Afgelopen maanden heb ik mijn auto even tijdelijk geschorst. Af en toe start ik de auto en laat de motor rustig warm lopen, maar de laatste keer ontstond er witte rook ontwikkeling linksonder voor aan de bestuurderskant. Wist het niet eerder maar blijkbaar heeft de auto een standkachel.
Is deze nu kapot door die rookontwikkeling? Moet deze gereviseerd worden? Is dit zelf te doen? En wat is de werking precies? Kan deze ook de ruiten ontdooien in de winter? Ik zie in het dashboard geen timer die ik kan instellen..
Wie heeft wat meer info over de mogelijkheden. Alvast bedankt!
Het zou kunnen dat je een import auto hebt? In Duitsland bijvoorbeeld zijn veel van deze auto's uitgerust met een standkachel die als bijverwarming werkt om de motor sneller op temperatuur te laten komen. De nederlandse dealer kan de software zo programmeren dat je de timer kunt gebruiken middels de draairing aan je knipperlicht hendel. Als dat eenmaal werkt kun je de timer instellen op een bepaalde tijd. De auto berekend dan zelf hoe laat hij aan moet slaan. Je ruiten zijn dan ontdooit, je auto is warm en de motor is voorverwarmd. Denk overigens niet dat je standkachel nu stuk is. Ik gebruik hem in de winter heel veel, en ik heb ingesteld dat ie ook als bijverwarming werkt zodat hij hopelijk ook in de zomer wel eens wordt gebruikt. Voor mijn gevoel is het een beetje net als airco, moet regelmatig even gebruikt worden. Komt ten goede van de levensduur volgens mij. Er zit hier trouwens iemand op het forum, 1-wiel, die echt alles er van weet. Die zou je ook een berichtje kunnen sturen.
Gr Alex
Laatst gewijzigd door Lexus76 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Viano 3.0 Cdi '06 XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
Dank je voor je antwoord! Het is inderdaad een ingevoerde auto uit Duitsland. Ik zal 1-wiel een berichtje sturen en vragen wat het programmeren kost, als dit via Vida kan zou ik het evt ook zelf kunnen, deze heb ik liggen. Ik ben er dus alleen achtergekomen dat ik een standkachel heb door de rookontwikkeling.