We rijden nu een maand of 6, erg tevreden, in onze V40 D2 (my 2013). Dat gebeurde tot nu toe grotendeels op de winterbanden, die hebben we er vrij kort na de koop ondergezet. Maar sinds kort zitten de Pirelli Cinturato P7 zomerbanden er weer onder, en wat blijkt, 2 moeten binnenkort vervangen worden, en die andere 2 worden ook al wel wat minder, dus we zitten te denken aan 4 nieuwe.
Aangezien we nog niet veel kilometers gemaakt hebben met deze banden, is mijn vraag eigenlijk, wat zijn fijne banden voor om onze 17" mannan velgen? En dan betekent "fijn" voor ons comfortabel, dus zo weinig mogelijk rolgeluiden die we binnen in de auto horen. We zoeken dus niet het non-plus-ultra op het gebied van handling/sportiviteit. Overigens maken we 75% van de kilometers op Nederlandse snelwegen.
Wat zijn jullie ervaringen/adviezen?
Nieuwe zomerbanden V40 D2 (17" Mannan velgen)?
- uncle_sjohie
- 1st Gear member
V40 D2 Summum MY13
- diesel01
- Geartronic member
Goeie avatar!!!
Ik heb goede ervaringen met Michelin.
Wellicht dat de Primacy3 wat kan zijn, die dingen vervang je wellicht eerder vanwege de leeftijd dan dat ze op zijn.
Eigenlijk worden er geen slechte a merken gemaakt, als ik het zo lees ben je op zoek naar comfort banden en niet zo zeer naar sportief.
Ik zie veel goodyear bij S klasse Mercedes maar dat kan ook zijn dat deze toevallig weer een serie hebben die de hersteller goed past(financieel)
Mijn V70 stond op 17” Primacy en die waren zeer stil, behoorlijk stiller dan mijn huidige 18” Pilot Sport4 banden die goede grip en handeling op droog en goed grip en water afvoer in het nat hebben.
Ik heb ze gisteren eens goed bekeken maar daar zie ik naar 1 seizoen toch al wel slijtage op.
Ik heb goede ervaringen met Michelin.
Wellicht dat de Primacy3 wat kan zijn, die dingen vervang je wellicht eerder vanwege de leeftijd dan dat ze op zijn.
Eigenlijk worden er geen slechte a merken gemaakt, als ik het zo lees ben je op zoek naar comfort banden en niet zo zeer naar sportief.
Ik zie veel goodyear bij S klasse Mercedes maar dat kan ook zijn dat deze toevallig weer een serie hebben die de hersteller goed past(financieel)
Mijn V70 stond op 17” Primacy en die waren zeer stil, behoorlijk stiller dan mijn huidige 18” Pilot Sport4 banden die goede grip en handeling op droog en goed grip en water afvoer in het nat hebben.
Ik heb ze gisteren eens goed bekeken maar daar zie ik naar 1 seizoen toch al wel slijtage op.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- uncle_sjohie
- 1st Gear member
Oke, maar wij kiezen voor winter- en zomerbanden, dus dan is die CrossClimate niet echt wat we zoeken..Longone schreef: Mijn volgende set wordt Michelin CrossClimate.
Goed, stil en voor Nederlandse winters prima, zodat je dan maar 1 set banden hoeft te hebben als je niet op wintersport gaat.
V40 D2 Summum MY13
-
- 2nd Gear member
Ik had vorig seizoen Continental contactsport 5 eronder liggen. Prima band, voldoende grip in nat en droog en redelijk zuinig. Hij was wel wat lawaaierig en bij mij na een seizoen(20000km) al op. Dus ik ga deze week voor een nieuwe set Michelin pilot sport 4. Heb deze gekozen omdat hij in bijna alle testen(in 18 inch maat) op nr 1 stond en de prijs(€110,- per band) in verhouding met andere banden die lager op de lijst stonden niet heel veel hoger is.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
-
- 2nd Gear member
Ik zou bij de Pirelli blijven.
Is in mijn ogen een uitstekende band met zowel nat als droog prima prestaties.
Zelfs bij sportief rijden geeft ie geen krimp.
Heb ook ervaring met de Dunlop Sportmaxx TT en de Goodyear Efficient Grip performance in dezelfde maat (205/50-17).
Weliswaar onder een Ford Focus, maar vond beide banden een stuk minder dan de Pirelli.
Michelin is in mijn ogen te duur, maar heeft de naam.
Conti wil ik onder gene enkele auto of motor hebben.
De eerste 5000 km presteren ze prima maar daarna is het over en uit met de pret. Veel cuppen, niet rond etc.
Het feit dat ze bij de ANWB testen vaak winnen komt volgens mij alleen maar door de afhankelijkheid van de ANWB richting PON.
Just my 2ct
Is in mijn ogen een uitstekende band met zowel nat als droog prima prestaties.
Zelfs bij sportief rijden geeft ie geen krimp.
Heb ook ervaring met de Dunlop Sportmaxx TT en de Goodyear Efficient Grip performance in dezelfde maat (205/50-17).
Weliswaar onder een Ford Focus, maar vond beide banden een stuk minder dan de Pirelli.
Michelin is in mijn ogen te duur, maar heeft de naam.
Conti wil ik onder gene enkele auto of motor hebben.
De eerste 5000 km presteren ze prima maar daarna is het over en uit met de pret. Veel cuppen, niet rond etc.
Het feit dat ze bij de ANWB testen vaak winnen komt volgens mij alleen maar door de afhankelijkheid van de ANWB richting PON.
Just my 2ct
Rij niet harder dan je engelbewaarder kan vliegen
- diesel01
- Geartronic member
Dat is grappig, zoveel mensen zoveel mening.
Ik betaal liever meer voor bijv Michelin, kwaliteit kost geld.
Ik ben er net weer achter dat wanneer je een paar centen meer uitgeeft aan oem velgen+kwaliteit rubber dat het ook allemaal langer heel blijft
Maar goed een ieder maakt zijn keuzes.
Ik betaal liever meer voor bijv Michelin, kwaliteit kost geld.
Ik ben er net weer achter dat wanneer je een paar centen meer uitgeeft aan oem velgen+kwaliteit rubber dat het ook allemaal langer heel blijft
Maar goed een ieder maakt zijn keuzes.
V90 T6 Recharge Rdesign
- uncle_sjohie
- 1st Gear member
Onder de vorige auto, een Saab 93 1.8T (benzine), hadden we Vredenstein Ultrac Cento's, tot volle tevredenheid, ik ben benieuwd of er hier ook mensen een V40 diesel rijden met zeg de Sportrac 5, of de Ultrac Satin? Maar inderdaad, zoveel mensen, zoveel meningen.
V40 D2 Summum MY13
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik was juist altijd "blij" dat de Pirelli P7 Cinturato banden er in de winter onder vandaan waren omdat ik ze best lawaaiig vond. De Vredestein Wintrac's vond ik vele malen fijner. Qua zomerband heb ik nu de Pilot Sport 4 er onder liggen en de eerste paar 1000km vind ik ze prima. De PremiumContact 6 die ik hiervoor had vond ik ook erg fijn en redelijk vergelijkbaar.Duckmole schreef: Ik zou bij de Pirelli blijven.
-
- 3rd Gear member
Erg goede band, maar de Michelin Pilot sport serie staat niet bekend om de slijtvastheid en is ook niet erg stil. Dan kan je toch beter voor de Michelin Primacy 3 of 4 gaan als je slijtvastheid en geluid belangrijk vindt.kistigun schreef: Ik had vorig seizoen Continental contactsport 5 eronder liggen. Prima band, voldoende grip in nat en droog en redelijk zuinig. Hij was wel wat lawaaierig en bij mij na een seizoen(20000km) al op. Dus ik ga deze week voor een nieuwe set Michelin pilot sport 4. Heb deze gekozen omdat hij in bijna alle testen(in 18 inch maat) op nr 1 stond en de prijs(€110,- per band) in verhouding met andere banden die lager op de lijst stonden niet heel veel hoger is.
-
- 2nd Gear member
Een lotgenoot! Ook hier naar een V40 (T3) overgeschakeld nadat ik 9 jaar met een 9-3 1.8t (stage 1) heb gereden. Had daar steeds Goodyear eagle F1 assymetric onder liggen en zullen dat ook doen als die Michelin eco rommel versleten is op de V40.uncle_sjohie schreef: Onder de vorige auto, een Saab 93 1.8T (benzine), hadden we Vredenstein Ultrac Cento's, tot volle tevredenheid, ik ben benieuwd of er hier ook mensen een V40 diesel rijden met zeg de Sportrac 5, of de Ultrac Satin? Maar inderdaad, zoveel mensen, zoveel meningen.