 80.000 op de klok. Probleem is dat de auto licht trilt/vibreert vanaf zo'n 110 km/u. Het is geen constante trilling: soms zijn er korte stukken dat de trilling weg is waarna het weer begint. Het wordt ook niet erger op hoge snelheid, het patroon van trillingen blijft hetzelfde. Het is voornamelijk voelbaar in de hele auto (stoel), soms ook in het stuur. De auto voelt dan ook niet heel erg stabiel aan.
Het volgende is al gedaan:
-Auto laten beoordelen door verkoper, de dealer en een onafhankelijke garage. Volledige ophanging en aandrijflijn gecontroleerd, zij konden zo op het eerste oog niets vinden.
-Auto getest op 2 andere velgensets, trilling blijft.
-Velgen gericht, nieuwe banden gemonteerd, gebalanceerd op Hunter Roadforce, geen resultaat.
-Trillingsdiagnose laten uitvoeren door een bedrijfje in Zeeland: zij geven aan dat iig de motorsteunen de oorzaak zijn: deze worden 11 april vervangen, maar verkoper geeft aan zeker te weten dat dit de oorzaak niet is. Ik heb ook mijn twijfels, aangezien de trilling blijft, ook wanneer de aandrijving wordt onderbroken.
Kunnen het de motorsteunen zijn, of moet ik meer gaan denken aan de aandrijflijn?
Ik hoor het graag van jullie.
Je zou bijna denken aan een vliegwiel..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07.02.2007 - 22:40
Je zou eens moeten kijken of het bij een bepaald toerental gebeurt. Mocht het altijd bij een bepaald toerental zijn waarbij koppelafgifte het hoogste is dan zou het vliegwiel kunnen zijn.
Heb je ook nog andere symptomen? Bijvoorbeeld bij uitschakelen van de motor dat de auto erg schudt?
Heb je ook nog andere symptomen? Bijvoorbeeld bij uitschakelen van de motor dat de auto erg schudt?
Volvo V60 T4 Summum, MY 2014
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993