Nu zijn er helaas wel wat puntjes aan de auto die ik graag zou aanpakken. Nu op zoek naar antwoorden op mijn vragen;
- Tijdens de proefrit geen VVT geluiden gehoord. Extra goed opgelet. Zowel met koude motor als warm, geen gehoor. Vanmiddag de auto na 2 km bij een benzinestation gezet om te tanken. De bekende ratel en diesel-verwante geluiden.
Helaas ik was zo blij. Nu is mijn hoofd vraag; wat heeft het voor gevolg voor het motorblok als ik gewoon door rijdt, zonder stekker? Stekker er dus af en geen VVT? Loop ik dan schade op? VVT is al eens vervangen (staat in het boekje) alleen bij een km stand van 134xxx. Momenteel 211xxx. Hopelijk iemand een antwoord. Als het alleen een vermogensdip is, dan kan ik daar (voorlopig goed mee leven).
- Als tweede punt komt de benzinemeter niet omhoog. Boordcomputer geeft aan ''fuel->0''. Nou ben ik al wel aan het zoeken geslagen, kan dit een ''bekend'' zwart draadje zijn onder de middelste stoel achter? Onderdeel van de benzinepomp? als ik het zo lees zou dit goed kunnen. Ik weet niet of er ook een zekering uit kan liggen?
- Er zijn nog meer punten maar dat is nu even even minder belangrijk (park assist, doet het niet ...)

Iedereen alvast bedankt voor de hulp en feedback!