V60 T5 binnen

danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

Nou, na 10 jaar Audi, BMW en Tesla kom ik weer terug bij Volvo. Deze week een V60 T5 Momentum besteld, levering januari 2019 - naar verwachting dan, kan ook later worden, maar niet eerder want de leasemaatschappij zet in november/december in principe niks meer op kenteken.
Was al een paar maanden aan het zoeken naar een opvolger van m'n Model S. Nieuwe Model S is onbetaalbaar in de lease (en sowieso model van inmiddels een jaar of 6 oud en ondanks alle tussentijdse updates merk je dat), levering Model 3 is veel te onzeker, dus al snel de blik gericht op traditionele motorisering. Audi A4 was niet comfortabel en met de basismotor te traag, BMW 3-serie te krap en te oud. Om het over prijzen maar niet te hebben.

De V60 voldoet exact aan mijn wensen. Lekker veel vermogen met de T5 voor een nette prijs, schitterend design en een mooi infotainmentsysteem. Wel enorm lang getwijfeld over de kleur (Pebble Grey, Birch Light, Denim Blue) maar uiteindelijk gaf de preview de doorslag: Fusion Red vond ik de enige kleur die in daglicht mooier werd dan in de showroom, in plaats van andersom.

Afbeelding

Verder wordt de auto voorzien van Business Pack Connect Plus met zwart leren interieur, verlichtingspack 2, dimmende spiegels, parkeersensoren voor (knap apart dat dat niet standaard is op het 1-na-hoogste uitrustingsniveau), parkeercamera en drive mode settings. Meer kon ik niet in het leasebudget passen ;) maar tegelijk houdt het de fiscale waarde ook nog een beetje binnen de perken. Chromen raamomlijsting wordt vreemd genoeg in de configurator-rendering niet weergegeven maar dat komt er dus nog bij. Er schijnt ook een subwoofer als accessoire te zijn om het standaard high performance audiosysteem wat meer power te geven maar die kan ik verder nergens vinden.

7 maanden wachten op een auto is wel lang, maar goed...het is het hopelijk waard ;)
Laatst gewijzigd door danielk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 654
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

De 2e V60 hier besteld en weer een echte kleur! Mooie samenstelling en gefeliciteerd met de aankoop.
Wordt wel wennen terug aan de pomp straks, waarom niet voor de PIH gegaan?
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Schitterende wagen, maar toch erg jammer dat je niet voor een pih hebt gekozen. Zo gaan we de klimaatdoelstellingen nooit halen...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

De PIH is 15.000 euro duurder. Dat past niet in mijn leaseregeling en zelfs als dat wel zo zou zijn, zakelijk hybride rijden is door de gelijke bijtelling een stuk minder interessant geworden.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

danielk schreef: De PIH is 15.000 euro duurder. Dat past niet in mijn leaseregeling en zelfs als dat wel zo zou zijn, zakelijk hybride rijden is door de gelijke bijtelling een stuk minder interessant geworden.
Heel begrijpelijk, maar toch heel erg jammer. Zonde dat de overheid hier niet iets beter over heeft nagedacht...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 654
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

danielk schreef: De PIH is 15.000 euro duurder. Dat past niet in mijn leaseregeling en zelfs als dat wel zo zou zijn, zakelijk hybride rijden is door de gelijke bijtelling een stuk minder interessant geworden.
Ook de T6 TE? Ik heb daar nog geen prijs van gezien Eig.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12370
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

4wielen schreef: Schitterende wagen, maar toch erg jammer dat je niet voor een pih hebt gekozen. Zo gaan we de klimaatdoelstellingen nooit halen...
Met een getunede euro 4 diesel wel?
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

TomXC60 schreef: Ook de T6 TE? Ik heb daar nog geen prijs van gezien Eig.
De T6 TE _is_ toch de T8? De T8 is de brandstofmotor van de T6 aangevuld met een 87-pk elektromotor.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12370
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Nee, er is zowel een T6awd als een T6TE
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Autowina
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
Locatie: Groningen

Mooie auto! Gefeliciteerd met de aankoop.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

De PIH is 15.000 euro duurder.
Klopt, maar je krijgt er een veel luxere uitvoering voor.
De aanschafprijs ex BTW is wel veel minder groot, omdat de BPM minder is.
Voor de bijtelling maakt dit niets uit, maar wel voor de zakelijke aanschaf.
Over de T6 TE is nog niets bekend. Maar er gaan geruchten dat dit een 3-cilinder met elektromotor wordt.
Deze komt ook on de XC40
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32904
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

henkchroom schreef:
De PIH is 15.000 euro duurder.
Klopt, maar je krijgt er een veel luxere uitvoering voor.
De aanschafprijs ex BTW is wel veel minder groot, omdat de BPM minder is.
Voor de bijtelling maakt dit niets uit, maar wel voor de zakelijke aanschaf.
Over de T6 TE is nog niets bekend. Maar er gaan geruchten dat dit een 3-cilinder met elektromotor wordt.
Deze komt ook on de XC40
T6 staat gewoon op de prijslijst in Belgie inclusief motor gegevens. Even uit mijn hoofd een turbo minder, dus niet zoals de D5 Twin Engine en D6 Twin Engine indentieke auto's met alleen PK verschil.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

OGA244 schreef:
4wielen schreef: Schitterende wagen, maar toch erg jammer dat je niet voor een pih hebt gekozen. Zo gaan we de klimaatdoelstellingen nooit halen...
Met een getunede euro 4 diesel wel?
Als ik nog kon leasen was die bak al lang weg hoor! Nu is het wachten tot er een betaalbaar milieuvriendelijk alternatief is. Wilde een pih aanschaffen, maar na alle horrorverhalen durf ik dat niet aan. Wat dan?
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12370
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik zou niet over het niet halen van milieudoelstellingen beginnen als ik jou was...
Als het milieu je zo aan het hart gaat doe er zelf wat aan en leg de verantwoording niet bij n ander...
Just my 2cts
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

OGA244 schreef: Ik zou niet over het niet halen van milieudoelstellingen beginnen als ik jou was...
Als het milieu je zo aan het hart gaat doe er zelf wat aan en leg de verantwoording niet bij n ander...
Just my 2cts
Gast, lees eerst eens wat ik heb geschreven voor je hier wat blaat. Ik begrijp zijn keuze volledig en vind het jammer dat de overheid bepaalde fiscale keuzes heeft gemaakt. Waar heb je het over?

FYI: ik draag mijn steentje wel bij aan een beter milieu hoor. De d5 is wat dat betreft mijn laatste zonde, maar ook die gebruik ik met beleid
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12370
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

4wielen schreef: Schitterende wagen, maar toch erg jammer dat je niet voor een pih hebt gekozen. Zo gaan we de klimaatdoelstellingen nooit halen...
Nog even opnieuw gelezen...
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

4wielen schreef:
danielk schreef: De PIH is 15.000 euro duurder. Dat past niet in mijn leaseregeling en zelfs als dat wel zo zou zijn, zakelijk hybride rijden is door de gelijke bijtelling een stuk minder interessant geworden.
Heel begrijpelijk, maar toch heel erg jammer. Zonde dat de overheid hier niet iets beter over heeft nagedacht...
Kijk! Ik verwijt TS helemaal niets. Ik vind het jammer, maar heel begrijpelijk.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

henkchroom schreef: Klopt, maar je krijgt er een veel luxere uitvoering voor.
De aanschafprijs ex BTW is wel veel minder groot, omdat de BPM minder is.
Voor de bijtelling maakt dit niets uit, maar wel voor de zakelijke aanschaf.
Over de T6 TE is nog niets bekend. Maar er gaan geruchten dat dit een 3-cilinder met elektromotor wordt.
Deze komt ook on de XC40
Als je de uitrusting meeneemt is een T8 TE ongeveer qua consumentenprijs 10k duurder dan een gelijk uitgevoerde T5 Inscription. De prijs zonder BTW (netto prijs + BPM) van die T5 is ongeveer 41k, van de T8 TE 48k dus dan ligt het inderdaad nog iets dichter bij elkaar. Desalniettemin kan ik het nog steeds niet betalen ;) Onze lease-regeling is nogal beperkt, ik ben allang blij dat het gelukt is om een dik gemotoriseerde auto van een premium merk, mét automaat en een redelijke set aan voor mij belangrijke opties erin te frommelen. Ik zou er graag nog de Audio Line en de Intellisafe Pro Line bij gehad hebben om de auto echt af te maken maar die 2200 euro betaal ik (als ik mijn werkgever al zo ver zou krijgen de overschrijding goed te keuren) anderhalf keer zelf: als netto eigen bijdrage en dan nog eens een keer voor de helft aan fiscale bijtelling. Dus ik vind het prima zo.

Met een A4 of BMW 3-serie zou ik minimaal 70 pk minder hebben en aanmerkelijk minder ruimte, voor een aanzienlijk hogere bijtelling. In dezelfde prijsklasse biedt geen enkele andere auto hetzelfde vermogen. De Renault Talisman met 200pk komt nog het meeste in de buurt - die is dan wel meteen full options maar hey...dan heb je een Renault.
4wielen schreef: Kijk! Ik verwijt TS helemaal niets. Ik vind het jammer, maar heel begrijpelijk.
Ja, hybride rijden is niet interessant meer. Jammer dat de wetgever hier de balans niet weet te vinden. Het was tot 2013 met die 0% en tot 2015 met 7% bijtelling veel te goedkoop, en nu is het eigenlijk te duur. Je moet wel een bijzondere voorkeur hebben voor elektrisch rijden wil je nog een nieuwe hybride leasen. Prive kan het nog iets interessant zijn als je je eigen stroom opwekt en daardoor de facto gratis elektrisch kunt rijden, en je hebt tot 2020 nog het halve tarief voor de MRB wat ook wel scheelt.

Ik wilde eigenlijk full electric blijven rijden en had een Tesla Model 3 gereserveerd, maar ik heb weinig vertrouwen dat die auto ook daadwerkelijk begin 2019 geleverd zou worden, nog even los van de kwaliteit en prijs ervan. De kans dat de long range uitvoering tegen de 60k gaat lopen acht ik vrij groot, en met de invoering van het 22%-tarief voor full electric voor het deel cataloguswaarde boven de 50k maakt het dat fiscaal al meteen een stuk minder interessant. Realistische alternatieven in de prijsklasse 40-60k zitten er voorlopig niet in. Er is een Hyundai Kona met 64 kWh-accu in aantocht maar die is veel kleiner, en je mist dan het Tesla superchargernetwerk - en dat is in mijn ervaring echt een must om een elektrische auto als hoofdvervoermiddel bruikbaar te maken. De andere premium merken beginnen in het topsegment met elektrische auto's, de Audi e-tron Quattro en de Jaguar i-Pace gaan minstens 80-90k kosten.
Laatst gewijzigd door danielk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2664
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Gefeliciteerd met deze mooie V60. Rood staat hem super.
Succes met het wachten.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 964
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

..uitstekende keuze: de T5 is nu het meest gunstigst geprijsd en verbuikt niet meer dan de (de toekomstige) T4. Die laatste zal ongeveer de prijs krijgen van de T5 nu.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”