Hoi
Vovlofans welke olie is het beste voor een s40 2.0 16v lpi
Er zijn zoveel soorten en merken olien noem ff een paar shell helium of castrol etc etc en de verhoudingen 5w40 of 10 w40 of 15 w40 etc etc
Je moet ook echt alles maar dan ook alles goed informeren
diegenen die er verstand van hebben aub doorgeven
Alvast bedankt
welke motorolie voor de s40 lpi
-
- 3rd Gear member
De "verhoudingen" die jij aangeeft is de viscositeit. Welke je moet nemen is afhankelijk v.d. buitentemp. Verder moet de olie voldoen aan bepaalde minimale kwaliteits eisen (SAE of API enz). Dit wordt op de verpakking aangegeven. In je instr boekje vindt je een tabel met temperaturen en viscositeiten. Hieruit kun je afleiden welk viscositeit je in de winter of zomer kunt toepassen. Er wordt ook aangegeven aan welke minimale kwaliteits eisen voldaan moet worden. Hou wel in de gaten dat je niet zomaar synthetisch en mineraal olie gaat verwisselen of door elkaar gaat gebruiken.
MvG Martin
MvG Martin
-
- Starter
Ok thanks
duidelijk zal het boekje ook ff nog eens doornemen
Mijn eigen monteur is met vakantie hij heeft castrol 10w40 gebruikt de vorige keer.
Alleen de laatste keer dat ik bij de volvo dealer was zag ik daar alleen maar shell helix staan vandaar mijn vraag
Stel dat het dezelfde soorten olien zijn maakt de merk dan nog wat uit of je nou castrol of shell helix gebruikt =
duidelijk zal het boekje ook ff nog eens doornemen
Mijn eigen monteur is met vakantie hij heeft castrol 10w40 gebruikt de vorige keer.
Alleen de laatste keer dat ik bij de volvo dealer was zag ik daar alleen maar shell helix staan vandaar mijn vraag
Stel dat het dezelfde soorten olien zijn maakt de merk dan nog wat uit of je nou castrol of shell helix gebruikt =
-
- 3rd Gear member
Als je olie gaat verversen is het geen probleem ervan uitgaand dat beide synththisch of mineraal zijn. Als je gaat bijvullen zou ik het alleen doen als het niet anders kan, dus het is bijvullen of vastlopen, anders zou ik wachten tot ik kon beschikken over hetzelfde. Het kan geen kwaad maar ik ben geen voorstander ivm met verscillende dopes.
MvG Martin
MvG Martin