XC40 high performance audio system vs Harman Kardon sound system

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Woefdram50
1st Gear member

Hallo,

Ik heb besloten om geen Harman Kardon sound system te bestellen als optie op mijn XC40. Ik heb nu ook in mijn huidige Volvo de high performance audio system en ben er aardig tevreden mee. Ondanks dat ik de high performance audio system niet heb kunnen testen in een XC40 (alle exemplaren, Intro Editions, die ik gezien heb zijn nl uitgevoerd met Harman Kardon system) heb ik de gok maar genomen. (al die opties loopt alleen maar op qua prijs :'( ) (Heb wel DAB+)
Wie hebben dit ook niet of juist wel en wat zijn jullie beweegredenen geweest?
Is er al iemand die wel de high performance audio system in de XC40 heeft kunnen horen?
Hoor graag jullie feedback...
Dibadro
2nd Gear member

Wij hebben ook niet gekozen voor de Harman Kardon, omdat we al te vreden waren met de high performance in de V40, en begrepen had dat HP in de xc40 al beter is dan die van de V40.
Je zal het vast horen, maar voor ons dat de meer prijs niet waard. ( ik ben zoals dat zo mooi heet: fabrieks doof :'( :D )
Maar als je een echte muziek liefhebber bent kan ik me voorstellen dat je voor de upgrade zal gaan.
Laatst gewijzigd door Dibadro op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC40 P6 Pro - Onyx Black- 20" - Nubuck Textiel - Trekhaak - Dakspoiler
Vorige: XC40 T4 Geartronic Inscription, Pine Grey metallic - Full option.
V40 D2 Summum - Introline - Stoel+voorruitverwarming - Misty Bleu - P120 - S40 Edition 2 - Barents Blue, 3 x VW Bora
MichelR
6th Gear member

Hier ook niet gekozen voor de Harman Kardon.

Ik denk dat op dit moment de bezitters van een Intro / Launch model je meer zullen kunnen vertellen.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
pwesteinde
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb het ook niet genomen. Over het geluid was in ik in mijn andere auto's tot nu toe met High performance meer dan tevreden ook.
Huidig: XC40 My19 Momemtum D3 GT, - Business Pack Connect, Intellisafe Pro Line, ,Versatility Line, Connectivity Line, DAB+, Verwarmbare voorruit, Verlichtingspack 2, Trekhaak
Verwacht oktober 2023: XC40 Recharge Plus Extended Range - Trekhaak
Erikho
4th Gear member

Ik ook niet genomen, vond de meerprijs iets teveel.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
HanL
2nd Gear member

Ik had geen keus. De HK is standaard op de Intro Editions.

Ik heb in mijn huidige auto (BMW 320i Touring) ook een HK installatie en dat klinkt erg goed. Daarom was ik ook benieuwd tijdens de proefrit met de XC40 naar de prestaties van HK.

Ik moet eerlijk zeggen: het viel mij nogal tegen. De bas is niet zo "punchy". Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, maar het klinkt allemaal wat vlak en het lijkt alsof de versterker vermogen tekort komt.
Ik heb zelf ook het idee dat de door Volvo gekozen oplossing met de subwoofers ten koste gaat van de geluidsindruk.

Voor alle duidelijkheid: Het bovenstaande is gebaseerd op een proefrit van 2 uur en dus zeker niet maatgevend. Maar als dit is wat de HK kan leveren dan zou ik zeker niet kiezen voor de standaard (HP) audio-set.

Zaterdag kan ik mijn XC40 ophalen en ik zal de komende week eens gaan stoeien met de settings van de HK om te horen of er nog meer uit is te halen.

P.S. Ik ben geen audiofiel maar kan een "strak" geluid wel waarderen.
Laatst gewijzigd door HanL op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC40 P8-AWD Full Options
XC40 T5-AWD R-Design Intro Edition met Luxury en Scandinavian Line in Crystal White Pearl
kitesem
1st Gear member

Ik vind de HK in de XC 40 prima, maar het is niet te vergelijken met de B W uit de xc 90 met bv de Gotenburg concerthall stand. Deze laatste is echt veel beter en voller dan de HK uit de XC 40. Het scheelt wel enorm of je muziek via bluetooth of apple CarPlay afspeelt. Ik heb geen vergelijk met de normale installatie.
JustinK
2nd Gear member

Ik heb het juist wel genomen, maar dat is mede gebaseerd op mijn ervaringen met de V40. In de witte waar ik 4 jaar lang in gereden heb, zat Premium Audio met zo'n extra speaker bovenop het dashboard (geen idee eigenlijk of dat ook al van Harman Kardon was...). In de blauwe waar ik nu sinds oktober in rijd zit gewoon het standaard geluidssysteem. Dat is wel echt een paar stappen terug t.o.v. Premium Audio.
HanL schreef: P.S. Ik ben geen audiofiel maar kan een "strak" geluid wel waarderen.
Dat geldt hier ook :)

In de proefrit die ik gemaakt heb met de XC40 zat ook het Harman Kardon systeem. In combinatie met DAB+ vond ik dat erg goed klinken!
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Slod
Starter

Zou mooi zijn als we hier met elkaar kunnen delen welke instellingen het beste uit het systeem halen. Ik ben geen audio expert, maar er zijn mensen die met een mic en laptop precies eea kunnen tunen met hulp van equalizer. Uiteraard uiteindelijk is kwestie van smaak...
PeterBE
1st Gear member

Vandaag mijn XC40 R-design Launch Edition D4 in ontvangst mogen nemen: ik dacht even dat het Harman Kardon systeem in mijn wagen defect was, wegens een barslechte 'holle klankkast' indruk. De schuldige was de SURROUND SOUND feature die op stond. Voor mij heeft die surround alvast geen enkele meerwaarde.
HanL
2nd Gear member

Afgelopen zaterdag de XC40 in ontvangst genomen.

Bij aflevering kreeg ik van de dealer (lees Volvo) een HK Bluetooth speaker omdat er een HK set in de auto was gemonteerd. Leuke gebaar en daarnaast een speaker van een verrassend goede kwaliteit.

Nog even over de HK set in de auto.
Hierboven schreef ik dat ik niet onder de indruk was, maar dat moet ik deels terugnemen.
Na wat stoeien met de instellingen klinkt de HK geweldig, mits er een bedrade verbinding is (DAB+ of Apple CarPlay of via het Automodem). Muziek via een Bluetooth verbinding klinkt in mijn beleving nog steeds belabberd.

Ik heb Internet via het automodem (zeer stabiel) en Spotify via de Volvo app gaat dan niet echt lekker. Regelmatig problemen met het bufferen. Gebruik je daarentegen Spotify via Apple Carplay dan werkt dat probleemloos. Daarnaast scheelt dat ook nog eens de nodige data omdat de Volvo Spotify app geen cache heeft en alle nummers weer leuk gaat downloaden.
XC40 P8-AWD Full Options
XC40 T5-AWD R-Design Intro Edition met Luxury en Scandinavian Line in Crystal White Pearl
MichelR
6th Gear member

Bedankt voor de info in betrekking tot Spotify.. In de toekomst dan toch nog even Apple carplay als accessoire er bij nemen.

Heb je ook problemen met bufferen als je mobiel gebruikt met persoonlijke hotspot ingeschakeld?

Zal me benieuwen hoe de normale high performance audio klinkt..
Ook benieuwd hoe de airwoofer klikt is toch 1 luidspreker ipv 2 in deuren.
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
JustinK
2nd Gear member

HanL schreef: Bij aflevering kreeg ik van de dealer (lees Volvo) een HK Bluetooth speaker omdat er een HK set in de auto was gemonteerd. Leuke gebaar en daarnaast een speaker van een verrassend goede kwaliteit.
Leuk! :) Iemand enig idee of dat een standaard presentje wordt voor iedereen die voor Premium Sound kiest, of dat het alleen een extraatje is voor de Intro edition bestellingen?
Huidig
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
HanL
2nd Gear member

JustinK schreef: Leuk! :) Iemand enig idee of dat een standaard presentje wordt voor iedereen die voor Premium Sound kiest, of dat het alleen een extraatje is voor de Intro edition bestellingen?
Zie onderstaande link. Ik denk dat het voor iedereen is die een HK audio set besteld. :D
https://www.volvocars.com/nl/ontdek/in- ... man-kardon
XC40 P8-AWD Full Options
HanL
2nd Gear member

MichelR schreef: Heb je ook problemen met bufferen als je mobiel gebruikt met persoonlijke hotspot ingeschakeld?

Zal me benieuwen hoe de normale high performance audio klinkt..
Ook benieuwd hoe de airwoofer klikt is toch 1 luidspreker ipv 2 in deuren.
Geen idee m.b.t. de persoonlijke hotspot. Zoals ik al zei heb ik voor een klein bedrag een sim in het automodem. Dus geen geknoei met tethering e.d.
Internet via de telefoon is (voor de auto) uitgeschakeld. Uiteraard heeft de tel. wel de eigen 4G verbinding.
XC40 P8-AWD Full Options
JustinK
2nd Gear member

HanL schreef:
JustinK schreef: Leuk! :) Iemand enig idee of dat een standaard presentje wordt voor iedereen die voor Premium Sound kiest, of dat het alleen een extraatje is voor de Intro edition bestellingen?
Zie onderstaande link. Ik denk dat het voor iedereen is die een HK audio set besteld. :D
Nice! 8-) Dat had ik helemaal gemist... O-)
Huidig

Historie
drugarth
2nd Gear member

HanL schreef:
Ik heb het niet ontvangen bij aflevering van de auto (intro editie, dus met HK, eind maart is de auto opgeleverd), dus ik weet niet of iedereen die ontvangt.
1998 - golf II (1991)
2003 - skoda fabia (2000)
2009 - volvo c30 2.4i geartronic (2007)
2011 - skoda Yeti (2011)
2013 - Mini coupe S (2013)
2018 - Volvo XC40 T5 intro edition luxery line (2018)
PeterBE
1st Gear member

Die HK audio set lijkt me een NL extraatje te zijn. In België was de enige extra een sleutelhanger van de garage :)
kitesem
1st Gear member

hier ook geen losse audio set
Poolrev
5th Gear member

drugarth schreef:
HanL schreef:
Ik heb het niet ontvangen bij aflevering van de auto (intro editie, dus met HK, eind maart is de auto opgeleverd), dus ik weet niet of iedereen die ontvangt.
Zou wel moeten. Ik zou het even checken bij je dealer. Was op de V40/V60/XC60 etc. met de Harman Kardon ook al zo. En bij de 90- & 60-serie nu krijg je 'm bij de HK audio ook. Heb je de B&W, dan krijg je een koptelefoon van B&W.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”