Hoi Allemaal,
Ik ben even benieuwd naar de kosten van een beurt.
Ik heb vorige week mijn V50 uit 2009 naar de garage gebracht voor een grote beurt incl. APK.
Op de website van de garage geven ze aan dat dit 299 kost.
Na controle belde de monteur om aan te geven dat er geen grote problemen waren gevonden. Bolletjes van voor en achterlicht waren vervangen. Tevens heeft hij de voor en achterruiten wisser vervangen.
De kosten kwamen totaal op 545 euro.
Op de factuur staan alle kosten gespecificeerd zoals bijv oliefilter, olie etc maar ik vraag mij nu af al deze handelingen/materialen zouden toch in de 299 euro moeten zitten aangezien dit onderdeel is van de beurt. Ik snap niet echt waar die "extra" 246 eu vandaan komt.
Heeft iemand hier ervaring mee is en 545 EU een aannemelijke prijs voor een grote beurt waarbij eigenlijk niks schokkends vervangen/gerepareerd hoeft te worden?
Alvast bedankt!
Kosten grote beurt incl. APK
- saf
- 1st Gear member
- Contacteer:
Volvo V50 2.0D R-Design
Suzuki Swift 1.6 Sport
Suzuki Swift 1.6 Sport
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
De beurt kost 299. En dat is exclusief materiaal, olie etc. Lampjes zijn hier trouwens gratis indien de auto voor regulier onderhoud bij de dealer bekend is.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
Herkenbaar die hoge prijs. Mijn prive D2 heeft net een beurt bij de dealer gehad, 70dkm, ik ben de eerste eigenaar. Brandstoffilter is vervangen, geen olie of oliefilter (had ik zelf al gedaan), airco onderhoudsbeurt incl interieurfilter, apk (handrem rechtsachter gangbaar gemaakt), en dan komt het, de gordel rechtachter moest vervangen worden schijnbaar, was volgens de monteur een rafeltje aan, dat kost 300,- ex btw en ex montage, anders geen apk goedkeuring. Ik denk dat het door een kinderzitje ooit is gekomen. Totale rekening incl de btw 1100euro...
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Als de factuur niet overeenkomt met de verwachting, dan moet je dat met het garage bedrijf opnemen,
Zij kunnen je uitleggen waar het verschil vandaan komt.
Zij kunnen je uitleggen waar het verschil vandaan komt.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ok dan:
Vorige week beurt bij de dealer. Werkzaamheden bestonden dus uit de beurt, olie wissel, alle filters vervangen, vloeistoffen bijvullen, APK, vervangen schijven en blokken achter, vervangen draagarmrubbers achter, software update en een set nieuwe matten. Quanta Costa? €1400. Ergo: voor 299 euro ga je dat niet redden en wie dat niet begrijpt.....
Vorige week beurt bij de dealer. Werkzaamheden bestonden dus uit de beurt, olie wissel, alle filters vervangen, vloeistoffen bijvullen, APK, vervangen schijven en blokken achter, vervangen draagarmrubbers achter, software update en een set nieuwe matten. Quanta Costa? €1400. Ergo: voor 299 euro ga je dat niet redden en wie dat niet begrijpt.....
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
Die schijven, blokken, rubbers en nieuwe matten zijn meerwerk. Logisch dat je daar voor betaald.V70/2.4D/2003 schreef: Ok dan:
Als iemand adverteert met 299.- voor een grote beurt en daarbij omschrijft wat die beurt in houd verwacht ik ook dat alle bij die werkzaamheden behorende materialen inbegrepen zijn.
-
- 6th Gear member
Voor al die handelingen vind ik dat nog een net bedrag Ger! En Oga, denk dat volvo sommige dingen wat beter kan communiceren.
Even een voorbeeld:
https://www.broekhuis.nl/volvo/onderhou ... jaarbeurt/
Even een bekende garage uit het noorden er bij gepakt, wel olie en olie filter en apk, maar al het andere zijn extra handelingen. Dus voor 249,- euro krijg je eigenlijk een oliewissel en apk, extra handelingen kosten logischerwijs extra geld. Maar de gemiddelde leek zal over het verschil tussen een inspectie of vervanging heen lezen.
Van tevoren dus goede afspraken maken met je dealer.
Even een voorbeeld:
https://www.broekhuis.nl/volvo/onderhou ... jaarbeurt/
Even een bekende garage uit het noorden er bij gepakt, wel olie en olie filter en apk, maar al het andere zijn extra handelingen. Dus voor 249,- euro krijg je eigenlijk een oliewissel en apk, extra handelingen kosten logischerwijs extra geld. Maar de gemiddelde leek zal over het verschil tussen een inspectie of vervanging heen lezen.
Van tevoren dus goede afspraken maken met je dealer.
-
- 6th Gear member
Daar heb je een punt.OGA244 schreef: Heb jij n antwoord gezien op de vraag wat er nog meer op de factuur stond?
- OGA244
- 8th Gear member
Je kunt toch n beurt compleet uitvoeren en n auto tegelijk ook apk afkeuren...
Soms pakt n garagist even door om n apk afkeur dingetje meteen op te lossen, is n klant dan onbereikbaar voor overleg staat s'avonds de auto apk afgekeurd "klaar" voor die 300.
Voor "goed overleg" moet er wel steeds contact mogelijk zijn.
Soms pakt n garagist even door om n apk afkeur dingetje meteen op te lossen, is n klant dan onbereikbaar voor overleg staat s'avonds de auto apk afgekeurd "klaar" voor die 300.
Voor "goed overleg" moet er wel steeds contact mogelijk zijn.