Na hier uitgebreid gelezen te hebben heb ik een XC70 uit 2003 aangeschaft. Ik was een aantal jaar geleden al eens actief op dit forum toen ik een lease V40 uit kon kiezen. Die heb ik toen van 2014 tot midden 2016 gereden naar bijna volle tevredenheid. De vering van de achteras was me iets te hard en als het niet voor de bijtelling was had ik een automaat genomen ipv de handbak. Ik heb met die V40 wel half Europa gezien.
Nu alweer een aantal jaar verder (en wat ontwikkelingen qua werk) werd het tijd voor mezelf een daily te hebben op benzine. Met de mogelijkheid die als youngtimer op een bedrijf te zetten. Ik heb eerst wat in de SAAB hoek zitten zoeken wat ook een echte liefde is van mij (naast nog een paar andere merken). Hier kwam het toch niet helemaal uit en daarbij was het meestal een Vector met dus een sportonderstel. Heerlijk comfortabel in Nederland maar op een slechte weg toch minder. Tot het moment dat ik in Zweden een V60 CC als huurauto mee had. Wat een verschil is dat met de standaard Volvo qua comfort. Dat onderstel maakt een wereld van verschil.
Een CC als youngtimer komt uit bij een V70XC of een XC70. Met een nog iets comfortabeler onderstel kwam ik achter. En zelfs in de standaard trim al met bijna alle opties/luxe die ik graag zie. Daarnaast is het aandbod ook een stuk groter dan de SAAB. Zodoende begonnen aan de zoektocht. Het werd of een 2.4T met zeer goede onderhoudshistorie of een 2.5T waar ook wel het een en ander van bekend is. Een 2.5T import uit de USA gereden en die was al super maar het interieur was erg verwaarloosd. Bij die rit wel wat slechte wegen kunnen rijden en dit bevestigde de keuze. Wel viel halverwege de rit de auto uit doordat de accu kapot was. Daarna een 2001 2.4T gereden met 2,5ton van de 1e eigenaar. Prachtige wagen met bruin leer wat heel erg mooi was. Super onderhouden ook. Alleen schakelde de automaat lomp.
Daarna een 2003 2.5T gevonden met uitgebreide onderhoudshistorie en ook met bruin leer. Hier nog iets meer opties. Qua kilometers ietsje meer (290k km) en met een distributie riem in de toekomst. Maar deze auto was het helemaal qua rijden. Zelfs een stukje gravel en een zandpad geprobeerd en de Haldex reageerd ongelooflijk snel. Beetje onderhandelen (o.a. 4 nieuwe banden erbij) en toen was die van mij. Nu nog een paar dagen geduld voor ik hem kan ophalen.
Dus:
2003 2.5T Geartronic met 290k km
Ash Gold met Oak/Bruin interieur
DTSC
Regensensor
Standkachel
Stoelverwarming
Achter middenarmsteun ipv de 40-20-40 achterbank
CD-wisselaar in dash met Dolby ProLogic (maar zonder de subwoofer) - 803 unit?
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
Achterspoiler
Elektrische kindersloten
Interior Air Quality recirculatie
Auto dimmende binnenspiegel
Skidplates voor en achter
Bekerhouder naast de radio
Hondenrek
Alarm
Trekhaak (de kogel gaat losgeschroefd worden want die gebruik ik toch nauwelijks)
Parrot kit
Ooit nog eens doen puntjes:
Distributie riem
Automaat flush
Mistlampje voor glas vervangen
Handremhoes vervangen
Kofferbak afdekking roller
Kofferbakmat
Voorstellen als nieuwe XC70 eigenaar
-
- Starter
6-cil: 1979 VW LT 35D
8-cil: 1988 Corvette
3-cil: 2006 Citroen C1
4-cil: 1997 Alfa Romeo 164
5-cil: 2003 Volvo XC70
- Lexus76
- 3rd Gear member
Wow, klinkt als een beauty. Ik heb altijd een zwak gehad voor dit type XC. De standkachel is een feestje kan ik je vertellen. Ow ja, 1 dingetje nog.. FOTOOOOOO!!
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
-
- Starter

Bij deze dan de foto's. In het weekend geheel schoongemaakt in alle hoeken en kieren en ingepakt met mijn eigen spullen. Eerste tank is leeggereden na zo'n 700km.
Intussen ontdekt dat ik de achterbank heb met middenarmsteun, middentafel en bekerhouders en de ingebouwde kinderzitjes. Zo langzaam alle features wel geprobeerd waaronder ook de standkachel. Werkelijk alles werkt perfect. Paar kleine uiterlijkheden nog aan te pakken ooit:
-handremhoes
-mistlampglas
-grijszilver van de grill is wat vlekkerig
-white vision lampen erin
-schroefjes in de alu skidplates zijn nogal roestig
Enkel de LA deur speaker bromt iets als er veel bas is.
Laatst gewijzigd door EngineeringDay op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
3-cil: 2006 Citroen C1
4-cil: 1997 Alfa Romeo 164
5-cil: 2003 Volvo XC70