V60 D4 Siliconen intecooler slang

Plaats reactie
360Degreez
5th Gear member

Dag heren!

Vorig jaar is er op vakantie een intercooler slang geploft met alle nare gevolgen van dien. Na de vakantie heb ik de slang vervangen maar sinds een paar maanden hoor ik bij normaal rijden weer een licht fluitend/sissend geluid dat bij belasting weer een fluitend geluid geeft. Ik heb geen voelbaar vermogensverlies dus het is niet zo'n grote scheur als de vorige keer.

Heeft iemand ervaringen met het vervangen van de originele (slechte kwaliteit) intercoolerslangen voor een siliconen model en heeft iemand misschien een adres?
Ik heb zelf proberen te zoeken maar kom alleen slangen in vaste maten en rechte hoeken tegen terwijl de Volvo slang (Onderdeel 31338545/31422152) een gekke bocht heeft.
Hostyle
2nd Gear member

Wat is een gekke bocht? Je kunt zelf een hard pipe samenstellen met bochten van bijvoorbeeld Samco en wat RVS buis in de juiste diameter.
Laatst gewijzigd door Hostyle op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
360Degreez
5th Gear member

Hostyle schreef: Wat is een gekke bocht? Je kunt zelf een hard pipe samenstellen met bochten van bijvoorbeeld Samco en wat RVS buis in de juiste diameter.
Afbeelding

Er zitten twee gekke knikken in de buis plus (vermoedelijk) een klein diameterverschil. Het is een kort buisje wat met adapterstukken lastig gaat worden denk ik. Een prefab buis van siliconen zou echt wel de voorkeur hebben :-)
mxeryus
2nd Gear member

Al bij do88.se gekeken? In NL vertegenwoordigd door European Tuning.
https://www.do88.se/en/artiklar/volvo-v ... -hose.html
Cem
2nd Gear member

Weet je zeker dat het door de intercooler (slang) komt? Een dergelijk manco gaat meestal gepaard met veel rook uit de uitlaat.
Volvo v60 PIH Summum my2015
360Degreez
5th Gear member

Cem schreef: Weet je zeker dat het door de intercooler (slang) komt? Een dergelijk manco gaat meestal gepaard met veel rook uit de uitlaat.
Dat heb ik de vorige keer inderdaad meegemaakt :-) Ik moet nog even een moment vinden om de auto op de brug te zetten en de slangen te bekijken, maar de upgrade lijkt het me het sowieso waard. De vorige slang klapte in zuid Frankrijk in the middle of nowhere met een caravan aan de knobbel. Dat wil je echt niet meemaken.
mxeryus schreef: Al bij do88.se gekeken? In NL vertegenwoordigd door European Tuning.
https://www.do88.se/en/artiklar/volvo-v ... -hose.html
Dank voor je tip! Ik zie de D4 niet op de site staan maar heb ze een mailtje gestuurd.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”