Misschien handig om 1 topic te hebben maar men je ervaring kan delen met de andere belangstellende/wachtende
Houden we het een beetje overzichtelijk zodat de informatie niet overal verspreid staat.
Algemeen topic: Ervaringen van eigenaren XC40
-
- 6th Gear member
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
V40 D2 Summum MY13
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 2nd Gear member
XC40 R-Design T5 AWD model 2019 met bijna alle opties en volledig in het zwart. Over het uiterlijk geen uitleg: iedereen weet hoe zoiets er uit ziet. Doch hoe rijdt dat ding nu? Heel simpel: schitterend. De motor levert echt voldoende vermogen doch voelt trager aan dan hij in werkelijkheid is. Ik heb het gevoel dat hij in de comfort stand beter optrekt dan in de dynamicstand. Reden volgens mij: in dynamic trekt hij tot tegen de rode zone wat helemaal niet nodig is. Het maximale koppel zit op 4800T en de koets met paarden holt op maximaal 5500T. Schokkende automaat? Totaal nog niet gevoeld, is volgens mij boterzacht. Ik dien alle dagen een stevige helling te nemen om uit de garage te rijden en dat doet hij stapvoets. Uiteraard een schitterend zitcomfort en een premium ergonomie van alle toeters en bellen. Na een paar dagen ben je alles al zo gewoon wat betreft bediening en gemak. Het centrale aanraakscherm kan je volledig naar wens her-ordenen zodat je tegemoet komt aan je eigen logica. Geluidsbeleving H&K is zeer goed en voldoende te regelen. Het enige minpunt is het verbruik, maar dat weet je op voorhand met dergelijke motor. De applicaties op de smartphone zijn een leuke gadget en werken naar behoren. Waar wel niet over nagedacht is, is de plaatsing van de brandblusser. Bij mij ligt die momenteel in het handschoenkastje. In de dubbele koffer zit dat onding het doorschuiven van de hoedenplank in de weg. In de zijvakken zit dat ding teveel te schudderen. Conclusie voor mij: ik was vroeger VW & Audi rijder. Het is mijn eerste Volvo en wij (madam en ik) hebben die blind gekocht, geen proefrit of niks... En dit wagentje heeft ons al compleet weten te overtuigen van de Volvo-kwaliteiten...
-
- 2nd Gear member
Nog iets te vertellen: het rijgevoel is boterzacht. De vering werkt naar mijn gevoel zeer goed. Bij zeer snelle bochten voel je hem wel iets doorzakken. Binnengeluid: op lage toeren denk je zelfs dat de motor niet draait.
- Jan XC40 R-T4
- 2nd Gear member
Laatst gewijzigd door Jan XC40 R-T4 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
Ford Mondeo Wagon 2007
- Volvoduck
- 2nd Gear member
Eventjes een verslag, bevindingen & ervaring neergepoot:
Op 30 mei heb ik mijn XC40 R-design T4 AWD R-Design in ontvangst mogen nemen (besteld in februari 2018).
Komende van een BMW 420d GranCoupe , zijn dit mijn bevindingen:
Ondertussen al dikke 5000km
Verbruik nu 7.4l/km (wel nog “opa” rijstijl) gezien het “inrijden”….maar voor niet lang meer
Ik denk dat het verbruik dan zal schommelen rond de 9 à 10 l ☹…volgens mij “normale” rijstijl
Heb al een paar interieur & exterieurdetails aangepast/bijgevoegd (zie foto’s)
• Wat een rijgenot (terug “hoger” zitten - zien), scherp sturend en prima zitcomfort (R-design)
• Heerlijk dat ruimtegevoel in de auto!
• Nice detail van het Zweeds vlaggetje op passagiersstoel, (toch eentje bestellen voor aan de motorkap
).
• Pilot Assist: Wat een geweldige feature. Dit systeem is wel bliksemsnel en heb zo al voorgehad dat een auto voor mij ging rechts afdraaien en plots hard op de rem ging staan voor iets en de auto was net een fractie sneller dan mijn reactie met het keihard remmen ….da’s TOP!!!
• Heel stille krachtige T4 motor, stilstaande start voor een chrono opname is ietwat moeilijker daar geen “launch control feature” maar de motor trekt goed in de toeren en het optrekken gaat zeer vlot door
. Ik ervaar zeker geen storende wind-of rolgeluiden bij hogere snelheden (20inch wielen).
• Ik rij meestal in “individual modus” met comfort modus als rijden en de ophanging/stuur in Dynamic mode.
• De sportvering op deze wagen is hard en toch zeer comfortabel.
• Panoramisch dak is werkelijk een fantastische optie en is voor mij een must (al mijn vroegere auto’s had ik deze optie ook) met een perfect werkend zonnescherm!
• Sensus systeem is een leuk om met te werken…eens je de navigatiestructuur onder de knie hebt, al prefereer ik overduidelijk het I-drive systeem van BMW (veel sneller in-uitzoemen en vlottere algemene bediening!!
• Parkeren en manoeuvreren is nog niet zoals het hoort…maar dat ligt aan mij…
• Ik ben wel geen audio freak, maar het geluid is fantastisch (Harman Kardon) zegt mijn vrouw die wel een audio freek is
(tip: surround sound uitschakelen).
• De handleiding + autopapieren worden in een mooi meegeleverd compact stoffen Volvo etui bewaard en past perfect in het voorziene vakje in het handschoenenkastje, top!!
• Volvo On Call app: super handig om logs - privé/werk aanduiding en info - te kunnen raadplegen, en adressen/locaties op voorhand door te kunnen geven naar de XC40.
• Leuk met al die opbergruimten (zeker de koffer!!! Onder de plooiafdekplaat)
• Ik heb mijn brandblusser in de koffer laten monteren (heb geen reservewiel)
Enkele “mindere” puntjes/ervaringen:
• VEEL TE KLEINE benzinetank… onbegrijpelijk!!!!!
• Active Line Assist: deze heb ik weer uitgeschakeld – dus nu alleen het passieve met lichte trillingen in het stuur -…is mij te agressief, (ik ben zo geen gebruiker vd richtingaanwijzers op de autoweg bij baanvakverandering …– wel te verstaan indien er niemand kort achter mij aanrijd - . Ook bij wegen waar er constant as-verschuivingen zijn is het irritant omdat het systeem werkt net zoals een pingpongbal van zodra je de zijlijn aantikt stuurt de auto je ervan weg ( TOP) maar stuurt je naar de andere kant/lijn-stippellijn aan waarna deze je weer stuurt naar de witte zij-of stippellijn aan en dit gaat zo maar door…. (heb al eens met een Tesla gereden en deze volgt perfect de lijn ongeacht de boog en slingerweg …maar ja da’s buiten categorie !) Dus is nu alleen het passieve assist met lichte trillingen in het stuur ingesteld.
• Betreft de app “bandenspanning”, deze laat regelmatig een onbekende bandenspanning status zien (grijze punten/bollen ipv groene punten/bollen), waardoor het lijkt dat er iets mis is….raar en jammer dat er geen effectieve bandendruk te zien is …(dit mis ik tov van mijn vroegere BMW)
• Een aparte (zonne-)brilhouder of -vakje zou extra handig zijn, volgens ik hier op het forum lees zouden er wel bestaan voor alle andere types Volvo en zouden sommige passen op de plaats van de handgreephouder…iemand al kunnen testen of dit waar is…en welk type past .????
• Ook ik heb nog geen idee wat je in het vakje aan de zijkant van de middenconsole zou kunnen opbergen???
• USB-C poort achteraan had best een standard USB aansluiting mogen zijn (of beter: een 12V aansluiting, zodat we zelf kunnen kiezen), ik ga nu een adapter bestellen om hierin te plaatsen.
• De wagen heeft al verschillende keren een bruuske automatische rembeweging gemaakt (met alarmsignaal), zonder dat ik daar een aanleiding voor zag. Het was keer op keer schrikken waarom dit gebeurd.
• Jammer dat het motorgeluid zo braafjes is…mocht iets meer kracht van uitstralen….

Op 30 mei heb ik mijn XC40 R-design T4 AWD R-Design in ontvangst mogen nemen (besteld in februari 2018).
Komende van een BMW 420d GranCoupe , zijn dit mijn bevindingen:
Ondertussen al dikke 5000km
Verbruik nu 7.4l/km (wel nog “opa” rijstijl) gezien het “inrijden”….maar voor niet lang meer
Ik denk dat het verbruik dan zal schommelen rond de 9 à 10 l ☹…volgens mij “normale” rijstijl

Heb al een paar interieur & exterieurdetails aangepast/bijgevoegd (zie foto’s)
• Wat een rijgenot (terug “hoger” zitten - zien), scherp sturend en prima zitcomfort (R-design)

• Heerlijk dat ruimtegevoel in de auto!
• Nice detail van het Zweeds vlaggetje op passagiersstoel, (toch eentje bestellen voor aan de motorkap

• Pilot Assist: Wat een geweldige feature. Dit systeem is wel bliksemsnel en heb zo al voorgehad dat een auto voor mij ging rechts afdraaien en plots hard op de rem ging staan voor iets en de auto was net een fractie sneller dan mijn reactie met het keihard remmen ….da’s TOP!!!
• Heel stille krachtige T4 motor, stilstaande start voor een chrono opname is ietwat moeilijker daar geen “launch control feature” maar de motor trekt goed in de toeren en het optrekken gaat zeer vlot door

• Ik rij meestal in “individual modus” met comfort modus als rijden en de ophanging/stuur in Dynamic mode.
• De sportvering op deze wagen is hard en toch zeer comfortabel.
• Panoramisch dak is werkelijk een fantastische optie en is voor mij een must (al mijn vroegere auto’s had ik deze optie ook) met een perfect werkend zonnescherm!
• Sensus systeem is een leuk om met te werken…eens je de navigatiestructuur onder de knie hebt, al prefereer ik overduidelijk het I-drive systeem van BMW (veel sneller in-uitzoemen en vlottere algemene bediening!!

• Parkeren en manoeuvreren is nog niet zoals het hoort…maar dat ligt aan mij…

• Ik ben wel geen audio freak, maar het geluid is fantastisch (Harman Kardon) zegt mijn vrouw die wel een audio freek is

• De handleiding + autopapieren worden in een mooi meegeleverd compact stoffen Volvo etui bewaard en past perfect in het voorziene vakje in het handschoenenkastje, top!!
• Volvo On Call app: super handig om logs - privé/werk aanduiding en info - te kunnen raadplegen, en adressen/locaties op voorhand door te kunnen geven naar de XC40.

• Leuk met al die opbergruimten (zeker de koffer!!! Onder de plooiafdekplaat)
• Ik heb mijn brandblusser in de koffer laten monteren (heb geen reservewiel)
Enkele “mindere” puntjes/ervaringen:
• VEEL TE KLEINE benzinetank… onbegrijpelijk!!!!!

• Active Line Assist: deze heb ik weer uitgeschakeld – dus nu alleen het passieve met lichte trillingen in het stuur -…is mij te agressief, (ik ben zo geen gebruiker vd richtingaanwijzers op de autoweg bij baanvakverandering …– wel te verstaan indien er niemand kort achter mij aanrijd - . Ook bij wegen waar er constant as-verschuivingen zijn is het irritant omdat het systeem werkt net zoals een pingpongbal van zodra je de zijlijn aantikt stuurt de auto je ervan weg ( TOP) maar stuurt je naar de andere kant/lijn-stippellijn aan waarna deze je weer stuurt naar de witte zij-of stippellijn aan en dit gaat zo maar door…. (heb al eens met een Tesla gereden en deze volgt perfect de lijn ongeacht de boog en slingerweg …maar ja da’s buiten categorie !) Dus is nu alleen het passieve assist met lichte trillingen in het stuur ingesteld.
• Betreft de app “bandenspanning”, deze laat regelmatig een onbekende bandenspanning status zien (grijze punten/bollen ipv groene punten/bollen), waardoor het lijkt dat er iets mis is….raar en jammer dat er geen effectieve bandendruk te zien is …(dit mis ik tov van mijn vroegere BMW)
• Een aparte (zonne-)brilhouder of -vakje zou extra handig zijn, volgens ik hier op het forum lees zouden er wel bestaan voor alle andere types Volvo en zouden sommige passen op de plaats van de handgreephouder…iemand al kunnen testen of dit waar is…en welk type past .????

• Ook ik heb nog geen idee wat je in het vakje aan de zijkant van de middenconsole zou kunnen opbergen???
• USB-C poort achteraan had best een standard USB aansluiting mogen zijn (of beter: een 12V aansluiting, zodat we zelf kunnen kiezen), ik ga nu een adapter bestellen om hierin te plaatsen.
• De wagen heeft al verschillende keren een bruuske automatische rembeweging gemaakt (met alarmsignaal), zonder dat ik daar een aanleiding voor zag. Het was keer op keer schrikken waarom dit gebeurd.
• Jammer dat het motorgeluid zo braafjes is…mocht iets meer kracht van uitstralen….

-
- 2nd Gear member
Misschien wel niet helemaal op de juiste plaats omdat ik geen XC40 eigenaar ben maar ik wou toch eens mijn ervaringen na de testrit van gisteren delen.
Gisteren dus een testrit gedaan met zowel de V60 als de XC40 in D3 uitvoering.
In het algemeen rijden beide wagens zeer goed en relaxed. De V60 is voor mij persoonlijk iets dynamischer en leuker om mee te rijden. Mijn vrouw daarentegen was helemaal gewonnen voor de XC40 en ik begrijp haar wel. De verhoogde zitpositie is aangenaam en geeft een mooi overzicht over de weg. Alleen de positie van de versnellingspook was voor haar wat onnatuurlijk omdat die redelijk ver naar achter stond. Mijn vrouw is niet van de grootste waardoor haar zetel redelijk dicht bij het stuur staat. Ikzelf vond de zitpositie van de V60 dan weer beter omdat je een relaxtere houding krijgt door de steun van de middenconsole.
Het viel mij ook op dat het uitstappen vanuit de achterbank toch iets "gehinderd" wordt door de wielkassen? Voor mezelf en mijn vrouw was dit geen probleem maar mijn vader sprak hier toch direct over. Geen idee of andere XC40 rijders (of passagiers) hierover klagen?
Als je de XC40 (ik had een zwarte versie mee) ziet staan en rijden is het wel een "beest" in vergelijking met de XC60 is het zeker geen "klein" broertje. Het gevoel binnenin is zeer ruim en ook de koffer lijkt mij groot genoeg voor een gezin met kinderen. Het harde deksel in de koffer vind ik wel niet echt passen maar een rolhoes zou hie rmisschien ook niet echt handig zijn. Wel handig dat je het deksel kan opbergen onder de laadvloer zodat je er eigenlijk vanaf bent.
Over het algemeen vond ik de XC40 leuk om mee te rijden en kan ik begrijpen dat mensen kiezen voor de verhoogde zitpositie.
Ikzelf vind het wel nog iets leuker om wat lager te zitten en zie nog liever een iets sportievere wagen zoals de V60.
PS.: Na een navraag bij de vriendenkring viel het mij op dat veel vrouwen kiezen voor de XC40 en de meerderheid van de mannen kiest voor de V60...
Gisteren dus een testrit gedaan met zowel de V60 als de XC40 in D3 uitvoering.
In het algemeen rijden beide wagens zeer goed en relaxed. De V60 is voor mij persoonlijk iets dynamischer en leuker om mee te rijden. Mijn vrouw daarentegen was helemaal gewonnen voor de XC40 en ik begrijp haar wel. De verhoogde zitpositie is aangenaam en geeft een mooi overzicht over de weg. Alleen de positie van de versnellingspook was voor haar wat onnatuurlijk omdat die redelijk ver naar achter stond. Mijn vrouw is niet van de grootste waardoor haar zetel redelijk dicht bij het stuur staat. Ikzelf vond de zitpositie van de V60 dan weer beter omdat je een relaxtere houding krijgt door de steun van de middenconsole.
Het viel mij ook op dat het uitstappen vanuit de achterbank toch iets "gehinderd" wordt door de wielkassen? Voor mezelf en mijn vrouw was dit geen probleem maar mijn vader sprak hier toch direct over. Geen idee of andere XC40 rijders (of passagiers) hierover klagen?
Als je de XC40 (ik had een zwarte versie mee) ziet staan en rijden is het wel een "beest" in vergelijking met de XC60 is het zeker geen "klein" broertje. Het gevoel binnenin is zeer ruim en ook de koffer lijkt mij groot genoeg voor een gezin met kinderen. Het harde deksel in de koffer vind ik wel niet echt passen maar een rolhoes zou hie rmisschien ook niet echt handig zijn. Wel handig dat je het deksel kan opbergen onder de laadvloer zodat je er eigenlijk vanaf bent.
Over het algemeen vond ik de XC40 leuk om mee te rijden en kan ik begrijpen dat mensen kiezen voor de verhoogde zitpositie.
Ikzelf vind het wel nog iets leuker om wat lager te zitten en zie nog liever een iets sportievere wagen zoals de V60.
PS.: Na een navraag bij de vriendenkring viel het mij op dat veel vrouwen kiezen voor de XC40 en de meerderheid van de mannen kiest voor de V60...

MY2019 Volvo V60 - D3
MY2003 Toyota Avensis Wagon - 2.0 D4-D (Wife’s car)
MY2000 Volvo V40 - 1.9d
MY2003 Toyota Avensis Wagon - 2.0 D4-D (Wife’s car)
MY2000 Volvo V40 - 1.9d
-
- 4th Gear member
Ik kies ook liever de XC40. Als je de hogere instap eenmaal gewend bent wil je niet meer anders.
In de V60 ga je niet zitten, maar je ‘valt’ erin. (en je moet je eruit hijsen).
Maar zo heeft eenieder z’n voorkeur.
In de V60 ga je niet zitten, maar je ‘valt’ erin. (en je moet je eruit hijsen).
Maar zo heeft eenieder z’n voorkeur.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
-
- 2nd Gear member
Hier bijna 5 jaar de V40 gereden, ben blij dat ik van de lage instap af ben met mijn 1,96 lengte.
Heb bij de dealer de V60 bekeken en getest, zeer mooie auto en vooral een hele verbetering tegenover de oude V60 maar toch erg blij dat ik voor de XC40 gegaan ben. XC40 voelt veel robuuster aan en de hogere zit positie is toch erg fijn!
Ik moet zeggen dat de nieuwe V60 wel echt een zeer mooi model is, maar ik ben gewoon geen station auto type.
Heb bij de dealer de V60 bekeken en getest, zeer mooie auto en vooral een hele verbetering tegenover de oude V60 maar toch erg blij dat ik voor de XC40 gegaan ben. XC40 voelt veel robuuster aan en de hogere zit positie is toch erg fijn!
Ik moet zeggen dat de nieuwe V60 wel echt een zeer mooi model is, maar ik ben gewoon geen station auto type.
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
- Dibadro
- 2nd Gear member
Na 3 weken en 2000Km rijden in de XC40, ben ik nu weer even "verbannen" naar een V90 - T5.
Ze zijn bezig om het panorama dak te vervangen maar er moet nog een extra onderdeel besteld worden.
Nu een week in de V90 te rijden hoop ik snel weer naar de kleine maar lekkere hoge instap XC40 te kunnen.
Buiten de enorme lengte is de instap en de zit positie erg laag van de V90.
De V70 van de buurman is een stukkie hoger.
Ook even in de V60 gezeten, die is net zo laag als de V40, en ook deze auto is zeer geslaagd, zal zeker ook een topper worden.
Conclusie: Blij met de keuze: de XC40 - T4
Ze zijn bezig om het panorama dak te vervangen maar er moet nog een extra onderdeel besteld worden.

Nu een week in de V90 te rijden hoop ik snel weer naar de kleine maar lekkere hoge instap XC40 te kunnen.
Buiten de enorme lengte is de instap en de zit positie erg laag van de V90.
De V70 van de buurman is een stukkie hoger.
Ook even in de V60 gezeten, die is net zo laag als de V40, en ook deze auto is zeer geslaagd, zal zeker ook een topper worden.
XC40 P6 Pro - Onyx Black- 20" - Nubuck Textiel - Trekhaak - Dakspoiler
Vorige: XC40 T4 Geartronic Inscription, Pine Grey metallic - Full option.
V40 D2 Summum - Introline - Stoel+voorruitverwarming - Misty Bleu - P120 - S40 Edition 2 - Barents Blue, 3 x VW Bora
V40 D2 Summum - Introline - Stoel+voorruitverwarming - Misty Bleu - P120 - S40 Edition 2 - Barents Blue, 3 x VW Bora
- Jan XC40 R-T4
- 2nd Gear member
@volvoduck
Wat zijn dat voor strips in de voorstoelen en wat zit er eigenlijk in de achterbanksteun ruimte?
Ik kan het niet goed zien.
Wat zijn dat voor strips in de voorstoelen en wat zit er eigenlijk in de achterbanksteun ruimte?
Ford Mondeo Wagon 2007
Ford Mondeo Wagon 2007
- Volvoduck
- 2nd Gear member
wat was/is het probleem met het panoramadak.....? ik heb ook een probleem het rammelt/springt als ik het dicht toeDibadro schreef: .....
Ze zijn bezig om het panorama dak te vervangen maar er moet nog een extra onderdeel besteld worden.......

- Volvoduck
- 2nd Gear member
Jan XC40 R-T4 schreef: @volvoduck
bij de voorzetels is dit een "opvulstrip : gemaakt van Alcantarastof met geborduurd R-design logo met schuimvulling in de vorm van een hoes met onderaan ritssluiting - eigen creatie

bij de achterzetels heb ik hetzelfde gedaan: gebordurrd logo op Alcantarastof, hoesje gestikt en over het stukje bestaand tapijt geschoven

hierbij grotere foto's

-
- 6th Gear member
Ziet er professioneel uit VolvoDuck. Kun je wel handeltje mee beginnen.
Autoloos. Ridder te voet
V40 D2 Summum MY13
Volvo 440 GLT
Volvo 343
V40 D2 Summum MY13
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- Dibadro
- 2nd Gear member
Aan de voorkant loopt het glas niet gelijk met het dak mee richting de voorruit, als of er een extra knik in de glasplaat zit en het niet goed dicht zit.Volvoduck schreef:wat was/is het probleem met het panoramadak.....? ik heb ook een probleem het rammelt/springt als ik het dicht toeDibadro schreef: .....
Ze zijn bezig om het panorama dak te vervangen maar er moet nog een extra onderdeel besteld worden.......
Conclusie: Blij met de keuze: de XC40 - T4(blijkbaar bij m'n dealer al 2 gevallen één zijn ze nu het dak aan het vervangen...) vanaf 8 augustus krijg ik nieuws wat de oplossing voor mij is vervangen ...of of
![]()
Geen gerammel en waterdicht, maar ziet er niet strak uit.
Het rubber aan de zijkant van het glas heeft klem gezetten tussen rails en glasplaat, waardoor dat vervormd was, ze hebben het weggesneden maar was niet de oplossing.
Het nieuwe glazen dak is binnen, maar de rubber aan de zijkant zit daar niet bij. En deze staat ook niet op de onderdelen bestellijst, dus dit kon de dealer ook niet weten.
Het is nu wachten tot er uit Gent een stukje rubber deze kant uit kan komen, en er een artikel nummer voor aangemaakt is.
We wachten geduldig af tot Volvo dit heeftopgelost, en de vaklui in de werkplaats het dak weer kunnen terug plaatsen.
- Volvoduck
- 2nd Gear member
aha, dat "meer" gebogen glasplaat heb ik dus ook...is ook niet "strak" gelijklopend met de carrosserieDibadro schreef:Aan de voorkant loopt het glas niet gelijk met het dak mee richting de voorruit, als of er een extra knik in de glasplaat zit en het niet goed dicht zit.Volvoduck schreef:wat was/is het probleem met het panoramadak.....? ik heb ook een probleem het rammelt/springt als ik het dicht toeDibadro schreef: .....
Conclusie: Blij met de keuze: de XC40 - T4(blijkbaar bij m'n dealer al 2 gevallen één zijn ze nu het dak aan het vervangen...) vanaf 8 augustus krijg ik nieuws wat de oplossing voor mij is vervangen ...of of
![]()
Geen gerammel en waterdicht, maar ziet er niet strak uit.
Het rubber aan de zijkant van het glas heeft klem gezetten tussen rails en glasplaat, waardoor dat vervormd was, ze hebben het weggesneden maar was niet de oplossing.
Het nieuwe glazen dak is binnen, maar de rubber aan de zijkant zit daar niet bij. En deze staat ook niet op de onderdelen bestellijst, dus dit kon de dealer ook niet weten.
Het is nu wachten tot er uit Gent een stukje rubber deze kant uit kan komen, en er een artikel nummer voor aangemaakt is.
We wachten geduldig af tot Volvo dit heeftopgelost, en de vaklui in de werkplaats het dak weer kunnen terug plaatsen.

- Jan XC40 R-T4
- 2nd Gear member
Helder, thx.Volvoduck schreef:Jan XC40 R-T4 schreef: @volvoduck
bij de voorzetels is dit een "opvulstrip : gemaakt van Alcantarastof met geborduurd R-design logo met schuimvulling in de vorm van een hoes met onderaan ritssluiting - eigen creatie" om het "gat" te vullen als je de zitsteun uittrekt.
bij de achterzetels heb ik hetzelfde gedaan: gebordurrd logo op Alcantarastof, hoesje gestikt en over het stukje bestaand tapijt geschoven![]()
hierbij grotere foto's
Ben jij zelf trouwens zo handig met naald en draad?

Laatst gewijzigd door Jan XC40 R-T4 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ford Mondeo Wagon 2007
Ford Mondeo Wagon 2007
- Dibadro
- 2nd Gear member
Volvoduck schreef:Dibadro schreef:Gisteren de auto weer opgehaaldVolvoduck schreef: aha, dat "meer" gebogen glasplaat heb ik dus ook...is ook niet "strak" gelijklopend met de carrosserie![]()
![]()
![]()
Een V90 is een prima auto en het rijd soepel, maar terug in de XC40 wisten waarvoor die hadden besteld. De hoge zit en uitstap is toch wel erg lekker.
Ze hebben de glazenraam vervangen, rubbers, gordijn, het motortje en uiteindelijk is ook het dakframe vervangen.
Het heeft even geduurd, maar ziet er nu wel strak uit.
En de auto is voorzien van het nieuwste software, en de kleppen van de ventilator van de bestuurder kant zijn vervangen, nu heb ik ook weer koude lucht.
En het drijfhouten inleg aan bijrijder kant ligt er ook weer strak in.
En de auto stond weer klaar alsof het een aflevering was.![]()
Nog net geen bloemen voor de vrouw, toe ik de sleutel (weer) kreeg.
Hopenlijk nu alles gehad en kunnen we weer 4 jaar onbezorgd sturen.