Bijna 3 jaar rij ik een v40 benz 2.0 met 160000km uit 1996. Veel electric erin waarvan alles werkt.
Nu doet zich sinds een 3 weken het volgende voor. Tijdens het rijden valt de stroom weg voor enkele seconden, hierbij loopt de motor normaal door. Het is ook voor gekomen dat de motor inhoud (stotterd). Langer zonder stroom zodat de injectie problemen krijgt?
Deze problemen doen zich niet bij elke rit voor. Accupolen los voor een reset heeft niets gebracht.
Ik kom met de wagen nooit bij een dealer/garage en doe eigenlijk alles zelf, bij mijn volvo is dit een storing waar ik nog niet veel mee kan.
Motormanegement/
Wie heeft een tip waarmee ik wat kan?
groet Marc
Stroom weg !!!!!!!!!!
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 19.09.2006 - 22:48
- Locatie: IJsselstein
- Contacteer:
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hoe constateer je dat de stroom wegvalt? gaat er een lampje branden, gaan je lichten uit??
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- JTB
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 20.08.2006 - 09:50
- Locatie: Nuth
je kunt absoluut spanning hebben zonder stroom, kabelbreuk is spanning zonder stroom.Hang-oor schreef:JTB schreef:heb je geen stroom of heb je geen spanning?
Geen spanning gaat altijd samen met geen stroom, en geen stroom dan geen spanning.
U = I*R
Volvo S40 1.8 16V 1997
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 19.09.2006 - 22:48
- Locatie: IJsselstein
- Contacteer:
Dashbourd verlichting, radio, lichten, toerenteller, km teller gaan alle uit. Of dat spanning of stroom is, zeg het maar.
Vreemde is dat er wel gelijk of direct daarna controle lampen branden.
"zit de litse naar de motor goed" Geen flauw idee, wat is dat. Hmmmm gevlochten massa kabel blok / chassis?
Ga als eerste maar massa en accu kabel controleren, zal zaterdag worden, pak effe de motor.
Gewoon doorposte
groet Marc
Vreemde is dat er wel gelijk of direct daarna controle lampen branden.
"zit de litse naar de motor goed" Geen flauw idee, wat is dat. Hmmmm gevlochten massa kabel blok / chassis?
Ga als eerste maar massa en accu kabel controleren, zal zaterdag worden, pak effe de motor.
Gewoon doorposte
groet Marc
- Hang-oor
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
- Locatie: Overijssel
Ok, daar heb je gelijk in. Dacht alleen aan een gesloten circuit.JTB schreef: je kunt absoluut spanning hebben zonder stroom, kabelbreuk is spanning zonder stroom.
Aanvullend, indien de weerstand oneindig klein is heb je stroom maar geen spanning.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 20.09.2006 - 23:20
- Locatie: wieringerwerf
- Contacteer:
kortsluiting??
is dat zo?
of heb je last van een kabelbreuk dat zich voor doet in bepaalde situaties.
zoals het rijden over een drempel cq hobbelige weg?
is dat zo?
of heb je last van een kabelbreuk dat zich voor doet in bepaalde situaties.
zoals het rijden over een drempel cq hobbelige weg?
- JTB
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 20.08.2006 - 09:50
- Locatie: Nuth
de vraag is dan natuurlijke welke controle lampjes gaan branden. Daarnaast klinkt dit als een slechte massa/kabelbreuk oid. Helaas is dit zeer lastig te achterhalen omdat je alles moet gaan doormeten en pas op het moment dat alles weg is gevallen.Booom schreef:Dashbourd verlichting, radio, lichten, toerenteller, km teller gaan alle uit. Of dat spanning of stroom is, zeg het maar.
Vreemde is dat er wel gelijk of direct daarna controle lampen branden.
"zit de litse naar de motor goed" Geen flauw idee, wat is dat. Hmmmm gevlochten massa kabel blok / chassis?
Ga als eerste maar massa en accu kabel controleren, zal zaterdag worden, pak effe de motor.
Gewoon doorposte
groet Marc
Volvo S40 1.8 16V 1997
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Brandt bij op contact zetten van de auto het acculampje wel?
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als ook de motor stottert op het moment dat de storing zich voordoet zou ik het eerst in de massa punten zoeken. Maak deze los, en goed schoon. Met een beetje vaseline weer monteren. Een slechte massa kan heel veel ellende veroorzaken.
Je kunt het ook meten. Als er een slechte massa is wil dit zeggen dat er een overgangsweerstand op de aansluiting ontstaat. Omdat er ook stroom door loopt moet er ook een spanning te meten zijn. Als deze hoger is dan 0,1 volt moet je de massa controleren.
Je kunt het ook meten. Als er een slechte massa is wil dit zeggen dat er een overgangsweerstand op de aansluiting ontstaat. Omdat er ook stroom door loopt moet er ook een spanning te meten zijn. Als deze hoger is dan 0,1 volt moet je de massa controleren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Als je rijdt, gebruik je toch spanning/stroom van de generator/dynamo? Wat je "overhoudt", gaat naar de accu (als je een lege accu hebt, kan je de auto starten door 'm aan te duwen: dan loopt ie eerst zonder accu, want die is leeg.....) misschien zit het aan die kant van het el. circuit?
Verder:
Ik heb tot voor kort ook zo'n V40 gehad (bj.1996) en die ging raar doen toen de accu het bijna opgaf( zes jaar oude accu): slecht starten (in de kou), lamda lampje aan alsof de kat niet goed meer was....
accu vervangen (op advies vd dealer!) en alle problemen waren weer over.
Verder:
Ik heb tot voor kort ook zo'n V40 gehad (bj.1996) en die ging raar doen toen de accu het bijna opgaf( zes jaar oude accu): slecht starten (in de kou), lamda lampje aan alsof de kat niet goed meer was....
accu vervangen (op advies vd dealer!) en alle problemen waren weer over.
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
En de dynamo? Is die nog wel goed?
Want die gaan nu eenmaal na een jaar of tien kapot en dan krijgt je accu en de rest van de wagen dus te weinig stroom.
Want die gaan nu eenmaal na een jaar of tien kapot en dan krijgt je accu en de rest van de wagen dus te weinig stroom.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
inspecteer de massa kabel die van de accu naar het autoframe loopt. Die kan het weleens begeven door verwering door de jaren heen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- JTB
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 20.08.2006 - 09:50
- Locatie: Nuth
je bedoelt dat er veel weerstand is, dus hoge weerstand. Verder wel een zeer vervelend probleem.v70jan schreef:0.1 volt lijkt me erg weinig dus weerstand is dan erg laag of stroom laag
kortsluiting kan het volgens nij niet zijn (wel eens een accu kortgesloten zeer hoge stroom )
Volvo S40 1.8 16V 1997