kent iemand deze amazon?

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Gebruikersavatar
arend
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 20.09.2006 - 17:01

hoi,ik heb een bod gedaan op deze amazon uit 1962.
is er misschien iemand die deze auto kent en waar moet ik op letten als ik ga kijken.
ik mag hem ophalen voor 2700 euro,kan ik voor die prijs een redelijke auto verwachten?
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/ol ... 59077.html?
Gebruikersavatar
Henri144
3rd Gear member
Berichten: 447
Lid geworden op: 23.06.2006 - 16:44
Locatie: Grunn!

Als de foto's op MP niet liegen, dan zou ik zeggen: Direct aanschaffen, het is namelijk een bijzonder aardige prijs voor een dergelijke auto..... (Voor dat geld vind je ze wel, maar dan meestal met behoorlijk wat cosmetische oneffenheden :wink:)
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....:D :headbang:

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967

The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'

The Big Lebowski Quote Generator
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4560
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

of er zijn verborgen gebreken of de handelaar is de weg kwijt.....
ga eerst eens kijken en kijk naar het chassisnummer; daaruit kan je lezen of het een authentieke auto is; de "vertaling" van het chassisnummer kan je bv vinden op de V44 site; of zet het even op dit forum, dan lezen we even mee
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4560
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

vervolg:
volgens de rdw betreft het een P120 uit 1962, in nederland geregistreerd in 2004 en voor het laats op naam gezet op 16 september jl. en de apk is verlopen op 9 sept jl. Het is een zwarte met benzine motor; de code (na het chassisnr) is 13134 HA: dwz een tweedeurs met 1800 motor, enkele carb, m40 bak (4 versn.,geen overdrive). Vreemd is de typering HA, want H zou een rechts stuur betekenen, en op de foto is het een links stuur; het chassisnummer moet onder de 10499 liggen; kleurcode voor zwart is 19
Gebruikersavatar
arend
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 20.09.2006 - 17:01

oke,thnx,ik zal het chassisnr noteren en kritisch naar de auto kijken.
ik heb er nog een paar op mijn lijstje staan oa een witte 4 deurs in groningen lijkt me een eerlijke auto,dus ik zit niet voor een gat gevangen.
maar wat je zegt over die H code met dat rechtse stuur,ja dan krijg ik toch al een beetje een twijfelachtig gevoel.
ik hou jullie op de hoogte.
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

:-#
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4560
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

@ Arend: het kan zijn dat de RDW gegevens niet juist zijn, merk ik wel vaker met klassiekers, dus goed op/in de auto kijken; het chassisnr zit naast de accu op het schutbord en het typeaanduidingplaatje boven de stuurstang

@ VolvoXC70: op de rdw site kan je de gegevens van het kentekenbewijs vinden, de vertaling van de typeaanduiding op de diverse volvo-sites en in volvo-lectuur
Gebruikersavatar
wassinkh
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 30.08.2006 - 20:32
Contacteer:

Houdt er rekening mee dat deze auto waarschijnlijk (T)rommel remmen voor heeft, en dat is minder geschikt voor dagelijks verkeer. Na 1964 kregen ze schijfremmen voor.
De auto die het meest geschikt is voor dagelijks verkeer zijn toch de bouwjaren 1968 - 1970.
Die hebben de modernere achterwielophanging en de B20 motor.
Ikzelf heb een 1966 122S en een 1969 133GT en de laaste rijdt toch echt het beste.
Hoewel de 122S goed te doen is, merk ik wel verschil in zijwindgevoeligheid.
@ Volvoxc70 kijk maar op https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
voor de voertuig gegevens.
Gebruikersavatar
Birnie F
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 08.09.2006 - 08:07
Locatie: Hilversum

Het kan zijn dat deze oorspronkelijk in Zweden op kenteken is gezet.
Zweden is dacht ik begin 1963 van links naar rechts rijden overgestapt.
Gezien het feit dat een Amazon redelijk eenvoudig is om te bouwen van links naar rechts vice versa, kan dit gebeurd zijn in Zweden. Je geeft namelijk aan dat deze pas in 2004 op NL kenteken is gezet.
Als dit zo zou zijn zo je kunnen kijken of de Accubak en de "bult"onder motorkap, waar de stuurstang doorheen gaat opnieuw zijn gelast op er ander sporen zijn van "modificatie".
staat het chassis nummer aan de linker kant of rechterkant van de blower unit onder de motorkap op de plaats zoals in vorige antwoorden gegeven.
LInks is voor de duidelijkeheid de kant waar bij onze auto's het stuur zit.
Volvo XC70. Platinum, 2016, USA import
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Volgens mij reden ze dan wel links maar zat het stuur ook links, ben ook nog nooit een zweedse rhd oldtimer tegengekomen.. maar wel caravans met de deur links
Volvo for life
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Hieronder staat een link naar de Amazon site. Daar staan alle chassis#, motor# etc. Ook kan je daar de manuals en onderdelenboeken downloaden en een foto van je eigen Amazon plaatsen.
http://www.volvoamazonpictures.se/
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

wassinkh schreef:Houdt er rekening mee dat deze auto waarschijnlijk (T)rommel remmen voor heeft, en dat is minder geschikt voor dagelijks verkeer.
Reden ze vroeger niet int dagelijkse verkeer dan?
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4560
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

v700r schreef:
wassinkh schreef:Houdt er rekening mee dat deze auto waarschijnlijk (T)rommel remmen voor heeft, en dat is minder geschikt voor dagelijks verkeer.
Reden ze vroeger niet int dagelijkse verkeer dan?
nee, niet in een dagelijks verkeer zoals wij dat nu kennen
Gebruikersavatar
Volvo-Lady
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 03.04.2007 - 21:50
Locatie: Apeldoorn

ps-amazon schreef:
v700r schreef:
wassinkh schreef:Houdt er rekening mee dat deze auto waarschijnlijk (T)rommel remmen voor heeft, en dat is minder geschikt voor dagelijks verkeer.
Reden ze vroeger niet int dagelijkse verkeer dan?
nee, niet in een dagelijks verkeer zoals wij dat nu kennen
Zelfs met schijfremmen voor is het (vind ik) soms best wel lastig remmen als er geen bekrachtiger op zit. Of ik heb tot nu toe alleen in exemplaren gereden die niet goed waren afgesteld.
Gebruikersavatar
wassinkh
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 30.08.2006 - 20:32
Contacteer:

Zelfs met perfecte remmen en rembekrachtiger, moet je meer pedaaldruk leveren dan met een moderne auto, maar dat went snel. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik het niet zou halen. Maar als ik nu in een moderne auto rijd en rem, dan knal ik de eerste keer bijna door de voorruit en neem de eerste bocht te scherp.
Remmen koppelen en sturen gaan nu eenmaal zwaarder dan in een moderne auto. Dat is de charme van klassiek rijden.
Maar in het dagelijks verkeer, van tegenwoordig zou ik toch trommelremmen afraden.
Gebruikersavatar
Geus
4th Gear member
Berichten: 694
Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16

In dit draadje kan ik mijn persoonlijke ervaring omzetten in een waarschuwing voor anderen. Kijk heel erg goed naar wie de auto naar Nederland heeft gehaald en wat die er aan heeft gedaan. Er zijn iets teveel bedrijven (ook grote), die erg goed zijn met plamuur en verf. Door onze belastingvrij-regeling is het lonend om goedkoop oud spul uit het buitenland naar Nederland te halen. Die worden dan vaak vooral optisch opgeknapt en op de markt gezet (geef ze eens ongelijk). Gezonde achterdocht lijkt me bij het kopen van een klassieker zeker op zijn plaats. De kans dat een auto 40 jaar lang goed wordt onderhouden en nooit een beunhaas tegengekomen is, is volgens mij niet echt groot. Er bestaan apparaatjes om de dikte van de lak te meten, worden o.a. door taxateurs gebruikt, hoe dunner, hoe beter. Probeer je een beeld te vormen van de conditie van het plaatwerk voor je iets aanschaft.

Groet, Geus
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

ps-amazon schreef:
v700r schreef:
wassinkh schreef:Houdt er rekening mee dat deze auto waarschijnlijk (T)rommel remmen voor heeft, en dat is minder geschikt voor dagelijks verkeer.
Reden ze vroeger niet int dagelijkse verkeer dan?
nee, niet in een dagelijks verkeer zoals wij dat nu kennen

En dat is...................
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

No comment...

Afbeelding
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Battlecruiser S80 schreef:No comment...

Afbeelding
Dit is file rijden, dan kun je met trommel remmen goed wegkomen hoor, het is wat anders als je met relatief veel verkeer 120 rijd, dan zeg ik ga voor een oldtimer die minstens schijven en een bekrachtiger heeft.
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Misschien bedoeltie de baan aan de andere kant van de vangrail.

Wat ik bedoel is dat ze vroeger ook 150 reden met die Amazons (zo ook 544) en moesten ze ook wel eens stoppen. Ik vind het crap om te zeggen "in het hedendaagseverkeer voldoen ze niet meer". Ligt ook nog eens aan je eigen rijstijl. Ik reed ook nog zonder rembekrachtiger en dat ging gewoon goed.
Groeten van Frans.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”