Voorstellen en R-Design vraag

Plaats reactie
fender83
Starter

Hi mede-Volvo mannen en vrouwen,

Sinds een tijdje ben ik de trotse bezitter van een Volvo v60 D4 R-Design uit 2014 met 80k op de teller, en nieuw op dit forum waar ik al veel nuttige en leuke dingen heb gevonden.
Geweldige stoelen, degelijk en gewoon een fijne bak, waar ik me ook wat fijner voelde dan de andere concurrent op mn shortlist (een bmw 3 touring).

Voor de koop van mn v60, heb ik met een aantal v60 2ehands gereden, grotendeels r-design maar ook reguliere v60's.
Ik merkte eigenlijk weinig verschil toen qua oneffenheden en drempels, de R-design lag gewoon wat strakker op de weg.
Met mn huidige R-Design voel ik echter veel meer oneffenheden, trillingen en schokken naar mijn idee.
Ik ben al van 18" naar 17" gegaan (all-weather), maar dat hielp maar een beetje.
Ik mis eigenlijk toch best wat comfort nu..

Vandaar mijn vragen: zijn er mogelijkheden om de R-design weer zachter/comfortabelere af te stellen richting een reguliere V60?
Uiteraard zou ik dan best accepteren dat wegligging dan ten koste gaan van comfort, en het zal uiteraard niet gratis zijn..

Hoor graag jullie gedachten en tips! :)
edraket
7th Gear member

Makkelijst is het onderstel (veren en dempers) vervangen voor de standaard set-up. Wellicht dat iemand wilt ruilen die juist het tegenovergestelde wilt.
Maar wat ik me afvraag: Als de eerder gereden R-design geen problemen hadden met comfort en deze wel moet dat op te lossen zijn met alleen andere banden. All R-design varianten hebben een verlaagd onderstel met stugger veren en dempers.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Philken
5th Gear member

Mocht je gewone veren zoeken: ik heb een setje liggen, hebben amper 20.000km onder de wagen gezeten, zijn toen vervangen door Eibach verlagingsveren
komen van een 2014 D3
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Speedyace
3rd Gear member

Je hebt een pb
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
Speedyace
3rd Gear member

edraket schreef:
Onderstaande is bespreekbaar
Makkelijst is het onderstel (veren en dempers) vervangen voor de standaard set-up. Wellicht dat iemand wilt ruilen die juist het tegenovergestelde wilt.
Exit, Volvo V60 D4
Jelmer de Jong
6th Gear member

Het is niet alleen veren en dempers, ook rubbers in de ophanging zijn anders.
Philken
5th Gear member

Speedyace schreef: Je hebt een pb
als je het naar mij gestuurd hebt, ik heb niks ontvangen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

Speedyace
3rd Gear member

Philken schreef:
Speedyace schreef: Je hebt een pb
als je het naar mij gestuurd hebt, ik heb niks ontvangen
Nee sorry niet naar jou gestuurd :whistle:
Exit, Volvo V60 D4
fender83
Starter

edraket schreef: Makkelijst is het onderstel (veren en dempers) vervangen voor de standaard set-up. Wellicht dat iemand wilt ruilen die juist het tegenovergestelde wilt.
Maar wat ik me afvraag: Als de eerder gereden R-design geen problemen hadden met comfort en deze wel moet dat op te lossen zijn met alleen andere banden. All R-design varianten hebben een verlaagd onderstel met stugger veren en dempers.
Speedyace wilt wat uitwisselen dus wellicht is dat een optie.
Het gaat dan dus om de veren en de dempers? Maken de rubbers ook nog wat uit?
Kun je dat gewoon (laten) vervangen zonder problemen?

De banden heb ik dus al van 18 naar 17 inch gedaan, dat scheelde wel wat, maar bleef het wat oncomfortabel vinden.
Vraag me beetje af of het gewoon niet opgevallen is tijdens proefrit..
Laatst gewijzigd door fender83 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
edraket
7th Gear member

Vaak gaan dit soort dingen irriteren na een poosje.
Ben zelf net van 17” winter naar 18” zomer gegaan, en wat een verademing. Ietsje minder demping als gevolg van de lagere wang, maar wel meer comfort door minder trillingen van de band.

Rubbers hoeven niet vervangen te worden, dat is veel werk en scheelt niet zoveel. Zou veren en dempers doen en goed uitlijnen.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Speedyace
3rd Gear member

Idd, na het vervangen van de set veren en dempers even de boel opnieuw laten uitlijnen.
Moet ik dan misschien ook doen na een wissel :D
Exit, Volvo V60 D4
Silver_R
6th Gear member

Ik lees al even mee in dit topic maar toch begrijp ik iets niet. Je koopt een R-Design en helaas valt deze tegen. Waarom snap ik ook niet zo, want de proefritten in de andere auto's waren goed bevallen. Dan valt je eigen auto nu dus tegen en wil je deze gaan aanpassen. Waarom ga je niet praten met je dealer? Misschien is een inruil bespreekbaar. Dat kost zeer waarschijnlijk geld maar je auto aanpassen ook. En mocht je deze ooit weer willen verkopen, lijkt me dat redelijk onmogelijk. Want wie wil er nu een R-Design zonder het bij behorende onderstel. Behalve jij natuurlijk. ^_^
Dus waarom niet nu je verlies nemen en een auto zoeken welke helemaal naar je zin is.
Zomaar even een brainfart op de zondagochtend.
Succes in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Silver_R op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Philken
5th Gear member

Silver_R schreef: Ik lees al even mee in dit topic maar toch begrijp ik iets niet. Je koopt een R-Design en helaas valt deze tegen. Waarom snap ik ook niet zo, want de proefritten in de andere auto's waren goed bevallen. Dan valt je eigen auto nu dus tegen en wil je deze gaan aanpassen. Waarom ga je niet praten met je dealer? Misschien is een inruil bespreekbaar. Dat kost zeer waarschijnlijk geld maar je auto aanpassen ook. En mocht je deze ooit weer willen verkopen, lijkt me dat redelijk onmogelijk. Want wie wil er nu een R-Design zonder het bij behorende onderstel. Behalve jij natuurlijk. ^_^
Dus waarom niet nu je verlies nemen en een auto zoeken welke helemaal naar je zin is.
Succes in ieder geval.
je hebt een punt, mocht ik in hetzelfde geval zijn: ik zou de ophanging aanpassen naar zachtere veren maar de R-design spullen bijhouden voor later eventueel

fender83
Starter

Silver_R schreef: Ik lees al even mee in dit topic maar toch begrijp ik iets niet. Je koopt een R-Design en helaas valt deze tegen. Waarom snap ik ook niet zo, want de proefritten in de andere auto's waren goed bevallen. Dan valt je eigen auto nu dus tegen en wil je deze gaan aanpassen. Waarom ga je niet praten met je dealer? Misschien is een inruil bespreekbaar. Dat kost zeer waarschijnlijk geld maar je auto aanpassen ook. En mocht je deze ooit weer willen verkopen, lijkt me dat redelijk onmogelijk. Want wie wil er nu een R-Design zonder het bij behorende onderstel. Behalve jij natuurlijk. ^_^
Succes in ieder geval.
Hey, is ook wel een heel valide punt hoor. Ik krap mezelf nu ook wel achter de oren, waarom ik dit ervaar sinds een paar weken, en bij die andere r-design niet.
Probleem ik hem bij een autohandelaar heb gekocht, en ik geloof niet dat hij hier erg voor open staat, maar ga t nog wel polsen.
Denk overigens wel dat dat verlies groter zou zijn dan veren/dempers kopen..
Bij een verkoop zal ik hem eigenlijk wel weer 100% r-design moeten maken idd, al zijn er in mn omgeving best wat mensen die sportieve look gaaf vinden maar niet sportief hoeven te rijden.
Nog een brainfart hier dus op de zondagmiddag
)()()st
2nd Gear member

edraket schreef: Makkelijst is het onderstel (veren en dempers) vervangen voor de standaard set-up. Wellicht dat iemand wilt ruilen die juist het tegenovergestelde wilt.
Zoals ik 8-)
Laatst gewijzigd door )()()st op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”