trillende auto???

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
M_Bruinsma
1st Gear member

Hallo hier ff een vraagje

mijn v70 tdi loopt prima,
zogauw ik tussen de 40 &70 km/u een constante snelheid ga rijden gaat m'n auto wiebelen (schudden van linKs naar rechts)
Heb al nieuwe velgen, uitgelijnd gebalanceerd, nieuwe banden.........

het is net zo'n gevoel dat je vroeger had als je met een slag in je wiel doorfietste :roll:

ps. het viel me op dat de auto bij accelereren iets naar rechts trekt en bij gas los (NIET BIJ REMMEN) iets naar links trekt??? dit laatste zeer minimaal

Greetzz Maarten
lancer
6th Gear member

Aandrijfas/overbrenginging rechter voorwiel? Als beide wielen niet met dezelfde kracht worden aangedreven kan de auto denk ik wel gaan oscilleren. (gebaseerd op natuurkundige intuitie, niet op kennis van auto's)
bernhard
2nd Gear member

achteras nog wel recht?
geschiedenis
144 b20 1970
440 1.8i 1993
V70 2.5i 1997
Marco C70
1st Gear member

Ik heb hetzelfde gehad met mijn C70 T5 en het was verholpen toen ik mijn KW schroefset heb laten monteren.
Op de vooras zit namelijk bovenop de schokbreker een rubber met in het midden een staal busje, bij mij was dat busje losgescheurd uit het rubber met wiebelend gevoel in stuur tot gevolg.

Je kan zien of dit bij jouw ook het geval is door met de motorkap open aan iedere zijde even de voorzijde van de auto naar beneden te duwen en te kijken of de schotel(bovenkant schokbreker) die je ziet in de motorruimte meer dan 1cm loskomt van z'n zitting.

De rubbers waren voor de voorzijde 30euro per kant. Voor de achteras waren ze 25Euro per kant.
Het arbeidsloon daarintegen zal iets meer zijn vrees ik.
Ze zijn er gauw een uurtje of drie zoet mee.

Greetz
Marco :roll:
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”