Allereerst even voorstellen: ik ben Valentijn, 29 jr woonachtig in Groningen. Ik ben nu 1,5jr in het bezit van een Volvo S60 2.4 170pk bouwjaar 2000. Gekocht op 126.000 km, ik zit nu op 155.000 km.
Ik ben mij aan het oriënteren naar een gastank. Ik rijd nu ongeveer 18.000 km per jaar. Dat blijft nog minimaal dit aantal, maar naar verwachting ga ik verhuizen en zit ik al snel op 25.000 á 30.000 km per jaar. Eerst dacht ik: ik ga een lpg tank inbouwen zodra ik ga verhuizen. Maar nu heb ik zoiets van: waarom doe ik het niet gewoon nu. Aangezien er nog maar 155.000 km op de teller zit verwacht ik nog jaren met de auto vooruit te kunnen. Hoop er nog wel tm 350.000 of misschien zelfs 400.000 mee te kunnen rijden. Dan kun je er maar beter zsm een lpg tank in zetten denk ik maar.
Over een diesel heb ik ook nagedacht maar ik bezit toch een vrij mooie en nette s60 (zeer goed onderhouden en zeer compleet). Bovendien heb ik nooit klachten met deze auto en bij een nieuwe auto is het toch maar weer afwachten.
Mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met LPG? Wat zijn goede adressen om in te laten bouwen? Ik ben nu aan het kijken bij DMI autoservice in Groningen, Autogas Nieuwenhuizen in Meppel en Henk Boertien in Wezep
Henk Boertien: adviseert een Vogels VGI G3 systeem. 3 jr garantie. Kosten: EUR 1695,- incl RDW keuring en deelvulling gas. Volgens mij ook incl vervangend vervoer.
DMI Groningen: adviseert een BRC. Kosten: EUR 1995,- 4 jr garantie. Ook vervangend vervoer.
Autogas Meppel: nog geen offerte
Ik hoor verschillende merken voorbij komen. Boertien adviseert voor mijn auto een Vogels. DMI een BRC. In andere topics hoor ik ook Vialle veel voorbij komen. Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die merken en adviezen.
Verder lees ik dingen als het smeren kleppen? DMI heeft het over een vacuum gestuurd kleppensmeer systeem. Dat kost EUR 75,- incl montage. Ze kunnen ook een elektronisch kleppensmeer systeem aanbieden. Kosten hiervoor zijn EUR 350,-. Is dit nodig??
Ik lees op dit forum ook dingen als Flashlube?
Mijn garage adviseert om een diesel te kopen. Omdat LPG volgens hem duurder is in het onderhoud ivm de filters en het stellen van de kleppen..?
Afijn, ik ben erg benieuwd naar jullie reacties